2016-05-25, 16:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Om Alm ersätter blir det ju en riktigt intressant allsvenska, han är nog lite lack på AIK och revanschsugen

Speciellt i omgång 15 24/7 kl. 15:00 på Tele2 Arena. Vilket liv!
Citera
2016-05-25, 16:33
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Om inte Hammarby vinner på söndag mot Gefle borde väl Nanne få sparken?
Likaså Hammarbys sportchef Jingblad.

Samtidigt tycker jag inte att det har blåst så mycket. Många Bajare är dels trötta på tränarkarusellen som vi hade sista åren i Allsvenskan och fram tills Nanne skrev på och dels har det kommunicerats långsiktighet väldigt tydligt från ledningen.

Men det ser dåligt ut helt klart. Eller snarare, vi håller inte kvalitet under hela matcher. Och dessutom får vi väldigt få trepoängare med oss. Jag tror egentligen inte att svaret är att sparka Nanne men han måste göra något annorlunda. Andra halvan av förra säsongen och nu det som gått av denna har inte alls varit bra. Något är skevt...
Citera
2016-05-25, 17:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Om Alm ersätter blir det ju en riktigt intressant allsvenska, han är nog lite lack på AIK och revanschsugen
Kommer inte att hända, Alm har lite mer vett i skallen än Stahre.
Citera
2016-05-25, 17:27
Bannlyst
Citat:
Om inte Hammarby vinner på söndag mot Gefle borde väl Nanne få sparken?
Likaså Hammarbys sportchef Jingblad.

Jag tycker att Hammarby borde sparka Jingblad och ersätta honom med Helsingborgs förra sportchef Jansson, som lämnar FCK.

Vore perfekt.
Citera
2016-05-25, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är det detta du tänker på?
https://www.youtube.com/watch?v=-x-WsoWiSiI
Stämmer bra!
Citera
2016-05-25, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Nu var det ju inte mitt eller ditt minne som frågades efter utan din ev länk för att stödja din tes...
Har du länkar på alla nyheter du hört på nyheterna ett par år tillbaka????
Citera
2016-05-25, 20:01
Medlem
Bajenjeppes avatar
Blir det inte 3 poäng mot Gefle, då blir det fan gallerskak! Men vart fan är gallret på Nya Söderstadion?!

Allvarligt talat, jag trodde verkligen inte att jag skulle känna så här, men det är fan inte mycket förtroende jag har kvar för Nanne och Jingblad. Att man vill ha kvar Nanne beror ju mestadels på allt som han har pratat om, vilket ju låter fantastiskt bra. Problemet är att det inte ens känns som att han försöker uppnå det han har pratat om. Extremt många märkliga värvningar och laguttagningar, framförallt på senare tid.

Börjar bli dags att ta hem Gerhardsson.
Citera
2016-05-25, 20:34
Medlem
SoderortFTWs avatar
Nu har det brunnit rejält i vissas huvuden här.

Alm, till Bajen? Jag äter upp min pung om det händer. Allvarligt talat, vad fan tänker ni med?

Det är troligare att Eguren blir SLO än att Alm blir tränare i Hammarby IF.
Citera
2016-05-25, 20:43
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Blir det inte 3 poäng mot Gefle, då blir det fan gallerskak! Men vart fan är gallret på Nya Söderstadion?!

Allvarligt talat, jag trodde verkligen inte att jag skulle känna så här, men det är fan inte mycket förtroende jag har kvar för Nanne och Jingblad. Att man vill ha kvar Nanne beror ju mestadels på allt som han har pratat om, vilket ju låter fantastiskt bra. Problemet är att det inte ens känns som att han försöker uppnå det han har pratat om. Extremt många märkliga värvningar och laguttagningar, framförallt på senare tid.

Börjar bli dags att ta hem Gerhardsson.

Jag tycker väl att värvningarna är som de är. Några bra, andra inte. Men på förhand har de flesta känts kloka trots allt. Inga galna värvningar som Luke Rodgers eller liknande. Khalili har floppat men var åtminstone bra på pappret. Det jag är mest oroad över är bristen på riktning i laget samt, som du säger, en hel del underliga laguttagningar. Det känns som om Nanne alltför ofta låser sig vid en idé och inte riktigt kan släppa den - som Torsteinbö på backen istället för att spela in Boo Wiklander. Nu verkar Torsteinbö lämna men med hans fina spel borde han fått chansen från start i alla matcher, men på sin naturliga position.
Citera
2016-05-25, 20:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Nu har det brunnit rejält i vissas huvuden här.

Alm, till Bajen? Jag äter upp min pung om det händer. Allvarligt talat, vad fan tänker ni med?

Det är troligare att Eguren blir SLO än att Alm blir tränare i Hammarby IF.

Vill du ha senap och ketchup till eller äter den naturell?

Det är väl ingen som tror att Alm går till Bajen, bara att det skulle vara förbannat roligt sett från en del neutrala fotbollsälskare. Jag tror inte på det men visst skulle det röra om i grytan.
Citera
2016-05-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tycker väl att värvningarna är som de är. Några bra, andra inte. Men på förhand har de flesta känts kloka trots allt. Inga galna värvningar som Luke Rodgers eller liknande. Khalili har floppat men var åtminstone bra på pappret. Det jag är mest oroad över är bristen på riktning i laget samt, som du säger, en hel del underliga laguttagningar. Det känns som om Nanne alltför ofta låser sig vid en idé och inte riktigt kan släppa den - som Torsteinbö på backen istället för att spela in Boo Wiklander. Nu verkar Torsteinbö lämna men med hans fina spel borde han fått chansen från start i alla matcher, men på sin naturliga position.
Som neutral är min åsikt att värvningarna inte passar in i den spelmodell som spelas dvs 4-2-3-1.
Tror att Khalili med sin känsliga vänsterfot hade funkat som högerforward i ett 4-4-2 med brassen bredvid sig.
Gäller fler spelare som spelar på fel positioner helt enkelt, laget är inte kompatibelt med 4-2-3-1 utan 4-4-2.
Citera
2016-05-25, 21:09
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Som neutral är min åsikt att värvningarna inte passar in i den spelmodell som spelas dvs 4-2-3-1.
Tror att Khalili med sin känsliga vänsterfot hade funkat som högerforward i ett 4-4-2 med brassen bredvid sig.
Gäller fler spelare som spelar på fel positioner helt enkelt, laget är inte kompatibelt med 4-2-3-1 utan 4-4-2.

Klok reflektion. Den kan jag hålla med om definitivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in