2016-06-01, 11:39
Medlem
Hmmm....beträffande Stolle-Per

https://www.tipranks.com/analysts/per-lindberg
2016-06-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Hmmm....beträffande Stolle-Per

https://www.tipranks.com/analysts/per-lindberg

Haha! gillar speciellt "Sign Up" i övre högra hörnet.
2016-06-01, 13:36
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Lite OT men är Stolle-Per "en Wall Street-analytiker". Då borde han vara placerad i New York?
2016-06-01, 16:08
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Lite OT men är Stolle-Per "en Wall Street-analytiker". Då borde han vara placerad i New York?
Han jobbar för ABG som är ett oberoende analyshus och slänger/vrider på siffror och nyheter för egen vinning. Så vitt jag vet är dem nordiska men har high quarter på Wall St.
2016-06-01, 16:59
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
Zorb, Vad har du att säga om Fings framtida kurs
Har faktiskt ingen aning då jag tycker det såg ut som vi bröt upp högre än vad jag trodde men kan ha dragit en trendlinje fel(finns 2 varianter).

Men jag håller mig ute med swing av några anledningar:
- Om brexit sker nu i slutet av Juni kan det bli kaos på börsen, oddsen är typ 50/50 för det. En börsnedgång modell större kommer garanterat påverka FING nu på Large cap.
- Tycker värderingen är lite svår efter att de lade extremt låga 12 mdr som mål 2018. Ger kurs 100-200kr år 2018-2019 om det blir verkligheten.
- Den tekniska biten är också jättesvår, var säker på att vi skulle mot 70kr igen men när det gick högre än räknat ser det nu också lite suddigt ut. Säljsignal just nu dock.

Så sett till R/R håller jag mig ute oavsett vad och väntar först och främst in röstningen, stannar britterna kvar och börsen ser OK ut så får jag se var FING står och ta nya omtag men just nu är det helt avgörande för hur aktiemarknaden kommer gå framöver.

Om vi i förväg antar att det reder ut sig för den här gången och spolar fram till slutet av Juni så är det då knappa månaden kvar till rapport.

Q2 bör vara stark, lägre marginaler men högre utv av omsättningen pga dollarn(om den håller sig här runt nuvarande 8,3kr/$). Så är aktien översåld kan det då vara bra läge att swinga med en tung riskfaktor borta.
2016-06-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Har faktiskt ingen aning då jag tycker det såg ut som vi bröt upp högre än vad jag trodde men kan ha dragit en trendlinje fel(finns 2 varianter).

Men jag håller mig ute med swing av några anledningar:
- Om brexit sker nu i slutet av Juni kan det bli kaos på börsen, oddsen är typ 50/50 för det. En börsnedgång modell större kommer garanterat påverka FING nu på Large cap.
- Tycker värderingen är lite svår efter att de lade extremt låga 12 mdr som mål 2018. Ger kurs 100-200kr år 2018-2019 om det blir verkligheten.
- Den tekniska biten är också jättesvår, var säker på att vi skulle mot 70kr igen men när det gick högre än räknat ser det nu också lite suddigt ut. Säljsignal just nu dock.

Så sett till R/R håller jag mig ute oavsett vad och väntar först och främst in röstningen, stannar britterna kvar och börsen ser OK ut så får jag se var FING står och ta nya omtag men just nu är det helt avgörande för hur aktiemarknaden kommer gå framöver.

Om vi i förväg antar att det reder ut sig för den här gången och spolar fram till slutet av Juni så är det då knappa månaden kvar till rapport.

Q2 bör vara stark, lägre marginaler men högre utv av omsättningen pga dollarn(om den håller sig här runt nuvarande 8,3kr/$). Så är aktien översåld kan det då vara bra läge att swinga med en tung riskfaktor borta.

