2016-05-21, 10:39
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Problemet i Sverige är att män inte får vara män. Låt grabbarna slåss lite. Vi ska ha kommissioner och genusdebatter så fort någon hamnar i handgemäng. Män fightas ibland. Speciellt yngre män, speciellt i adrenalinfyllda situationer. Sverige är den harigaste nationen i världen. Tillochmed på fb kommer någon Faster-feodor kommer springande likt någon skolkurator och skriker appappapp...

Detta, såna här utfall är såklart en medial katastrof och dåliga, men inte mer dåliga än att det räcker med en ursäkt när man i efterhand inser att det är dumt att göra så. Känslorna som leder till sånahär reaktioner är samma känslor som många supportrar efterfrågar i sina spelare, en glöd, en vilja, en passion för att vilja prestera och vinna.
Citera
2016-05-21, 10:50
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Känslorna som leder till sånahär reaktioner är samma känslor som många supportrar efterfrågar i sina spelare, en glöd, en vilja, en passion för att vilja prestera och vinna.

Huvudet på spiken!
Citera
2016-05-21, 11:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
en passion för att vilja prestera och vinna.
Fast dom hade ju redan vunnit...

Men eftersom ingen annan har luftat nån foliehatt-teori så tänker jag försöka. Varit i Ryssland ett tag + fysisk praktexemplar + svårt att kontrollera humöret = Anabola eller nått åt det hållet?
Citera
2016-05-21, 11:04
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Men eftersom ingen annan har luftat nån foliehatt-teori så tänker jag försöka. Varit i Ryssland ett tag + fysisk praktexemplar + svårt att kontrollera humöret = Anabola eller nått åt det hållet?

+ att hans övergång till Dortmund blev stoppad i sista sekund, anledning ännu oklar, men var väl något medicinskt. Snackades väl om typ droger eller hjärtfel.

Kanske var det anabola
Citera
2016-05-21, 11:05
Medlem
Från matchchatten från gårdagens match mellan Falkenberg vs. AIK

Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Kyligt avslut av Strandberg, men vad gör Martler? Falkenberg är inte helt ofarliga heller, lär nog bli en målrik match det här.

Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Hur usel kan en målvakt vara? två bjudningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Fyfan vilket jävla skitmål, precis innan paus också

Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Haha, Martler. Vilken skräpmålvakt.

Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Martler

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Martler konkurrerar nästan med BPs sopmålvakt som kastade in sex bollar i eget mål mot just AIK för några år sedan.

Nedanför finns ett klipp som beskriver Ottos målvaktstavlor som ledde till att AIK gjorde 2 mål.

https://streamable.com/93jz
Citera
2016-05-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Det förekom uppgifter om att den "misslyckade" läkarundersökningen i Dortmund berodde på att de hittade förbjudna substanser.
Citera
2016-05-21, 11:10
Medlem
Skön derbyseger igår. En riktig skitmatch.
Sen blev strupgreppet lite förstorat igår, men men - hade vi vunnit tredje matchen i rad hade det nästan varit lite för lugnt för att vara Gnaget. Bra av Strandberg att styra upp det lite igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast problemet är ju att det är svårt att klämma in ett datum som passar för att i så fall spela klart matchen. Lagen ska ju bland annat spela ute i Europa och ska ju vila under uppehållen etc. Säger inte att jag är för skrivbordssegrar på nåt sätt men nackdelen är att det inte är så lätt att hitta ett lämpligt datum att spela klart en match. Det handlar ju om tiden.

Mig veterligen är problem med spelschema ingen grund för beslutet över huvud taget så det ovan är bara okunnigt svammel.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En fråga: Har en privatperson rätt att polisanmäla Carlos?

Alla personer får anmäla vad man vill. Du kan ringa en anmälan mot att solen gick upp i morse. Polisen får sedan utreda huruvida ett brott har blivit begånget eller ej.
Senast redigerad av Lindgren08 2016-05-21 kl. 11:13.
Citera
2016-05-21, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Mig veterligen är problem med spelschema ingen grund för beslutet över huvud taget så det ovan är bara okunnigt svammel.
Om du menar att det är okunnigt svammel, varför finns då regeln om skrivbordsseger i så fall? Serien är inte hur lång som helst.
Citera
2016-05-21, 11:15
Medlem
Citat:
Om du menar att det är okunnigt svammel, varför finns då regeln om skrivbordsseger i så fall? Serien är inte hur lång som helst.

Vad som har föranlett institutet "skrivbordsseger" har jag inte kommenterat, jag kommenterade bara ditt svammel.

Visa mig den regel eller praxis som säger att problem med spelschema är en grund som föranleder "skrivbordsseger" istället för de andra konsekvenserna. Det kommer du nog inte göra. Men det är väl som någon annan konstaterade tidigare i tråden: hur känns det att alltid ha fel?

Edit: Nej, jag håller bara på och jävlas - du har rätt att det är bekvämt att inte spela om matchen/fortsätta matchen, men det är inget argument för huruvida matchen ska spelas om/fortsätta eller inte.
Senast redigerad av Lindgren08 2016-05-21 kl. 11:17.
Citera
2016-05-21, 11:24
Medlem
Citat:
Vad som har föranlett institutet "skrivbordsseger" har jag inte kommenterat, jag kommenterade bara ditt svammel.

Visa mig den regel eller praxis som säger att problem med spelschema är en grund som föranleder "skrivbordsseger" istället för de andra konsekvenserna. Det kommer du nog inte göra. Men det är väl som någon annan konstaterade tidigare i tråden: hur känns det att alltid ha fel?
Hur som helst så anser jag att det inte är det lättaste att spela klart en match just på grund av tidsbristen, man kan ju liksom inte använda uppehållen till det heller. Det är tråkigt att matcher avgörs på skrivbordet men det säger ju en del.

Det sista du skriver om att jag alltid har fel är lite intressant kan det inte vara så att alla andra bara har bestämt sig för det? Jag är absolut ingen besserwisser och säger inte att jag alltid har rätt men gällande derbydebatten igår så lade jag ju fram fakta gällande begreppet derby och ändå hävdade folk envist att jag hade fel ändå TROTS att jag la fram bevis för att det inte nödvändigtvis räknas som derby bara för att lagen är från samma stad. Så jag skulle snarare säga att även om jag har rätt så har jag fel enligt Flashbackexpertisen om vi vänder på det.
Citera
2016-05-21, 11:27
Medlem
Citat:
Hur som helst så anser jag att det inte är det lättaste att spela klart en match just på grund av tidsbristen, man kan ju liksom inte använda uppehållen till det heller. Det är tråkigt att matcher avgörs på skrivbordet men det säger ju en del.

Det sista du skriver om att jag alltid har fel är lite intressant kan det inte vara så att alla andra bara har bestämt sig för det? Jag är absolut ingen besserwisser och säger inte att jag alltid har rätt men gällande derbydebatten igår så lade jag ju fram fakta gällande begreppet derby och ändå hävdade folk envist att jag hade fel ändå TROTS att jag la fram bevis för att det inte nödvändigtvis räknas som derby bara för att lagen är från samma stad. Så jag skulle snarare säga att även om jag har rätt så har jag fel enligt Flashbackexpertisen om vi vänder på det.

Du är väl lätt att jävlas med
Citera
2016-05-21, 11:29
Medlem
Citat:
Du är väl lätt att jävlas med
Mycket möjligt att det är så. Hur som helst så är jag jävligt trött på den diskussionen nu och säger inte att nån har rätt eller fel där. Men vad många inte verkar förstå är att det finns något som kallas "tolkningsfråga". Så jag skulle nog säga att det är där skon klämmer i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in