2016-05-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
De tog väl just titeln och ska spela i Europa. Det ska inte Malmö. Att sparka tränaren då?
Cuptiteln i all ära men om vi endast ser till Allsvenskan så har ju Häcken inte direkt rosat marknaden senaste åren. Möjligt att Häcken inte har några bättre alternativ men det är är nog inte så bra att vara i samma klubb för länge. Tror PG sitter max 2 år till och sen försvinner han.
Citera
2016-05-13, 23:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Cuptiteln i all ära men om vi endast ser till Allsvenskan så har ju Häcken inte direkt rosat marknaden senaste åren. Möjligt att Häcken inte har några bättre alternativ men det är är nog inte så bra att vara i samma klubb för länge. Tror PG sitter max 2 år till och sen försvinner han.
Nu har Häcken varit extremt skadedrabbat av rätt sällan skådat slag. Jag tror dom tar sig rätt bra med tiden.

Håller dock med om att PG är överskattad. Han har kunnat leva på att han blev den som etablerade klubben på riktigt i Allsvenskan, och fick dessutom till en pangsäsong när dom kom tvåa 2012. Laget har ju inte på pappret blivit sämre eller satsningen sen dess. Tror faktiskt att den bristande kravbilden runt laget i form av media och fans gör sitt. Lite press runt är bra. Sen kan det gå till överdrift och få ofta motsatt effekt som i tex 08-lagen. Men jag tror det är lite för bekvämt att spela i Häcken. Bra lön med liten press. Blir lätt att medelmåttighet accepteras då så länge inte något är genomuselt.
Citera
2016-05-13, 23:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Inte mer än nödvändigt. Kommer ihåg att han alltid bytade ut Emil Forsberg efter en timme.

Emil var väl inte vältränad. Minns inte att han bytes ut speciellt ofta under Åges tid.

En sak är väl klar och det är att man inte kan lita på Norlings ord.
Citera
2016-05-14, 00:10
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tränarbyte före ett Stockholmsderby är så främmande för mig att ord inte räcker, ett minst sagt revaschsuget DIF väntar (såväl publikt som personellt eller körmässigt) och så svarar AIK med en spark i röven till Alm. Nu? Varför?

Obegripligt agerande av en klubbledning för os som bor och lever i stan. I Solna kanske ni tänker annorlunda?
Nu skrev du ju en fungerande text, då fattar jag vad du vill ha sagt åtminstone.

Har dock inget att påpeka på detta. Dif är ju taggade "såväl publikt som personellt eller körmässigt"
Citera
2016-05-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Samt att PG egentligen varit i Häcken lite för länge. Vad är det, sjunde året? Känns lite som att Häcken behöver en ny röst i omklädningsrummet. PG må vara väldigt populär och spela en rolig och attraktiv fotboll men det är nog kanske dags att prova något nytt.

Ja 7-8 år har han varit i Häcken, en halv evighet när det kommer till fotboll.
Citera
2016-05-14, 03:29
Bannlyst
Jönköping blir sexa i år. Vilken pang säsong! Det tog djurgården 5 år för att komma ditt. För Jönköping 1 år!
Citera
2016-05-14, 08:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Jönköping blir sexa i år. Vilken pang säsong! Det tog djurgården 5 år för att komma ditt. För Jönköping 1 år!

Har du besökt framtiden? Vart hamnar Blåvitt? Hur går det i EM?
Citera
2016-05-14, 12:17
Medlem
Kalmar-Hammarby idag är snudd på en måstematch för Bajens del. Torskar vi den här och sedan mot Malmö FF och Göteborg i kommande två matcher så kommer nog avgångskraven börja höras, trots att det är tufft motstånd. Det är inte acceptabelt att vi ska behöva slåss för att hålla oss kvar i Allsvenskan i år med tanke på vilken trupp Nanne har till sitt förfogande och att han fick en hel allsvensk säsong på sig ifjol att bygga upp spelet. Resultatmässigt har den här säsongen hittills varit riktigt svag, med tre 1-1-matcher på hemmaplan mot dels två nykomlingar (Östersund och Jönköping), dels Sundsvall. Poängtapp som kan bli ödesdigra i slutändan.
Citera
2016-05-14, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Har du besökt framtiden? Vart hamnar Blåvitt? Hur går det i EM?

Var på flaskan den kvällen. Jag menar mest med Djurgården och deras satsningar, deras uppbyggnadsfas som har pågått sedan 2010. IFK kommer på tredjeplats och EM ställs in när det blir ett terrorattack på en arena under slutspelet.
Citera
2016-05-14, 16:51
Medlem
elguanteletes avatar
Någon mer som kollar Malmö - Gefle? Började titta efter första 30, min första spontana reaktion: Det här är inte ett mästarlag vi bevittnar. Skulle inte förvåna mig om Malmö spelar 0-0 mot Gefle.. just det jag reagerar på. Det här hade väl fan aldrig hänt för 1-2 år sen?

OT: (Läktargrupperingarnas sanktioner märks tydligt.)
Citera
2016-05-14, 16:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Kalmar-Hammarby idag är snudd på en måstematch för Bajens del. Torskar vi den här och sedan mot Malmö FF och Göteborg i kommande två matcher så kommer nog avgångskraven börja höras, trots att det är tufft motstånd. Det är inte acceptabelt att vi ska behöva slåss för att hålla oss kvar i Allsvenskan i år med tanke på vilken trupp Nanne har till sitt förfogande och att han fick en hel allsvensk säsong på sig ifjol att bygga upp spelet. Resultatmässigt har den här säsongen hittills varit riktigt svag, med tre 1-1-matcher på hemmaplan mot dels två nykomlingar (Östersund och Jönköping), dels Sundsvall. Poängtapp som kan bli ödesdigra i slutändan.
Ert lag är dock inte alls så bra som ni verkar tro. Det obegripligt vilka usla värvningar som görs. Okej och en del bra namn på pappret, men dom verkar helt ogenomtänkta i hur man ska använda eller passa in.
Citera
2016-05-14, 16:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet
Var på flaskan den kvällen. Jag menar mest med Djurgården och deras satsningar, deras uppbyggnadsfas som har pågått sedan 2010. IFK kommer på tredjeplats och EM ställs in när det blir ett terrorattack på en arena under slutspelet.
Djurgården har väl inte gjort några större satsningar på senare år? Tycker mest det har varit för att upprätthålla en status som ett mittenlag som bäst-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in