2015-11-21, 12:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13940830000695

IS är på väg att kollapsa!
De är inga magiska väsen som ingen rår på, de går att besegra! SAA med allierade har gjort ett fantastiskt jobb så här långt.

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13940830000644

Och med det du rapporterade om igår, nämligen att : URGENT: ISIL's Top Commanders Evacuating Syria's Raqqa, ISIL Changing Capital

Får nu se.., men väntar då (som nästa nyhet) att börja få rapporter om att ISIS trupper deserterar..., nyheter om motgångarna vid fronten bör ju sprida sig, och jag är inte så säker på att alla vill vara med till det bittra slutet. Sen lägger man till att samtliga aktörer med flyg har ju börjat att släppa "tyglarna".., inte lika roligt då.

Det borde ju vara en logisk utveckling, syns jag iallafall..
Citera
2015-11-21, 12:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och med det du rapporterade om igår, nämligen att : URGENT: ISIL's Top Commanders Evacuating Syria's Raqqa, ISIL Changing Capital

Får nu se.., men väntar då (som nästa nyhet) att börja få rapporter om att ISIS trupper deserterar..., nyheter om motgångarna vid fronten bör ju sprida sig, och jag är inte så säker på att alla vill vara med till det bittra slutet. Sen lägger man till att samtliga aktörer med flyg har ju börjat att släppa "tyglarna".., inte lika roligt då.

Det borde ju vara en logisk utveckling, syns jag iallafall..
Vad menar du, jag trodde du hängde med här?
Vi har ju postat massor med rapporter om dödade terrorister, flyende terrorister, att de överlämnar sig till myndigheterna och att SAA tar tillbaka territorium undan för undan.
Citera
2015-11-21, 12:24
Moderator
vfs avatar
Citat:
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13940830000695

IS är på väg att kollapsa!
De är inga magiska väsen som ingen rår på, de går att besegra! SAA med allierade har gjort ett fantastiskt jobb så här långt.

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13940830000644

En fråga, om nu IS är på defensiven (vilket så klart vore bra) varför tillför då Ryssarna resurser till Syrien och varför använder dom 2 T-160, dvs halva styrkan av dom som är operativa?

Ryssarna har planer på att tillföra 35 flygplan till i Syrien, att försvaga flyget på hemmaplan om nu IS
är på tillbakagång verkar tämligen dumt.

I övrigt såg jag ryska försvarsdepartementets video på Tu-22M som bombade mål i Syrien, dom släppte "dumma" bomber från hög höjd. Undrar hur många civila som dog?

I övrigt är farsnews inte direkt objektiva............
Citera
2015-11-21, 12:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Vad menar du, jag trodde du hängde med här?
Vi har ju postat massor med rapporter om dödade terrorister, flyende terrorister, att de överlämnar sig till myndigheterna och att SAA tar tillbaka territorium undan för undan.

Nå joooo..., men är nu bara lite misstänksam med nyheter i tråden, med jämna mellanrum.., det späs nog på ifrån alla sidor. Konflikten har ju hållit på en stund.

Får nu se, om nu fronten är på väg att kollapsa, så stämmer nog tidigare rapporter..

(hoppas på fortsatt rapportering utav dig, i tråden)

Mvh / Snapcount
Citera
2015-11-21, 12:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
En fråga, om nu IS är på defensiven (vilket så klart vore bra) varför tillför då Ryssarna resurser till Syrien och varför använder dom 2 T-160, dvs halva styrkan av dom som är operativa?

Ryssarna har planer på att tillföra 35 flygplan till i Syrien, att försvaga flyget på hemmaplan om nu IS
är på tillbakagång verkar tämligen dumt.

I övrigt såg jag ryska försvarsdepartementets video på Tu-22M som bombade mål i Syrien, dom släppte "dumma" bomber från hög höjd. Undrar hur många civila som dog?

I övrigt är farsnews inte direkt objektiva............
Vad gäller krigföring, vapenslag mm så har jag ingen utbildning. Eftersom SAA med allierade; Ryssland, Irak och Iran nått stora framgångar sedan de ryska bombningarna startade, så drar jag slutsatsen att de har gjort en massa kloka saker, men jag kan förstås inte bedöma den saken, jag värderar resultatet, som är att terroristerna är på tillbakagång.
Det är bra om du också tycker att det är bra, men du är väl medveten om att det finns fler terrorgrupper än IS i Syrien.

Självklart är inte Farsnews objektiva, de är ju en part i kriget.
SVT är inte heller objektiva, de har knappt sagt något alls om det som hänt i Syrien de senaste veckorna och det beror på att Västmedia inte vill att det skall gå bra för folket i Syrien och dåligt för terroristerna.
Vi kan ju se på kartor t ex på Edmaps.com att det går framåt för Syrien, så du kan nog lita lite mer på Farsnews!
Citera
2015-11-21, 12:56
Medlem
Att man lägger in en extra växel i kriget behöver inte betyda att det går dåligt för SAA och Ryssland. Tvärtom så vill de påskynda processen och utnyttja momentum . Dessutom så vill de hinna med territoriella vinster innan USA och västen bestämmer sig för ett mark ingripande..
Citera
2015-11-21, 13:02
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Vad gäller krigföring, vapenslag mm så har jag ingen utbildning. Eftersom SAA med allierade; Ryssland, Irak och Iran nått stora framgångar sedan de ryska bombningarna startade, så drar jag slutsatsen att de har gjort en massa kloka saker, men jag kan förstås inte bedöma den saken, jag värderar resultatet, som är att terroristerna är på tillbakagång.
Det är bra om du också tycker att det är bra, men du är väl medveten om att det finns fler terrorgrupper än IS i Syrien.

