Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Lewicki må ha gjort ett par bra prestationer i landslaget men det har många andra också gjort. Alltså, det är ju många U21-spelare som gör bra ifrån sig i U21 men som aldrig får en riktig chans i landslaget. Joel Allanson, Ajdarevic, Fransson, Claesson, Tibbling m.m har gjort bra prestationer i u21-landslaget men aldrig fått en riktig chans i A-landslaget.
Jag menar att spelar man i MFF har man en fördel jämfört med någon som spelar i IFK Norrköping eller Elfsborg eller ens ett holländskt lag. Det var inte så länge sen MFF-bunten ropade på Magnus Eriksson. Även Tinnerholm är ju enormt överskattad och knappast bättre än Salomonsson eller andra ytterbackar men har varit uttagen då och då i landslaget.
Du kan väl knappast blunda för att spelare i Malmö haft det mer fördelaktigt i landslagssammanhang än spelare från andra lag? Det är ju bara att kolla på uttagningarna liksom. Det är dubbla måttstockar helt enkelt.
Lewicki är en spelartyp vi inte riktigt har någon annan av på samma nivå. Kom inte dragandes med Wernbloom, han är något helt annat.
Fransson är en mer orutinerad variant av Albin Ekdal. Vi har redan Ekdal. Fransson är grym, jag hade velat ha med honom, men hans tid kommer och jag förstår hur Hamrén resonerar här faktiskt.
Party-Janne sen, då borde han få chansen.
Och att snacka om Magnus Eriksson... han har väl aldrig varit aktuell? Att det finns folk som vill ha med spelare från dom egna lagen är väl inget nytt fenomen?