Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2016-05-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
För att det är äckligt.

Får äta för vad?

T.ex. bra kolhydrater och dåliga
Citera
2016-05-15, 18:05
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Jag läser böcker

Tyvärr men jag ser inget positivt med att äta kolhydrater-socker som t.ex. mjölk

Jag blir inte smalare även om jag tränar

Jag kan tänka mig pasta då mycket av det består av glukos tror jag

Mina insulinnivåer höjs då jag äter kolhydrater

Jag vill ha ett bra svar
Det är bra att du läser, men du behöver tänka lite också..

Vilken sorts kolhydrater ser du något positivt med att äta då? Pasta? Vad är gör kroppen för skillnad mellan pasta och mjölk?

Att du inte blir smalare har inte med socker att göra. Inte heller att du tränar. Det handlar verkligen bara om kalorier in vs ut. Du kan äta relativt mycket kolhydrater och inte träna och ändå gå ner i vikt (extremt exempel, men bara för att göra det tydligt).

Jaha? och? Har du diabetes?
Citera
2016-05-15, 18:28
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
T.ex. bra kolhydrater och dåliga

Ingen form av kolhydrater är per definition dåliga. För mycket socker är inte bra men sitter du inte och trycker i dig skräp varje dag behöver du antagligen inte tänka på det.

Äta är det enklaste med att få resultat (i min mening) men folk krånglar till det så förbannat mycket. Om du lagar maten själv kan du utgå ifrån att du äter bra i princip.
Citera
2016-05-15, 19:10
Medlem
Om jag exempelvis kör LCHF diet kommer mina muskler att bli kvar då efter en lång tid?

Vi säger att jag kör 2 g protein per kg kroppsvikt, fett och lite kolhydrater

Borde vara det optimala
Citera
2016-05-15, 19:27
Bannlyst
Citat:
Om jag exempelvis kör LCHF diet kommer mina muskler att bli kvar då efter en lång tid?

Vi säger att jag kör 2 g protein per kg kroppsvikt, fett och lite kolhydrater

Borde vara det optimala

Efter en lång tid av vad? Sängliggande, normal vardag, träning på elitnivå?

Varför borde det vara det optimala? Eller frågan kanske ska vara optimala för vilket ändamål? För optimalt för dieten? I så fall finns det en hel mängd olika förespråkare som alla säger olika makrofördelningar. Optimalt för viktnedgången? Spelar mindre roll. Optimalt för dig? Kan vi inte svara på.
Citera
2016-05-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Efter en lång tid av vad? Sängliggande, normal vardag, träning på elitnivå?

Varför borde det vara det optimala? Eller frågan kanske ska vara optimala för vilket ändamål? För optimalt för dieten? I så fall finns det en hel mängd olika förespråkare som alla säger olika makrofördelningar. Optimalt för viktnedgången? Spelar mindre roll. Optimalt för dig? Kan vi inte svara på.

Har läst att man måste ha refeed day varje 4-5 dag för att inte gå i svält mode och tappa muskler

Jag tränar varje dag, gym en dag och konditionsträning en annan dag
Senast redigerad av Express777 2016-05-15 kl. 19:55.
Citera
2016-05-15, 20:35
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Har läst att man måste ha refeed day varje 4-5 dag för att inte gå i svält mode och tappa muskler

Jag tränar varje dag, gym en dag och konditionsträning en annan dag

Du måste ingenting. Som andra redan svarat tidigare så är inte kolhydrater i sig farligt. Att du inte går ner beror på kalorierna och inte kolhydraterna, inte insulinnivåer heller.
Citera
2016-05-17, 22:59
Medlem
MissTravels avatar
Hej hej!

Jag har suttit och letat efter ett bra kostschema som helt enkelt är till för att vara hälsosam, och få i sig rätt och bra näring. Eftersom jag är i processen att bli fri från ätstörning, vill jag inte att det ska handla om att verken träna en massa(får bra med vardagsmotion), eller shakes och bars etc. Det handlar alltså inte om att gå ner i vikt, jag vill bli pigg och få tillbaka min energi så jag kan skutta runt i världen igen.

Jag är tjej, 24 år, 170 lång.
Helt blank när det kommer till hur man borde äta för att få i sig rätt mängd näring etc, hade blivit superlycklig om någon kunde tänkas hjälpa mig med detta.

Åh så tack!
Citera
2016-05-18, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTravel
Hej hej!

Jag har suttit och letat efter ett bra kostschema som helt enkelt är till för att vara hälsosam, och få i sig rätt och bra näring. Eftersom jag är i processen att bli fri från ätstörning, vill jag inte att det ska handla om att verken träna en massa(får bra med vardagsmotion), eller shakes och bars etc. Det handlar alltså inte om att gå ner i vikt, jag vill bli pigg och få tillbaka min energi så jag kan skutta runt i världen igen.

Jag är tjej, 24 år, 170 lång.
Helt blank när det kommer till hur man borde äta för att få i sig rätt mängd näring etc, hade blivit superlycklig om någon kunde tänkas hjälpa mig med detta.

Åh så tack!

Mitt tips får bli att tillaga maten själv. Går inte att misslyckas då känner jag.
Citera
2016-05-18, 10:19
Medlem
MissTravels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Mitt tips får bli att tillaga maten själv. Går inte att misslyckas då känner jag.

Tillaga maten själv kommer jag fortsätta göra, och du har nog rätt i det du säger!
Jag skulle dock vilja ha lite strikt med tider och mängd. Jag vet nämligen inte alls vilken mängd dom är bra att äta.
Varje gång jag stött på ett kostschema har det känts som att man ska äta så oerhört mycket.
Citera
2016-05-18, 12:32
Medlem
Får ont i magen av Whey 80, Star Nutrition. Någon som vet något bättre alternativ?
Citera
2016-05-18, 15:57
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekaffekaffe
Får ont i magen av Whey 80, Star Nutrition. Någon som vet något bättre alternativ?

Kanske testa isolat istället för koncentrat. Kan vara laktosen du är känslig emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in