2016-05-27, 11:34
Medlem
Lugnt än så länge. Ska man logga ut och skita i att följa rörelserna?
2016-05-27, 11:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
Lugnt än så länge. Ska man logga ut och skita i att följa rörelserna?
Ja det har jag gjort. Är ambivalent om jag ska gå in med mer pengar eller inte...
2016-05-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja det har jag gjort. Är ambivalent om jag ska gå in med mer pengar eller inte...

Som framgår har inte blankarna gett upp. Gå inte in nu...avvakta framåt rapport Q2..Är övertygad om att det blir kraftiga dippar innan dess. Köp då! Runt 105-106 kr/aktie.

Sedan är det bara att surfa lungt till Q3:an och sälja av om man är kortsiktig annars hänger man på....hela tiden skall man vara medveten om att det är en HÖGRISK AKTIE!!

Alltid underhållande att checka in Avanza bloggen gällande FPC...de haussar aktien utan like..innan splitten skulle blankarna ge upp och återköpen skulle ge en skjuts uppåt 600....
I dag har vi facit...inte ger blankarna upp inte...de kör med kursen och kommer att trycka ned den under juni/juli...taktiskt mot FPC:s återköp.

Vi får se hur det artar sig men jag har i varje fall sålt av allt! Köper in mig i augusti igen!
Senast redigerad av Builder123 2016-05-27 kl. 17:00.
2016-05-27, 16:58
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Som framgår har inte blankarna gett upp. Gå inte in nu...avvakta framåt rapport Q2..Är övertygad om att det blir kraftiga dippar innan dess. Köp då! Runt 105-106 kr/aktie.

Sedan är det bara att surfa lungt till Q3:an och sälja av om man är kortsiktig annars hänger man på....hela tiden skall man vara medveten om att det är en HÖGRISK AKTIE!!
Jo tack jag vet att det är en högriskare jag har varit med på något över 1,5 år. Har en annan aktie som gått ner i källaren som jag tänkte sälja i så fall och dra in i FING för finansiell återhämtning. När är Q2 då?
2016-05-27, 17:05
Medlem
Citat:
Jo tack jag vet att det är en högriskare jag har varit med på något över 1,5 år. Har en annan aktie som gått ner i källaren som jag tänkte sälja i så fall och dra in i FING för finansiell återhämtning. När är Q2 då?

Delårsrapport Q2 2016-07-22.

Denna rapport, antar jag understiger marknadens förväntningar. Rapporten Q3 däremot förväntar jag mig slår allt och det är då kursen kommer att "go rocket"...om nu konkurrenter och annat inte kör ner FPC.
2016-05-27, 17:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Alltid underhållande att checka in Avanza bloggen gällande FPC...de haussar aktien utan like..innan splitten skulle blankarna ge upp och återköpen skulle ge en skjuts uppåt 600....
I dag har vi facit...inte ger blankarna upp inte...de kör med kursen och kommer att trycka ned den under juni/juli...taktiskt mot FPC:s återköp.

Vi får se hur det artar sig men jag har i varje fall sålt av allt! Köper in mig i augusti igen!
Hur kan dra paralleller till att blankarna trycker ner kursen när den typ endast studsat runt +2% idag och nu är -0,09%? Sälj av om du vill men i mina ögon är det ett misstag.
2016-05-27, 19:47
Medlem
Citat:
Hur kan dra paralleller till att blankarna trycker ner kursen när den typ endast studsat runt +2% idag och nu är -0,09%? Sälj av om du vill men i mina ögon är det ett misstag.

Blankarna gjorde inte mycket idag men de har säkert planer hur de skall handskas med kursen framöver. Jag säger bara detta...stay out till juli/augusti eller så... sen köp på och res med fingrarna mot kurser över 120 kr. Tror att man kan gå in lätt på 105-106 kr. Men finns det "mörka moln" så låt bli att köpa in dig på Fing B, leta reda på någon annan aktie.
2016-05-31, 17:54
Medlem
Japp, äntligen fick Stolle-Per till det och lyckades manipulera kursen genom att skriva ner Fing B.
Kinarykten om att kineserna nu kommer att ta över marknaden gällande fingerprintsensorer.
Ja, kanske, men det ligger lååååångt fram. Kanske 2030, vi får se. I alla fall så börjar kursen närma sig köptillfälle. Avvaktar 105 -106...
2016-05-31, 19:10
Medlem
Citat:
Japp, äntligen fick Stolle-Per till det och lyckades manipulera kursen genom att skriva ner Fing B.
Kinarykten om att kineserna nu kommer att ta över marknaden gällande fingerprintsensorer.
Ja, kanske, men det ligger lååååångt fram. Kanske 2030, vi får se. I alla fall så börjar kursen närma sig köptillfälle. Avvaktar 105 -106...

Post by Verite

Ingenting i källan om något hot till FPC- Stool-en /ABG ljugare som vanlig.

http://news.xinhuanet.com/english/2016-05/30/c_135399691_2.htm

http://fingerprints.club/viewtopic.php?f=5&t=107

Varje gång ni diskutera Stoolen, tänker jag bara på så-kallad experter som är fyllt med BS. Men jag tror det är delvis att Stollen är så nära Stool på engelska, precis som Benson har blivit Bensin och Hemberg har blivit Hemskberg. Alla är BS experter, men Stoolen tar förste priset!

Synonymer (engelska) till "stool":

© Princeton University Dictionary :

defecate · shit · take a shit · take a crap · ca-ca · crap · · crapper · pot · potty · · fecal matter · faecal matter · feces · faeces

Och namnet passar Stool-en perfekt eftersom han är så " full of s- - - .
2016-05-31, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Entry ~350
(FB) Fingerprint Cards - FING B

Ut ~495

Entry ~440-450

Ut +570

Som sagt, slutbevisat här nu. Du måste ha världens segaste internet om du inte hade tid att agera.

Zorb, Vad har du att säga om Fings framtida kurs
2016-05-31, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Vad sysslar du med? Citaten (förutom första stycket) stämmer inte med din källhänvisning.

Jag förstår att Kinas president aldrig skulle uttala sig på det sätt du försöker skoja till det om men det blir märkligt när du har den där länken längst ner.

FRÅN PLACERA

"Fick ett DM på twitter att jag även skulle publicera nedan information här. Som ni antagligen redan vet så så feltolkar Stolle-Per medvetet den information han använder för att vinkla mot FPC.

Nedan har ni en länk till vad Kinas president egentligen sagt om satsningen han vill att landet ska göra på teknik i framtiden.

"During Monday's meeting, Xi said intellectual property rights must be better protected, and a distribution policy whereby knowledge has greater value should be implemented."

Vem om inte FPC kommer vinna på detta. Fingerprint har starka patent och om Kina vill styra upp landets IP så kommer andra FPS tillverkar få det mycket svårare att tex kopiera FPC sensorer.

http://www.chinadaily.com.cn/china/2016-06/01/content_25561863.htm"
2016-06-01, 07:02
Medlem
Stolle-Per är en egentligen ingen analytiker. Hans ranking är ju skrämmande lågt.
Troligtvis är han köpt av blankare för att då och då komma med baissande artiklar baserat på rykten för att få ned kursen på Fing-B. Förvånas fortfarande över att han får sånt tryck i artiklar i pressen då hand uttalande egentligen inte är värt ett vitten.

Mitt råd: gör tvärtom vad Stolle-Per säger så skapar du en förmögenhet på sikt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in