Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Den händelsen skedde mars 2010 och fostermamman uppgav att Fredrik 1,5 år tidigare diagnostiseras med APS utöver sin Asperger (diagnos vid 9 års ålder).
Jag fattar att det var efter att han blev myndig som narkotikamissbruket eskalerade ordentligt. Framförallt benso och opiater. Han levde som grav narkotikamissbrukare. Epileptiker förmodligen som ett resultat av hjärnskador pga missbruket.
Han har också uttalat hot om att döda sina biologiska föräldrar och bränna ner deras hus.
Så att KG tog hoten på allvar är förståeligt.
Troligen har Fredrik mycket tidigare än efter att han blev myndig missbrukat rejält.
I domen från 2011-03-09 när han blev dömd för rån, knivbeväpnad... står följande.
Rauschning förekommer under 6 avsnitt i utdraget ur belastningsregistret. Han dömdes senast den 24 september 2010 för olaga hot och ofredande till skyddstillsyn.
Den domen i september är antagligen från bråket i hans familjehem i mars 2010.
Innan det så har han 5 avsnitt i belastningsregistret. Undrar för vad?
I sista domen som jag kan hitta från 2014-06-02 står detta...
Den
10 oktober 2012 dömdes han för misshandel, olaga hot och narkotikabrott, ringa brott, till skyddstillsyn. Han dömdes på nytt den
2 maj 2013 för misshandel, försök till misshandel och olaga hot. Den tidigare ådömda skyddstillsynen skulle avse även de nya brotten och förenades med en särskild behandlingsplan. Skyddstillsynen blev emellertid undanröjd genom beslut den 13 mars 2014 och påföljden bestämdes då till fängelse två månader.
I näst sista domen från 2013-05-02 står detta...
Fredrik Rauschning förekommer under 14 avsnitt i belastningsregistret. Den
24 september 2010 dömdes Fredrik Rauschning av Hässleholms tingsrätt för
olaga hot och ofredande till skyddstillsyn. Den
9 mars 2011 dömdes han av Helsingborgs tingsrätt för
rån och våldsamt motstånd. Det beslutades då att den tidigare skyddstillsynen även skulle omfatta dessa nya brott. Den
19 augusti 2011 dömdes Fredrik Rauschning av Blekinge tingsrätt för
övergrepp i rättssak. Även det här brottet fick omfattas av den tidigare utdömda skyddstillsynen. Därutöver förenades skyddstillsynen med samhällstjänst fyrtio timmar.
Den 10 oktober 2012 dömdes Fredrik Rauschning av Helsingborgs tingsrätt för
misshandel vid två tillfällen, olaga hot och ringa narkotikabrott. Tingsrätten dömde särskilt till en ny skyddstillsyn.
När det gäller diagnosen asocial personlighetsstörning, psykopat, så sattes den tidigare inte på personer för än dom var 18 år. Hur det är nu vet jag inte. Fredrik verkar ha fått sin psykopatdiagnos innan han fyllde 18 år.
Fredriks Asperger beskrivs av en vän som lindrig.
Jag har tappat räkningen lite men det borde vara sammanlagt 16 avsnitt på Fredrik i belastningsregistret vad vi vet nu, och det är våld och knivar inblandat i nästan alla domar.
Tacka fan för att mamman har berättat om allt detta för K-G och även om hoten mot dom själva och han är livrädd för bröderna, med all rätt. Fredrik var livsfarlig!