Citat:
Ursprungligen postat av
nomadic
Haha vi har inte i någon toppstrid att göra. Jag vill bara ta mig upp till de 30 poäng som brukar krävas förr nytt kontrakt.
Gefle överlag bättre i första idag men typiskt den situation de är i så faller de ihop totalt när vi gör 2-0 någon minut in i andra. Bara det att få se Valgardsson lyckas toffla in en boll mot en skulle väl faktiskt kunna knäcka den bästa.
Hade faktiskt koll på att Sjölund stod på två varningar inför kvällen så kändes väldigt bra att se att han fick sin tredje. Är Tkalcic (seriens mest underskattade spelare?) helt borta på söndag? Lutar det åt Hadenius-Tekie i mitten för er del eller hur tänker Janne där?
Hadenius mot RÅP... där kan det smälla!
Skulle nog säga att Nikola mkt möjligt är den mest underskattade. Han är ju en spelare som inte allt för sällan var en av dom bästa i ett blivande mästarlag och nu har han varit lika stark under säsongsinledningen i laget som leder serien.
Men får kanske inte fått det erkännande han borde ha förens möjligen på slutet. Dessutom är han bra både defensivt och offensivt och levererar både klassmål och assist.
Ja vet inte skadeläget men räknar med att han är borta både mot ÖSK och Elfsborg svårt att se att man kliver av direkt efter 5 min borta mot gbg om det inte är ngt som gör att man får vila ett tag.
Ja tror ärligt att ni vinner på Söndag 3 av våra formstarkaste och bästa spelare saknas i kombo med lite andra skavanker.
Svårt att veta hur Janne tänker men han lär behöva bevisa att han har blivit förbundskapten av en anledning.
Personligen skulle jag dra ner Nyman på kanten, sätta in Trasten i mitten med Hadenius och sätta ut Tekkie på kanten och starta med Sebbe A på top med Kujo av dom enkla anledningar att vi måste få ner mer tyngd och teknik genombrotts styrka på mitten samtidigt som vi inte kan räkna med att vi kan rulla ut motståndaren som vi kanske vant oss vid med dom namnen som saknas på plan mot ett bra ÖSK i medvind.
Sebbe och Kujo gör att vi samtidigt blir farligare på fasta och inläggspel samtidigt som Nyman och Trasten kommer komma på rulle om ÖSK blir övermodiga.
Men mitt svar är om jag känner Janne att han tuffar på med Tekkie och Hadenius på mitten och låter en idag oerhört blek bärka få nytt förtroende.