2016-08-03, 19:58
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Vem minns inte dif's hybris? (nu är det iofs bara AIK som kan ha hybris - lex: Flashback - men ändå... ).

Lite smakprover från artikeln i Aftonbladet. Hela visionen fanns på dif's hemsida men har av någon anledning totalt försvunnit.

Länk till Aftonbladet

Innebär nog endast att dif kan säga upp Pelle's anställning inom klubben. Lön lär de nog få betala.
Det säger en hel del om vår hybris att den var som störst efter att vi vunnit två guld på rad...
Citera
2016-08-03, 20:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Gillar att vinklingen från fotbollskanalen är "FD MAN U-SPELARE TAR ÖVER DIF!!", så har han gjort ett inhopp.

Min magkänsla är att det är en stor risk detta. Antingen går det skitbra för er eller så åker ni ur och redan fuckat ekonomin i förväg... Chansning med stort C.

Hans sejour i Norge verkar ju helt efterbliven. Varför slutade han helt plötsligt? Kan ju inte varit dif som börjat rycka då de ungefär då förlängde Pelles kontrakt.

Samarbetsproblem med sportchefen, som lade sig i laguttagningen enl. MD. Sportchefen var tränare 2015 i Haugesund.
Senast redigerad av bagarn29 2016-08-03 kl. 20:19.
Citera
2016-08-03, 20:18
Medlem
bagarn29s avatar
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Dempsey_(English_footballer)

Detta är DIF:s nye tränare.
Citera
2016-08-03, 20:45
Medlem
InnesIs avatar
Frågan är vad en ny tränare kan göra med DIF. De har antingen sålt sina viktiga spelare eller så är de skadade. En kraftigt decimerad trupp som redan från början knappast var toppkvalitet i Allsvenskan.
Citera
2016-08-03, 20:54
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Frågan är vad en ny tränare kan göra med DIF. De har antingen sålt sina viktiga spelare eller så är de skadade. En kraftigt decimerad trupp som redan från början knappast var toppkvalitet i Allsvenskan.
Just nu är jag bara nöjd om vi tar oss ur kvalträsket och in på säkrare mark. Vad gäller framtiden så hoppas jag på större och fler förändringar inom Djurgården. Men just nu tänker jag inte så långt.
Citera
2016-08-03, 21:17
Medlem
bagarn29s avatar
Kommer Pelle att vara kvar i DIF i något annat jobb?
Citera
2016-08-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det är också ett falskt tjat om långsiktighet. Lite fegt att inte hålla kvar Pelle om man nu vill skapa en röd tråd. Iofs behåller man få spelare för honom att skapa en röd tråd med.

Djurgårdens trupp 2014:
Jesper Arvidsson
Fredrik Stenman
Stefan Karlsson
Alexander Falsetas
Martin Broberg
Andreas Johansson
Haris Radetinac
Amadou Jawo
Kenneth Höie
Emil Bergström
Mattias Östberg
Mark Mayambela
Sebastian Andersson
Xolani Mdaki
Nahir Oyal
Simon Tibbling
Philip Hellquist
Hampus Nilsson
Tim Söderström
Philip Sparrdal Mantilla
Erton Fejzullahu
Yussif Chibsa
Daniel Amartey
Vytautas Andriuškevičius
Aleksandar Prijović

Djurgårdens trupp 2016:
Alexander Falsetas
Haris Radetinac
Amadou Jawo
Kenneth Höie
Hampus Nilsson
Tim Björkström
Elliot Käck
Jacob Une Larsson
Omar Colley
Jonathan Augustinsson
Marcus Hansson
Kebba Ceesay
Seon-Min Moon
Kevin Walker
Daniel Berntsen
Besard Sabovic
Kerim Mrabti
Mihlali Mabhuti Mayambela
Jesper Karlström
Othman El Kabir
Magnus Eriksson
Mathias Ranégie
Michael Olunga
Tinotenda Kadewere

(Undra om Nanne sitter säkrare nu)
Citera
2016-08-03, 21:42
Medlem
När är Mrabti tillbaka?
Citera
2016-08-03, 21:48
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
När är Mrabti tillbaka?
Tidigast i höst kommer han tillbaka.
Citera
2016-08-03, 22:00
Medlem
Det slog mig just att Djurgården och Gefle har något gemensamt - utöver Pelle. De har toppat allsvenskan efter någon omgång. Något som jag inte minns när Gnaget gjorde senast, trots ständiga topplaceringar (när året summeras) de senaste fem åren.
Citera
2016-08-03, 22:21
Medlem
Otroligs avatar
Redan i våras var ju resultaten rätt undermåliga och det fanns en uppenbar risk att spiralen kunde fortsätta åt samma håll eftersom Djurgårdens spel inte fungerade. Att då förlänga Pelle Olssons kontrakt måste ju i detta läge vara det mest idiotiska beslutet någonsin och det är obegripligt att inte sportchefen också får bära hundhuvudet.

Dock, beslutet är helt rätt efter så extremt dåliga resultat. Bara det att man inte ens har lyckats kryssa en enda match säger mycket och en injektion är nödvändig inför fortsättningen.
Citera
2016-08-03, 22:24
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det slog mig just att Djurgården och Gefle har något gemensamt - utöver Pelle. De har toppat allsvenskan efter någon omgång. Något som jag inte minns när Gnaget gjorde senast, trots ständiga topplaceringar (när året summeras) de senaste fem åren.
Det är intressant faktiskt och jag kollade upp det för ett tag sen. AIK har inte lett Allsvenskan en endaste gång sedan man tog guld 2009.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in