2016-04-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jo men för oss som ändå är långliggare är det skitsamma även om man ena dagen backar 100k eller inte.
Så vad gnäller du om? Om du inte påverkas ens av kursrörelser, varför stressas du av när Zorb säljer och köper?
2016-04-23, 10:37
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Upp mot 600 nästa vecka eller?

Idiotisk taktik som zorb sysslar med att hoppa in och ut ur aktien. Stressande för oss som ligger långt.
Jag slutar ALDRIG förvånas över hur efterblivna människor det finns där ute. Förstår verkligen inte vad ni gör på börsen och att ni ändå lyckas gå + för det verkar ju inte finnas några som helst intressen i att lära/förstå.

Jag postar under ca 2års tid EXAKT vad det är som håller på att hända med FPC och möts då av folk som kurtsune och 100 andra amatörer som inte klarar av att läsa och förstå. Jag byggde en säker FA bild av bolaget som blev rätt och jag är fortsatt säker på bolagets framtid.

Nu har jag blivit anklagad för att ljuga och ej säga vad som kommer ske och att jag säger mina affärer i efterhand. Var det inte puckot Builder123 som sa att jag inte redovisar mina sälj utan gör det i efterhand? Jag använder twitter för de som VILL ha tips/hjälp och att sitta här och tipsa gratis är väl inte någon höjdare till otacksamma figurer men nu bad ni om att få bevisat för 1000 gången att jag inte snackar skit så vad fan klagar ni på?

Men något jag börjar förstå gällande ert beteende är att ni blir RÄDDA eftersom ni vet att jag är pricksäker och klok i mina beslut, har varit väldigt försiktig med att säga att jag tror på nedgång innan men de som inte vill bli tagna på sängen har då blivit drabbade och därför är jag mer öppen nu. Graferna talar sitt egna språk och är man långliggare bör man även känna en trygghet av att förstå vad som sker och att det inte är pga Tant Agda som blankar ned aktien.

Ska göra dig en tjänst eftersom du inte själv lyckas finna AVFÖLJ knappen, du får en blockering så slipper du se mina grafer framöver.

Men ni kan vara lugna, på sikt ska FPC upp..
2016-04-23, 11:00
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Upp mot 600 nästa vecka eller?

Idiotisk taktik som zorb sysslar med att hoppa in och ut ur aktien. Stressande för oss som ligger långt.

Förstår inte? Han gör det väl för att tjäna pengar! Som alla som investerar på börsen. Har du andra syften med ditt innehav?
Senast redigerad av jack.daniels 2016-04-23 kl. 11:04.
2016-04-23, 11:16
Medlem
jack.danielss avatar
Sååå...har nu läst denna mastodonttråd från sida till sida under några dagars tid. Har varit både intressant och lärorikt!

Måste bara ge cred till zorben, inte nog med att han presenterat grundliga analyser (att han bara orkar) de har dessutom visat sig stämma oxå 😄 Han har fått mycket mothugg från vissa skribenter, men alltid svarat sakligt och balanserat på rappakaljan! Så känns lite onödigt av den gamle filmhjälten att klandra honom för att han spelar sina kort på det sätt han vill spela dem!

Slutligen, bajskorven och K-S med flera, alla som är här inne fattar nog innerst inne att fpc är en högriskaktie, att det är lite gambling över det hela! Men de har valt att vara med det spelet. Det ger bara en solkig bild av er när ni sitter o rapar samma saker om risker och att det finns säkrare papper osv.

Btw. Gick in för några månader sedan med 35 kkr. Har nu ett gav på 469! Så än finns det hopp haha..
2016-04-23, 12:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Ska göra dig en tjänst eftersom du inte själv lyckas finna AVFÖLJ knappen, du får en blockering så slipper du se mina grafer framöver.

Men ni kan vara lugna, på sikt ska FPC upp..
Gör så kunde inte bry mig mindre. Butthurt igen och jag vet nog ingen känsligare person än dig som är oförmögen att motta kritik och se andras perspektiv. = zorbs uttryck always.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2016-04-23 kl. 12:47.
2016-04-23, 13:00
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Gör så kunde inte bry mig mindre. Butthurt igen och jag vet nog ingen känsligare person än dig som är oförmögen att motta kritik och se andras perspektiv. = zorbs uttryck always.

