Citat:
Ursprungligen postat av
stevegalloway
Zorb, Vad har du att säga om Fings framtida kurs
Har faktiskt ingen aning då jag tycker det såg ut som vi bröt upp högre än vad jag trodde men kan ha dragit en trendlinje fel(finns 2 varianter).
Men jag håller mig ute med swing av några anledningar:
- Om brexit sker nu i slutet av Juni kan det bli kaos på börsen, oddsen är typ 50/50 för det. En börsnedgång modell större kommer garanterat påverka FING nu på Large cap.
- Tycker värderingen är lite svår efter att de lade extremt låga 12 mdr som mål 2018. Ger kurs 100-200kr år 2018-2019 om det blir verkligheten.
- Den tekniska biten är också jättesvår, var säker på att vi skulle mot 70kr igen men när det gick högre än räknat ser det nu också lite suddigt ut. Säljsignal just nu dock.
Så sett till R/R håller jag mig ute oavsett vad och väntar först och främst in röstningen, stannar britterna kvar och börsen ser OK ut så får jag se var FING står och ta nya omtag men just nu är det helt avgörande för hur aktiemarknaden kommer gå framöver.
Om vi i förväg antar att det reder ut sig för den här gången och spolar fram till slutet av Juni så är det då knappa månaden kvar till rapport.
Q2 bör vara stark, lägre marginaler men högre utv av omsättningen pga dollarn(om den håller sig här runt nuvarande 8,3kr/$). Så är aktien översåld kan det då vara bra läge att swinga med en tung riskfaktor borta.