2016-05-24, 09:36
Medlem
Om man tänker att en polis hade ersatt den misstänkte i samma situation och handlat på samma sätt ,hade polisen blivit åtalad då ?
Citera
2016-05-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candygirlfromhell

Du får inte glömma bort att det är fortfarande hennes söner som dött......

Söner hon aldrig haft någon kontakt med. Som jag fattat det hela var det endast pappan som hade kontakt med dom under och efter fosterhemsplaceringen.

Fredrik hade följt ett nedtrappningsprogram och åt nu endast en liten dos benzo för att slippa anfall av epilepsi. Tabletterna hämtade han ut vid besök hos vårdcentralen regelbundet flera ggr i veckan. Benzo var naturligt att finna spår av hos honom. Vid behandling av ev ADHD hos Simon borde det vara concerta (typ) man borde finna, om han medicinerade mot det.
Citera
2016-05-24, 13:54
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Det finns mycket tvivel och tveksamheter i K-Gs berättelse, han säger rent motsägelsefulla saker och tar upp ovidkommande decennier gamla händelser i förhör, vilka en del, inte han, antagligen skulle kalla oförrätter (även om det antagligen inte är så intressant rent juridiskt). Personligen anser jag att det bara uttryck för den udda karaktären han är och går att läsa vad det faktiskt är han försöker säga/beskriva.

Jo, men jag tänker främst på något som skulle kunna visa att bröderna inte sköts på det sätt som mannen berättat om? Där verkar väl hans berättelse stämma med fakta från brottsplatsen.
Citera
2016-05-24, 18:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candygirlfromhell

Du får inte glömma bort att det är fortfarande hennes söner som dött......
Nej det har jag inte glömt bort men det kunde lika gärna ha varit mannen hon älskade så mycket som hennes söner hade mördat... och det får vi inte glömma heller!

Jag fullkomligen avskyr när vittnen har tappat minnet från förhören när dom kommer upp i rätten.
Håll käften i förhören så slipper dom sitta och ljuga sig blå i rätten!
Citera
2016-05-24, 18:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Tänker så här.. Boysen kommer in i huset, tar kål på honom under tortyr liknade former, då hatet flödar och hjärnan är avtrubbad utav kemiska preparat.
Farbrorn hittas död av systern ett par dagar senare, svårt misshandlad.
Bröderna lär hamna på polisens radar ganska så fort, då de har en historia tillsammans. Även spår kommer säkras ifrån dem, då de inte är de skarpaste knivarna i lådan... Och de skyller på varandra.. Rakt igenom allt. Bundna till platsen ja,men ingen kan visa på vem som gjorde vad. Detta hade nog varit ett högst troligt scenariot om inte KG varit jägare o utfallet blev det faktiska som blev..
Scenariot jag ser efter att ha läst fup är detta...
K-G:s hus brinner ner och i brandresterna hittas hans och hans hunds kropp. Inget går att bevisa för alla spår försvinner på grund av branden...
Dom ville ju tortera K-G och sparka ihjäl hans hund och bränna ner hans hus...

Och resultatet av det hela hade blivit att två fullständiga galningar hade fått fortsätta att härja fritt i många år till... om dom inte hade dött av en överdos...
Citera
2016-05-24, 18:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flash9000
Tror jag också. Med det tillägget att om Fredrik nu var psykopat så behöver han inga kemiska preparat för att vara avtrubbad. Tvärtom. Han känner på riktigt inte empati eller rädsla, utan kan misshandla, tortera eller döda bara för sakens skulle och för sitt eget höga nöjes skull. Ingen ångest eller sorg.

Våra korta fängelsestraff för psykopater är ett förfärligt svek mot vår befolkning. K-Gs instinkt i detta sammanhang fick honom att förstå precis vad situationen handlade om, och och gjorde precis vad han måste. Samhället borde betala K-G skadestånd både för den tid han har suttit inspärrad och för att han - inte samhället - skyddade alla människor mot dessa två.

Jag förespråkar inte dödsstraff. Men det finns inget odemokratiskt med livstids fängelse för våldsamma psykopater som begår upprepade brott.
Enligt kopierade papper i fup så var Fredrik psykopat. Ruggig läsning
Sidan 999 i fup 80. Tog ett klipp på det och la upp.
https://minfil.org/jeh9n1b3bb/Dubbelmorden_Vall_kra__ldsta_brodern_Fredrik_diagn os_psykopat.jpg

Läs i fup 80 sidan 982 och framåt och se själva vad Fredrik kunde vara kapabel till.
Fredrik blev dömd för hoten mot fostermammans son.
Senast redigerad av Timeout 2016-05-24 kl. 19:08.
Citera
2016-05-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Enligt kopierade papper i fup så var Fredrik psykopat. Ruggig läsning
Sidan 999 i fup 80. Tog ett klipp på det och la upp.
https://minfil.org/jeh9n1b3bb/Dubbelmorden_Vall_kra__ldsta_brodern_Fredrik_diagn os_psykopat.jpg

Läs i fup 80 sidan 982 och framåt och se själva vad Fredrik kunde vara kapabel till.
Fredrik blev dömd för hoten mot fostermammans son.

Den händelsen skedde mars 2010 och fostermamman uppgav att Fredrik 1,5 år tidigare diagnostiseras med APS utöver sin Asperger (diagnos vid 9 års ålder).

Jag fattar att det var efter att han blev myndig som narkotikamissbruket eskalerade ordentligt. Framförallt benso och opiater. Han levde som grav narkotikamissbrukare. Epileptiker förmodligen som ett resultat av hjärnskador pga missbruket.

