2016-05-23, 21:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Rhoomba är inte så tokig, top gun kräver 6 eller mer dödade samt att ingen annan lyckas bättre.

Dock var den klart skojigare förut, innan WG givetvis gjorde mellanmjölk av den, då öststatarna så klart blev kränkta över att något icke-ryskt faktiskt var bättre än medel...
Citera
2016-05-23, 23:06
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Rhoomba är inte så tokig, top gun kräver 6 eller mer dödade samt att ingen annan lyckas bättre.
Ojsan kanske blandar ihop dem.. Alltså den som är grovkalibrig på svenska.. my bad, trodde den var topgun....menmen fel gör man
Citera
2016-05-23, 23:10
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerpung
Har nu köpt Rhm b WT!
St Emil var den första tier 7 vagnen jag köpte men har tagit en jäkla tid för att gå vidare med den,har hunnit gå om den med flera andra vagnar som tex tiger linjen. Den första omgången med stock kanonen var ett rent helvete. Under 40% vinst! När jag väl köpte den andra kanonen så blev vagnen helt klart dräglig men det var svårt att komma till skott med den.
WT är tamigfan den bästa vagnen jag har spelat hittills! Har fått flera bra utmärkelser redan efter 15 matcher, varav en topgun då jag dödade 4st och skadade strax under 4000

Kärlek till RHM B WT!

emil är en jävla skit tank, slö som fan och klumpig även om top kanonen inte är dålig direkt, rhm är riktigt rolig låg profil bra camo, har 2 sjukt bra kanoner själv gillar jag mest köra med 150mm och skjuta HE shells då kan man även skada tier x tanks från långt håll.
Citera
2016-05-23, 23:16
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Att ni orkar. Russian is the way to roll.

Samma gäller i wows.
Citera
2016-05-23, 23:20
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
själv gillar jag mest köra med 150mm och skjuta HE shells då kan man även skada tier x tanks från långt håll.

Det är underbart att sätta HE i 150mm-storleken på vagnar med öppet torn, gjorde det igår med min WT auf pz IV, träffade tornet på en WTE 100 = 1200+ dmg med ett (1) skott
Citera
2016-05-24, 01:06
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerpung
Ojsan kanske blandar ihop dem.. Alltså den som är grovkalibrig på svenska.. my bad, trodde den var topgun....menmen fel gör man

Grovkalibrig är High caliber. Top gun är sex eller fler dödade tanks.
Citera
2016-05-24, 16:49
Medlem
Ace Venturas avatar
Äntligen kommer det bestraffning för mongoplutonerna. Även om den inte är hård nog imo:

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/ver915-platoon-system-changes/

Dessutom kommer de inte åt de största problemen. Som t.ex. när en tier VII scout tar med sig 2 tier VI heavys och hamnar i en tier X fight.

Fast vi är inte alla fläckfria. Tog själv med mig en polare som just börjat lira bara för att han skulle få uppleva kraften i tier X. E100 + Loltraktor på Himmelsdorf. Helvete vilket liv det blev... ha ha! En gång är ingen gång.
Senast redigerad av Ace Ventura 2016-05-24 kl. 16:51.
Citera
2016-05-24, 21:28
Medlem
Skarphedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Äntligen kommer det bestraffning för mongoplutonerna. Även om den inte är hård nog imo:

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/ver915-platoon-system-changes/

Dessutom kommer de inte åt de största problemen. Som t.ex. när en tier VII scout tar med sig 2 tier VI heavys och hamnar i en tier X fight.

Fast vi är inte alla fläckfria. Tog själv med mig en polare som just börjat lira bara för att han skulle få uppleva kraften i tier X. E100 + Loltraktor på Himmelsdorf. Helvete vilket liv det blev... ha ha! En gång är ingen gång.
Finns det en vettig anledning till varför det ens går att skapa en pluton med exempelvis tier 1 och tier 10 vagnar? Varför är inte bara göra det omöjligt att skapa fail-plutoner?
Citera
2016-05-25, 09:46
Medlem
Har inlett dagen med att bekanta mig med Grille 15 och jag är hittills jävligt nöjd med den! Bara kört en handfull matcher i skrivande stund men vunnit alla

Kanonen är sinnessjuk, grym precision... Ca 14 sekunder reload, helt okej. Älskar att vagnen är såpass mobil som den är i övrigt. Inte lika jävla omöjlig som WT E100 att hålla låg profil med.

EDIT:
Har för övrigt typ dubbelt så bra FPS än innan (vilket var på gränsen till spelbart ibland), tummen upp.
Senast redigerad av Aggrovator 2016-05-25 kl. 09:54.
Citera
2016-05-25, 12:25
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Har inlett dagen med att bekanta mig med Grille 15 och jag är hittills jävligt nöjd med den! Bara kört en handfull matcher i skrivande stund men vunnit alla

Kanonen är sinnessjuk, grym precision... Ca 14 sekunder reload, helt okej. Älskar att vagnen är såpass mobil som den är i övrigt. Inte lika jävla omöjlig som WT E100 att hålla låg profil med.

EDIT:
Har för övrigt typ dubbelt så bra FPS än innan (vilket var på gränsen till spelbart ibland), tummen upp.

Har den bättre depression/elevation än WT Pz IV (som ju är helt horribel på just den punkten)?
Citera
2016-05-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har den bättre depression/elevation än WT Pz IV (som ju är helt horribel på just den punkten)?

Den har -6 grader(?) i depression vilket man klarar sig ganska bra med.
Pz IV kan ju inte ha mer än typ -1 haha Elevationen däremot är nog svårslaget på den... Jävla flaggstång
Citera
2016-05-25, 15:13
Medlem
liddens avatar
Går nästan inte spela i dag, det är fem grille per lag i "varenda" tier 10 match. Perfekt om någon behöver MT15-uppdraget för det är sällan så här bra läge för att klara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in