Men förklara gärna varför du som långliggare tycker det är stressande när zorb köper/säljer frekvent?
2016-04-23, 13:56
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Men förklara gärna varför du som långliggare tycker det är stressande när zorb köper/säljer frekvent?
Problemet uppstår när många ser upp till zorb, följer dennes råd och köper/säljer och kanske bränner sig rejält på kuppen med att förlora pengar. Då de kanske inte köpte/sålde vid exakt samma tidpunkt. Om tillräckligt många gör som Zorb har det kraftig kurspåverkan dessutom.
2016-04-23, 14:41
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Problemet uppstår när många ser upp till zorb, följer dennes råd och köper/säljer och kanske bränner sig rejält på kuppen med att förlora pengar. Då de kanske inte köpte/sålde vid exakt samma tidpunkt. Om tillräckligt många gör som Zorb har det kraftig kurspåverkan dessutom.
Jag ska vara helt ärlig, jag njuter av att diskutera eftersom jag som oftast har/får rätt. Det är en tillfredsställelse att få rätt, pengar är kul men inte lika kul som att tvåla till andra som är spydiga.

Men visst, ibland brister även jag när jag har för mycket att tänka på och tiden rusar.

Nu säger du att många ser upp till mig, jag tackar för det och är glad för era vinster men du hör nog inte själv hur löjligt uttalande du gör.

Hur många ser upp till Crowhater/AvanzaMannen/Carnegie/UBS/SHB etc etc?

Crowhater ropar köp till 8000st följare:
https://twitter.com/CrowHater1

Avanzamannen ropar mot 600kr(har ej sagt sälj än) och har 17.000st följare:
https://twitter.com/AvanzaMannen

UBS är en av världens största banker och SHB med Carnegie är inte små heller jämfört med killen som endast har 750st tillåtna följare på twitter.

Så det du påstår är mao att ALLA dessa följer mig och handlar efter mina analyser.

För bara så att du vet så omsattes det 2,9mdr under fredagen och jag gick ur den 18e April tror jag det var.

Så kom ned på jorden och sluta sura över att du inte följde den här formationen jag uppdaterat varje dag med och sen finns det aldrig några garantier för att jag alltid prickar rätt så man får själv avgöra sin egna R/R... Det kan alltid komma ett bud på bolaget..
http://www.ladda-upp.se/bilder/nwydviarulptl/

Och sen om du/ni tror att man ska vara ödmjuk när man blir bemött på det sätt vissa gör kan ni ju bara fetglömma.
2016-04-23, 14:54
Medlem
zorb89s avatar
Entry ~350
(FB) Fingerprint Cards - FING B

Ut ~495

Entry ~440-450

Ut +570

Som sagt, slutbevisat här nu. Du måste ha världens segaste internet om du inte hade tid att agera.
2016-04-24, 00:39
Medlem
"Var det inte puckot Builder123 som sa att jag inte redovisar mina sälj utan gör det i efterhand?"

Så sant zorb89, så sa jag så och så är det men att jag skulle vara ett pucko, tillfaller nog bara din fantasi.

Nu ser vi bra läge att köpa på oss Fing B i mängder. Låt sen kursen få glida upp mot 570 och sälj sen av allt som köptes nu i fredags eller kommande måndagshandel så kan man lätt få ihop en månadslön /om man nu köper tillräckligt mycket förståss/.
2016-04-24, 14:54
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:

Ingen av förlorat pengar pga Zorb. Det är bara din avundsjuka som lyser igenom. Gör som Zorb och bli en vinnare du också.

Trevlig söndag.
2016-04-24, 17:23
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Jo men för oss som ändå är långliggare är det skitsamma även om man ena dagen backar 100k eller inte.

Citat:

Du menar att de som mot förmodan skulle följa din uttalade strategi i den supervolatila högriskaktien FING och ligga kvar med lång horisont inte riskerar sina pengar?

Det finns bättre utdelningsaktier att välja på att samla på hög än FING.

Det finns väl bara två huvudsakliga ekonomiska skäl att köpa aktier.
Ligg med lång horisont i utdelningsaktier, eller nyttja svängningar i aktier med högre risk och kursrörelse.

//Brute

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in