Citat:
Det är rätt citerat, vad vill du komma fram till? Syriens rätt till suveränitet är förverkat utifrån principerna som jag har diskuterat. Återigen, med det sagt har jag inte skrivit att omvärlden har laglig rätt att ingripa eftersom säkerhetsrådet inte har auktoriserat ett sådant ingripande.
Citat:
Nej, diskussionen handlade om att principerna om att icke-intervention och absolut suveränitet inte existerar eftersom säkerhetsrådet har rätt att ingripa vid fall där hot mot internationell fred och säkerhet ligger. När du kommer in i diskussionen och skriver att säkerhetsrådet endast kan ge rätt till att bryta staters suveränitet visar det att principerna inte är korrekta och därmed stärker min ståndpunkt. Det har med diskussionen att göra eftersom vi talade om säkerhetsrådet och hur det antar eller blockerar förslag. Hyckleriet består i att de som talar om en militär intervention mot den syriska regeringen är samma aktörer som genom sina försök att destabilisera Syrien och genom militärt, finansiellt, ekonomiskt stöd till extremistgrupper starkt bidragit till tragedin.
Assadregimen bör alltså inte åtalas eftersom USA hjälper rebellerna? Vad är det ena med det andra att göra?
Citat:
Inget i inlägget står att Israel har begått brott mot mänskligheten, utan de menar på att det kan röra sig om det och behöver undersökas närmare. Det är vad de själva skriver "New evidence showing that Israeli forces carried out war crimes in retaliation for the capture of an Israeli soldier has been released today in a joint report by Amnesty International and Forensic Architecture. The evidence, which includes detailed analysis of vast quantities of multimedia materials, suggests that the systematic and apparently deliberate nature of the air and ground attack on Rafah which killed at least 135 civilians, may also amount to crimes against humanity."
Citat:
FN och HRW har släppt sina rapporter och ingen anklagar Israel för brott mot mänskligheten, vilket tyder det handlar om svaga grunder. I Assads fall har vi mängder av rapporter oberoende av varandra och som stämmer överens med varandra i slutsats. Assadregimens val av vapen i sig utgör ett starkt bevis på att det rör sig om brott mot mänskligheten.
Strong evidence of war crimes and possible crimes against humanity revealed requiring urgent investigation
Tycker du att vi skall börja hedra brottslingar?