Självklart är inte Farsnews objektiva, de är ju en part i kriget.
SVT är inte heller objektiva, de har knappt sagt något alls om det som hänt i Syrien de senaste veckorna och det beror på att Västmedia inte vill att det skall gå bra för folket i Syrien och dåligt för terroristerna.
Vi kan ju se på kartor t ex på Edmaps.com att det går framåt för Syrien, så du kan nog lita lite mer på Farsnews!
Självklart kan man inte lita på en part i terrorbombningen av civila i Syrien som du säger, trots detta använder du nästan uteslutande fars-nyheter eftersom de är så överdrivna att du tror dig kunna överbevisa någon här. Rätt meningslöst då vi idiotförklarar användandet av dessa källor.

Om man inte kan något om militären och de vapen som används ska man såklart inte ersätta kunskap med fabler som fargo och du försöker med. Vad jag har att säga om era påståenden att SAA behöver hjälp att använda ryska vapen när de krigat i 3 år tänker jag inte skriva här på grund av självcensur.
Citera
2015-11-21, 13:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Att man lägger in en extra växel i kriget behöver inte betyda att det går dåligt för SAA och Ryssland. Tvärtom så vill de påskynda processen och utnyttja momentum . Dessutom så vill de hinna med territoriella vinster innan USA och västen bestämmer sig för ett mark ingripande..
Ja, Ryssland har satsat hårt från dag 1 och det har nog betytt mycket för de övriga. Det är tydligt att de vill åstadkomma resultat så snabbt som möjligt, säkert stressade av insikten om att USA kan hitta på något jävelskap.
Citera
2015-11-21, 13:36
Medlem
Hotet för Ryssland och SAA är inte ISIS och andra terrorister därför de har ingenting att sätta emot den ryska krigsmaskinen när den kommit igång.
Hotet är USA och dess västpudlar därför USA är på väg att tappa den politiska makten i Mellan Östern till Ryssland.
Man måste erkänna ryssarna har varit skickliga och sluga de väntade in tillfället att de skulle bli inbjudna för att rädda landet och mycket snabbt gick in och tog intiativet, som gjorde att USA blev helt ställda.
När kriget är vunnet är det ryssarna som är den stora politiska segraren i hela Mellan Östern som är ett mycket viktigt område.
Ryssarna planerar redan nu för stora investeringar i landet för att bygga upp Syrien.
När ryssarna gick in i Syrien med flyget uttalade en rysk general att ISIS kommer att bli utraderade och det verkar han visste vad han pratade om.
Det finns rykten att de planerar för en större flygbas i Syrien och det är positivt, som skulle göra att landet blir stabilt.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-21 kl. 13:39.
Citera
2015-11-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Självklart kan man inte lita på en part i terrorbombningen av civila i Syrien som du säger, trots detta använder du nästan uteslutande fars-nyheter eftersom de är så överdrivna att du tror dig kunna överbevisa någon här. Rätt meningslöst då vi idiotförklarar användandet av dessa källor.

Om man inte kan något om militären och de vapen som används ska man såklart inte ersätta kunskap med fabler som fargo och du försöker med. Vad jag har att säga om era påståenden att SAA behöver hjälp att använda ryska vapen när de krigat i 3 år tänker jag inte skriva här på grund av självcensur.
Ryssland har fört in tunga, mycket moderna vapen till Syrien och de hade 2000 rådgivare där, som skulle ökas på till 4000 och de här rådgivarna har sannolikt hand om de här moderna vapnen, därför det fordras lång träning att kunna handskas med dem.
Det här är pjäser som ligger långt bak från stridslinjen kanske upp till 20 km, men fordrar tränad personal för att sköta dem.
Senast redigerad av Fagro 2015-11-21 kl. 13:53.
Citera
2015-11-21, 14:33
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Ryssland har fört in tunga, mycket moderna vapen till Syrien och de hade 2000 rådgivare där, som skulle ökas på till 4000 och de här rådgivarna har sannolikt hand om de här moderna vapnen, därför det fordras lång träning att kunna handskas med dem.
Det här är pjäser som ligger långt bak från stridslinjen kanske upp till 20 km, men fordrar tränad personal för att sköta dem.
Nej, de har inte fört in annat än de vanliga gamla sovjetiska vapen som SAA redan använt i åratal. Ryssland har inget nytt, kan du ge lite exempel istället för att fabulera som vi nyss avslöjade dig med att göra angående vapnen?
Citera
2015-11-21, 15:00
Medlem
Masslakten av grisar (terrorister) i Latakia fortsätter och rapporter gör gällande att jänkarnas allierade flyr med kjolen vid fotknölarna. Man har förlorat otroligt mycket mark sedan Ryssland kom med i bilden.

Förhoppningvis är det inte mycket kvar till SAA och allierade säkrar gränsen till terrorstaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in