Han har också uttalat hot om att döda sina biologiska föräldrar och bränna ner deras hus.

Så att KG tog hoten på allvar är förståeligt.
Senast redigerad av Remark 2016-05-24 kl. 19:52.
Citera
2016-05-24, 20:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den händelsen skedde mars 2010 och fostermamman uppgav att Fredrik 1,5 år tidigare diagnostiseras med APS utöver sin Asperger (diagnos vid 9 års ålder).

Jag fattar att det var efter att han blev myndig som narkotikamissbruket eskalerade ordentligt. Framförallt benso och opiater. Han levde som grav narkotikamissbrukare. Epileptiker förmodligen som ett resultat av hjärnskador pga missbruket.

Han har också uttalat hot om att döda sina biologiska föräldrar och bränna ner deras hus.

Så att KG tog hoten på allvar är förståeligt.
Troligen har Fredrik mycket tidigare än efter att han blev myndig missbrukat rejält.
I domen från 2011-03-09 när han blev dömd för rån, knivbeväpnad... står följande.

Rauschning förekommer under 6 avsnitt i utdraget ur belastningsregistret. Han dömdes senast den 24 september 2010 för olaga hot och ofredande till skyddstillsyn.

Den domen i september är antagligen från bråket i hans familjehem i mars 2010.
Innan det så har han 5 avsnitt i belastningsregistret. Undrar för vad?

I sista domen som jag kan hitta från 2014-06-02 står detta...
Den 10 oktober 2012 dömdes han för misshandel, olaga hot och narkotikabrott, ringa brott, till skyddstillsyn. Han dömdes på nytt den 2 maj 2013 för misshandel, försök till misshandel och olaga hot. Den tidigare ådömda skyddstillsynen skulle avse även de nya brotten och förenades med en särskild behandlingsplan. Skyddstillsynen blev emellertid undanröjd genom beslut den 13 mars 2014 och påföljden bestämdes då till fängelse två månader.

I näst sista domen från 2013-05-02 står detta...
Fredrik Rauschning förekommer under 14 avsnitt i belastningsregistret. Den 24 september 2010 dömdes Fredrik Rauschning av Hässleholms tingsrätt för olaga hot och ofredande till skyddstillsyn. Den 9 mars 2011 dömdes han av Helsingborgs tingsrätt för rån och våldsamt motstånd. Det beslutades då att den tidigare skyddstillsynen även skulle omfatta dessa nya brott. Den 19 augusti 2011 dömdes Fredrik Rauschning av Blekinge tingsrätt för övergrepp i rättssak. Även det här brottet fick omfattas av den tidigare utdömda skyddstillsynen. Därutöver förenades skyddstillsynen med samhällstjänst fyrtio timmar. Den 10 oktober 2012 dömdes Fredrik Rauschning av Helsingborgs tingsrätt för misshandel vid två tillfällen, olaga hot och ringa narkotikabrott. Tingsrätten dömde särskilt till en ny skyddstillsyn.

När det gäller diagnosen asocial personlighetsstörning, psykopat, så sattes den tidigare inte på personer för än dom var 18 år. Hur det är nu vet jag inte. Fredrik verkar ha fått sin psykopatdiagnos innan han fyllde 18 år.
Fredriks Asperger beskrivs av en vän som lindrig.

Jag har tappat räkningen lite men det borde vara sammanlagt 16 avsnitt på Fredrik i belastningsregistret vad vi vet nu, och det är våld och knivar inblandat i nästan alla domar.
Tacka fan för att mamman har berättat om allt detta för K-G och även om hoten mot dom själva och han är livrädd för bröderna, med all rätt. Fredrik var livsfarlig!
Senast redigerad av Timeout 2016-05-24 kl. 20:52.
Citera
2016-05-24, 20:59
Medlem
Det enda som nu framstår som "uppenbarligen oförsvarligt" i KGs agerande är att han inte laddade om och sköt fler skott för att säkerställa att Fredrik var död.
Citera
2016-05-24, 22:07
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flash9000
Det enda som nu framstår som "uppenbarligen oförsvarligt" i KGs agerande är att han inte laddade om och sköt fler skott för att säkerställa att Fredrik var död.
Är nästan benägen att hålla med dig... men K-G trodde ju att han bara kanske hade sårat dom och att dom fortfarande levde och han vågade inte exponera sig ifall dom skulle gå till anfall.
Han var livrädd och jag förstår honom mer än väl.
Ju mer jag läser desto värre blir det när det gäller brödernas framfart...
Citera
2016-05-25, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Två drägg mindre vad är det folk gnäller om?

Ja, så fungerade det hemma hos er i Somalia, men nu bor du inte längre i Somalia
Citera
2016-05-25, 05:30
Medlem
Det enda som är relevant i målet som jag ser det är:
Är det rimligt att försvara sitt hem och sitt liv, med alla till buds stående medel? När två maskerade och beväpnade personer försöker ta sig in i ens bostad med våld, i mörkret.

All bakgrundshistoria är för mig orelevant, eftersom personerna som stod utanför dörren lika gärna kunde varit andra än de två bröderna. För min del är det uppenbart att det är ok att skjuta i detta fallet.

Jag anser att det är fel att ens driva detta i rättegång. För så fort teknisk bevisning fastslaget att rutan slogs sönder utifrån och skotten avfyrades inifrån. Så skulle KG försatts på fri fot och målet lagts ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in