Citat:
Den frågan jag ställer mig är hur mycket har pappans svartsjuka spelat in i det som händer?Vad jag har förstått så var det Fredrik som verkade börja få ordning på sina problem. Varit drogfri och fått egen lägenhet, skötte sin medicinering, gick på kontroller osv medan Simon sjönk ner i alkholmissbruk och drogträsket.
Fredrik däremot fick tillbaka sin pappas förtroende mer och mer samt skulle ev få arbeta där.
Ingen som läst FUP kan neka till att båda bröderna haft en dålig och tuff uppväxt, kantade med problem. Trots det tror jag Fredrik haft det mest djävligt av de båda (om än det inte finns någon objektiv värdemätare).
Dom var sina egna största fiender. På ett märkligt sätt. Dom jämförde sig med varandra.
Delade många upplevelser. På gott och ont. Båda blev tidigt fosterhemsplacerade. Fredrik hade Asperger och Simon hade ADHD.
Många har vittnat om att nu, när tidigare hemlöse nerknarkade Fredrik, börjat få ordning på sitt liv var Simon hans största fiende, Han visste vilka "knappar" han skulle trycka på för att få ner Fredrik i samma träsk han själv kravlade i.
Jag tror att det hela var Simons tankegods. Som hade knaprat piller sedan måndag och skippat totalt jobbet.
Enligt den AA person Fredrik ofta bodde hos var det Simon som var den som mest pratade om hämnd och ge igen. Samt eldade upp Fredrik till de vildaste fantasier om hur det skulle gå till.
Helt egen personlig uppfattning av FUP.
Fredrik däremot fick tillbaka sin pappas förtroende mer och mer samt skulle ev få arbeta där.
Ingen som läst FUP kan neka till att båda bröderna haft en dålig och tuff uppväxt, kantade med problem. Trots det tror jag Fredrik haft det mest djävligt av de båda (om än det inte finns någon objektiv värdemätare).
Dom var sina egna största fiender. På ett märkligt sätt. Dom jämförde sig med varandra.
Delade många upplevelser. På gott och ont. Båda blev tidigt fosterhemsplacerade. Fredrik hade Asperger och Simon hade ADHD.
Många har vittnat om att nu, när tidigare hemlöse nerknarkade Fredrik, börjat få ordning på sitt liv var Simon hans största fiende, Han visste vilka "knappar" han skulle trycka på för att få ner Fredrik i samma träsk han själv kravlade i.
Jag tror att det hela var Simons tankegods. Som hade knaprat piller sedan måndag och skippat totalt jobbet.
Enligt den AA person Fredrik ofta bodde hos var det Simon som var den som mest pratade om hämnd och ge igen. Samt eldade upp Fredrik till de vildaste fantasier om hur det skulle gå till.
Helt egen personlig uppfattning av FUP.
Har han eldat på dräggen att ge sig på K-G?
Från förhör med K-G Fup 80 sidan 755
Ja och sedan har det då varit hot när Fredrik och Kenneth kom där som jag sa på väg vid Bårslöv och han kallade, nu kommer det, han kallade henne då för väldigt fula könsord och skrek och Simon hotade mig där att stanna inte längre nu för då går jag ut och tar han igen. Hon berättade ju också Helen att flyttar du inte härifrån nu på det huset som dom bodde i då vid jultid så slänger jag både ut dig och dina grejor berättade hon för mig. Det var väldigt rått, mycket rått.
Fredrik behövde ingen speciell trigger och han var inte drogfri och kunde lika gärna har suttit häktad för mordförsök eller mord den 23 sep 2015. Då bodde han på hotell Amadeus i Ängelholm. Fredrik blev skjuten ca 3 veckor senare.
Se fup sidan 915 och framåt.
Fredrik försökte röka Tramadol på sitt rum och pga röken gick brandlarmet igång. När hotellägaren sa till Fredrik att inte röka på rumment så blev han hotad med kniv av Fredrik. En annan boende kom till hjälp och blev knivskuren av Fredrik. Tramadol är en narkotikaklassad syntetisk opioid.
Fredrik blev anhållen då han hotade 2 personer med kniv och knivskar en person på hotellet. Sårskador fanns bl.a på halsen. Lite djupare snitt där så hade det nog varit kört...
I samband med att Fredrik blir anhållen så gör han kraftigt motstånd, han slåss och sparkar och hotar polisen och arrestpersonalen, han ska skada och skjuta dom.
Polisen har tidigare utsatts för hot från Fredrik och han har till och med försökt verkställa hoten då han har stått och väntat på poliser efter avslutat pass. Fup sidan 944-946
Han är helt klart narkotikapåverkad vid anhållandet. Analys fup sidan 950
Fredrik verkar gilla knivar för i flera av hans domar är just knivhot med.
Fup sid 173
I obduktionsrapporten framgår att Fredrik har färska nålmärken i högra armvecket som talar för ett intravenöst missbruk. Han har drogen Alprazolam som är narkotikaklassat i kroppen. Han hade även hepaitit C.
Senast redigerad av Timeout 2016-05-23 kl. 02:01.
Senast redigerad av Timeout 2016-05-23 kl. 02:01.