Citat:
Jag tycker väl att värvningarna är som de är. Några bra, andra inte. Men på förhand har de flesta känts kloka trots allt. Inga galna värvningar som Luke Rodgers eller liknande. Khalili har floppat men var åtminstone bra på pappret. Det jag är mest oroad över är bristen på riktning i laget samt, som du säger, en hel del underliga laguttagningar. Det känns som om Nanne alltför ofta låser sig vid en idé och inte riktigt kan släppa den - som Torsteinbö på backen istället för att spela in Boo Wiklander. Nu verkar Torsteinbö lämna men med hans fina spel borde han fått chansen från start i alla matcher, men på sin naturliga position.
Värvningarna i sig klagar jag inte på. Varje enskild värvning har ju varit betydligt bättre än tidigare. Problemet är att man värvar spelare som helt talar emot det man förespråkar. Till att börja med värvar vi inte för framtiden, vi värvar spelare som ska vara "färdiga". Man talar alltså först om att bygga för framtiden, men värvar inte speciellt ungt som då skulle kunna finnas ett tag i klubben och utvecklas som individer och som lag. Man värvar helt enkelt spelare som t ex Khalili(29), Haglund(29) och Solheim(28) som bör prestera direkt, men sen inte har gjort det.
En annan sak är ju snacket om hur man vill spela och sen uteslutande lira med brunkare på centralt mittfält. Var fan är kreativiteten när man alltid spelar Haglund och Persson? Behövs spelare som t ex Daniel Sjölund, Rohdén och Ofori om man vill spela på det sättet Nanne pratat om. Man värvar inte efter den modell man vill spela.