Citat:
Ursprungligen postat av
vf
En fråga, om nu IS är på defensiven (vilket så klart vore bra) varför tillför då Ryssarna resurser till Syrien och varför använder dom 2 T-160, dvs halva styrkan av dom som är operativa?
Ryssarna har planer på att tillföra 35 flygplan till i Syrien, att försvaga flyget på hemmaplan om nu IS
är på tillbakagång verkar tämligen dumt.
I övrigt såg jag ryska försvarsdepartementets video på Tu-22M som bombade mål i Syrien, dom släppte "dumma" bomber från hög höjd. Undrar hur många civila som dog?
I övrigt är farsnews inte direkt objektiva............

Vad gäller krigföring, vapenslag mm så har jag ingen utbildning. Eftersom SAA med allierade; Ryssland, Irak och Iran nått stora framgångar sedan de ryska bombningarna startade, så drar jag slutsatsen att de har gjort en massa kloka saker, men jag kan förstås inte bedöma den saken, jag värderar resultatet, som är att terroristerna är på tillbakagång.
Det är bra om du också tycker att det är bra, men du är väl medveten om att det finns fler terrorgrupper än IS i Syrien.
Självklart är inte Farsnews objektiva, de är ju en part i kriget.
SVT är inte heller objektiva, de har knappt sagt något alls om det som hänt i Syrien de senaste veckorna och det beror på att Västmedia inte vill att det skall gå bra för folket i Syrien och dåligt för terroristerna.
Vi kan ju se på kartor t ex på Edmaps.com att det går framåt för Syrien, så du kan nog lita lite mer på Farsnews!