2016-07-17, 11:33
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
En av världens bästa spelare genom tiderna, Anders Svensson, fyller 40 idag, det firar vi med att vinna mot Götlaborg med 7-0.
Då gratulerar jag Anders. Det är han trots allt värd efter det han gjort för svensk fotboll. Både på landslagsnivå och att förgyllt Allsvenskan.
Men tror faktiskt att vi tar detta idag för första gången sen... (minns inte när vi vann i Borås senast).
Men sett väldigt bra ut det senaste. Nu är det dags.

En öl till, sen blir det 100 bussen till Borås och 3 poäng.
Citera
2016-07-17, 18:30
Moderator
vfs avatar
Domarkvalitén är fortsatt usel i Allsvenskan, där snackar vi kontinuitet. Ellos får en straff och ett offsidemål av domaren, illa.
Citera
2016-07-17, 19:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Domarkvalitén är fortsatt usel i Allsvenskan, där snackar vi kontinuitet. Ellos får en straff och ett offsidemål av domaren, illa.

Vafan gnäller du på straffen för? Klumpigt försvarsspel ska aldrig premieras.
Citera
2016-07-17, 19:33
Medlem
Neverwass avatar
Rätt nöjd med 1-1 borta mot AIK. AIK borta är förmodligen den tuffaste bortamatchen. Vi kunde vunnit, AIK kunde vunnit. Oavgjort känns rättvist, fortsatt ledning med 3 poäng i serien är också bra.
Citera
2016-07-17, 19:51
Medlem
ZlatanManias avatar
För det första borde Kpozo aldrig ens spelat. För det andra är det skönt att Avdic äntligen fått göra mål.

Malmö ägde större delar av första halvlek och mestadels var det flyt att vi fick in 1-1 men jag tackar och tar emot. I andra halvlek var ingen riktigt nära segern och således är kryss mest rättvist, däremot tjänar ni mer på detta än vi då vi har Europa FC borta och därefter ett derby.. Aja vi får köra på och jag hoppas innerligt att Goitom (som är den mest trovärdiga) skriver på tills dess, att ha honom inför hösten och i kommande EL-kval vore oerhört tacksamt.

Slutligen kan Falkenberg dra åt helvete som släpper 0-3.. Men kryss skulle man dock aldrig kunna tro på förhand.
Citera
2016-07-17, 20:08
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vafan gnäller du på straffen för? Klumpigt försvarsspel ska aldrig premieras.

Filmningar ska inte premieras, det var så klart ingen straff. Bara elfsborgare som tycker det.
Citera
2016-07-17, 20:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Filmningar ska inte premieras, det var så klart ingen straff. Bara elfsborgare som tycker det.

Han småsparkar tydligt på Hedlunds fot. Han springer sedan in i honom. Inte så mycket att orda om. Att det generellt i Sverige blåses för få straffar kan inte ändra det faktumet.
Citera
2016-07-17, 20:17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Han småsparkar tydligt på Hedlunds fot. Han springer sedan in i honom. Inte så mycket att orda om. Att det generellt i Sverige blåses för få straffar kan inte ändra det faktumet.

Och jag förmodar att Elfsborgs kvittering inte var offside heller?
Citera
2016-07-17, 20:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
I och med att Hedlund faller så enkelt så är det lätt att klaga på, kan inte tänka mig nån supporter som inte hade reagerat om dom fått en sån straff emot en.
Citera
2016-07-17, 20:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Och jag förmodar att Elfsborgs kvittering inte var offside heller?

Och jag förmodar att du är dum i huvudet med tanke på att du tar mig för att vara dum i huvudet. För din info så är jag inte dum i huvudet.
Citera
2016-07-17, 20:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
I och med att Hedlund faller så enkelt så är det lätt att klaga på, kan inte tänka mig nån supporter som inte hade reagerat om dom fått en sån straff emot en.

Ett ogiltigt argument. Förseelsen som "norrmannen" gör ska antingen beivras eller inte, alldeles oaktat Hedlunds eventuella förstärkande eller inte.
Citera
2016-07-17, 20:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Och jag förmodar att du är dum i huvudet med tanke på att du tar mig för att vara dum i huvudet. För din info så är jag inte dum i huvudet.

jag förmodar att du inte vill svara på frågan då du vet att jag har rätt.

Elfsborg fick en poäng av domaren, nu såg jag inte att det var offside live men när jag kom hem var det solklart enligt tv-bilderna.

Men du kanske såg bättre från tv-soffan, sopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in