Citat:
Ursprungligen postat av
laprikapaprika
Alltså det är så vedervärdigt med bokstavsväggkonst så det kryper i hela kroppen. Hur står folk ut med såna där tramsiga floskler. Man tröttnar på att ha motton uppskrivna. Folk måste vara galna som tapetserar in det. Ryser

Instämmer, det är helt sjukt motbjudande med sånt! Fast det finns en värre sak; det är när folk
tatuerar in samma enfaldiga floskler... Då blir jag gråtfärdig. Personligen skulle jag hellre tatuera in en stor jävla rödflammig ståkuk på ryggen än att ha "
Carpe Diem" skrivet där med snirkliga bokstäver.
Deltagarna måste allihopa vara rätt stolta över sina boenden eftersom de anmält sig, prissumman är ju löjligt låg så det är exhibitionisten i deltagarna som lockar antar jag. Med det sagt så kan man konstatera att en del har väldigt märklig smak, vilket iofs är kul eftersom det vore tråkigt om alla tyckte lika. Tänker på de två, i mina ögon, värsta husen den här säsongen, som är 70-talshuset där han till och med rivit ut det moderna för att sätta in gammal 70-talsinredning. För mig som minns 70-talet så är det fullkomligt vidrigt, det var ett årtionde där folk gick omkring i utsvängda byxor och skjortor i polyester med 20 cm långa kragsnibbar - helst skulle färgen vara brun eller orange. Håret på folk såg ut som skit, halvlångt och flottigt. Så att den där mannen i programmet gått så all in på just det årtiondet är fascinerande och tillika skrämmande. Den dagen han vill sälja det kommer det att gå upp för honom vilken idiotisk idé den där fula 70-talsidén var...
Det andra huset som jag känner stor motvilja inför är invandrarhuset i Södertälje. En modern högglanspolerad version av Ali Babas grotta som är fullständigt osäljbar till någon svensk. Det var nidbilden för hur en pizzabagare bor, komplett med kristallkronor och allsköns tingel-tangel... Jag skulle bli extremt förvånad om hon/de kör något annat än Mercedes eller BMW. Man kan lugnt påstå att varenda fördom man har kring "blattar" uppfylldes och mer därtill när det gäller det huset.