Vi skall nog inte glömma uppköpsprogrammet och att blankarna återköper. Detta kan påverka kursen positivt på lite längre sikt. Just nu är det läge att avvakta dippar ner mot 105-106, dvs duktiga köptillfällen. Gick själv in med lite cash idag runt 108 kr. Något högt, kan bli lägre...
Är övertygad om att kursen kommer att ligga på 120 kr eller nära det till hösten/vintern.
Kan FPC få in foten ordentligt på korten så är de hemma!!
Q2 rapporten kanske inte blir så bra som marknaden räknar med men Q3 är nog den riktiga raketen.
Det är dags för FPC att låta vertikalerna växa sig starka och gå in tufft med återköp!

Ser fram emot en volatil sommar men en riktigt bra höst!
Senast redigerad av Builder123 2016-06-01 kl. 21:21.
2016-06-02, 07:55
Medlem
Jörgen Lantto lämnar Fingerprint i augusti.
2016-06-02, 10:50
Medlem
Tomat1tvas avatar
Ska man sälja av allt till stormen lagt sig eller?
2016-06-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Ska man sälja av allt till stormen lagt sig eller?

FPC Negative Triggers - Översikt Verite Kommentar!
FPC Kursen Idag- Triggers
http://fingerprints.club/viewtopic.php?f=5&t=107
2016-06-02, 13:08
Medlem
Ser illa ut med sparkad VD som haft en framgångssaga med FPC......
Orsakerna till detta är tycker jag är lite oklara liksom tidigare avhopp från FPC.
Kanske det var tid att byta VD? Jag tycker inte det i varje fall.

Jörgen Lantto har jobbat in sig som en kompetent och duktig VD som ingett förtroende och respekt.
Säkert har han vunnit DW genom att vinna de kinesiska kundernas tillit och respekt.

Även om kursen skulle vara i ett köpläge just nu så avstår jag. Har sålt av allt denna gång och väntar över rapporten Q2. Motsvarar rapporten förväntningarna går jag kanske in igen.

Fruktar att det kan komma en Brexit och eventullt en vinstvarning från FPC.
2016-06-02, 13:45
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Ser illa ut med sparkad VD som haft en framgångssaga med FPC......
Orsakerna till detta är tycker jag är lite oklara liksom tidigare avhopp från FPC.
Kanske det var tid att byta VD? Jag tycker inte det i varje fall.

Jörgen Lantto har jobbat in sig som en kompetent och duktig VD som ingett förtroende och respekt.
Säkert har han vunnit DW genom att vinna de kinesiska kundernas tillit och respekt.

Även om kursen skulle vara i ett köpläge just nu så avstår jag. Har sålt av allt denna gång och väntar över rapporten Q2. Motsvarar rapporten förväntningarna går jag kanske in igen.

Fruktar att det kan komma en Brexit och eventullt en vinstvarning från FPC.
Det kan vara många olika anledningar till att Lantto slutar. Allting är inte en konspiration. Du vet om hur volatil aktien är, är man långsiktig är det skitsamma om aktien går ner eller upp en 10 kr.

Jörgen Lanttos egna ord:
Citat:
"Den 1 augusti lämnar jag över stafettpinnen. Till dess är jag vd och ska göra mitt bästa. Jag har inga ambitioner annat än att avsluta det här på ett bra sätt. Det är en självklarhet", säger han.

Varför stannar du kvar?

"Jag har ju ett anställningsavtal sedan tidigare som styrelsen ville att jag skulle fullfölja och jag vill avsluta på bästa möjliga sätt. Jag har lagt väldigt mycket tid och energi på mitt uppdrag", säger han.

Har du blivit tillfrågad om att stanna kvar i bolaget i en annan roll?

"Det har varit en lös diskussion kring det, men det har jag avböjt. Var sak har sin tid. Att de har en ersättare till mig det respekterar jag, men det betyder inte att det är rätt för mig att stanna kvar", säger han.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2016-06-02 kl. 13:48.
2016-06-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det kan vara många olika anledningar till att Lantto slutar. Allting är inte en konspiration. Du vet om hur volatil aktien är, är man långsiktig är det skitsamma om aktien går ner eller upp en 10 kr.

Säg det till "Crowhater" på Avanza bloggen som gråter blod när kursen går ned lite grann. Och han är i varje fall, enligt egen utsago, långsiktig i sitt ägande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in