2016-03-26, 22:16
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Hade inte Hiljemark funkat på högerkanten i en fri roll?

Isaksson
Lustig, Granqvist, Johansson, Olsson
Hiljemark, Ekdal, Källström, Forsberg
Ibrahimović, Guidetti

Säkert. Det är delvis där han håller till i Palermo i deras 4-3-1-2 uppställning.

Men vad i allsin dar gör Källström och Olsson på plan?
Citera
2016-03-26, 22:34
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Säkert. Det är delvis där han håller till i Palermo i deras 4-3-1-2 uppställning.

Källström blev ju hyllad av Lundh efter Turkiet matchen, klart han ska vara i startelvan...
Olsson ska inte vara i startelvan, vi kan inte spela 4-4-2 med en ytterback som spelar som en yttermittfältare och som inte ens kan hålla linje med resterande delen av backlinjen.
Citera
2016-03-26, 23:11
Medlem
Citat:

Helst av allt ser jag Wendt i startelvan men det lär aldrig hända. Vi får vara glada om han ens kommer med i truppen. Av de andra alternativen håller jag Olsson före Bengtsson och Augustinsson för tillfället, även om Ludde nog kommer gå om alla om några år. Källström var bra i torsdags och kan komma i bli nyttig, inte minst med sin förmåga att alltid hitta Zlatan.
Citera
2016-03-27, 17:52
Medlem
Hamrén väljer Berg istället för Guidetti till matchen på tisdag.
Citera
2016-03-27, 17:53
Medlem
NoTruces avatar
Kongo blandar och ger. Han har bra samspel med Zlatan (som HaconBacon skrev) och han är bra på fasta. Sedan har han ju naturligtvis rutin. Men han gör också en hel del jävligt skumma passningar och är inte lika snabb längre. Men det är klart - ska Isaksson med ska Kongo med också, det är sen gammalt.
Citera
2016-03-27, 18:03
Medlem
Skulle det gå så långt som till straffar om vi avancerar från gruppen så hoppas jag Hamren förstår behovet av en Holland.
Jag har f-n aldrig sett Isaksson ta en straff..aldrig.
Någonsin.
Citera
2016-03-27, 18:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Skulle det gå så långt som till straffar om vi avancerar från gruppen så hoppas jag Hamren förstår behovet av en Holland.
Jag har f-n aldrig sett Isaksson ta en straff..aldrig.
Någonsin.

För två år sedan hade han tagit sex stycken.

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/isakssons-dystra-facit---har-raddat-6-straffar-i-karriaren/
Citera
2016-03-27, 18:55
Medlem
Signaturums avatar
Citat:

Missade visserligen första halvleken mot Turkiet men med tanke på Bergs senaste prestationer framför mål känns det lite skumt.
Bara mot Danmark brände han minst 4 superchanser och som jag förstått det hade han inte speciellt mycket sting i avsluten mot Turkiet.
Citera
2016-03-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Missade visserligen första halvleken mot Turkiet men med tanke på Bergs senaste prestationer framför mål känns det lite skumt.
Bara mot Danmark brände han minst 4 superchanser och som jag förstått det hade han inte speciellt mycket sting i avsluten mot Turkiet.

Precis. Medan Guidetti skapade flera farliga chanser nästan helt på egen hand.

Visserligen gör Berg ganska mycket mål i Panathinaikos men det är samtidigt i ett topplag i en ganska usel liga, till skillnad från Guidetti.
Citera
2016-03-27, 20:05
Medlem
Citat:

Låter vettigt så att Guidetti är fräsch till helgens ligamatch.
Citera
2016-03-27, 21:34
Medlem
bagarn29s avatar
Trolig elva enl: AB efter söndagens träning.
Den såg ut så här; Andreas Isaksson – Emil Salomonsson, Victor Nilsson Lindelöf, Andreas Granqvist, Martin Olsson – Jimmy Durmaz, Oscar Lewikci, Kim Källström, Emil Forsberg – Marcus Berg, Zlatan Ibrahimovic.

"Ludde" är sjuk, precis som Erik Johansson, säger presschefen Niklas Bodell.
Citera
2016-03-27, 22:50
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Precis. Medan Guidetti skapade flera farliga chanser nästan helt på egen hand.

Visserligen gör Berg ganska mycket mål i Panathinaikos men det är samtidigt i ett topplag i en ganska usel liga, till skillnad från Guidetti.

Blir kanske ett inhopp för Guidetti i andra halvlek, 45 minuter vardera eller något för att se vem som länkar bäst med den Ztore.
Får hoppas på detta. När Zlatko lägger skorna på hyllan är det Guidetti som ska axla hans roll, inte Berg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in