Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-21, 18:16
  #37
Medlem
Ja att bögen bodde i lägenheten med lackerade köksluckor var ju helt självklart. Samma sak med Biskopsgården och den störande korthåriga tjejen. Hade rätt på alla andra också. Ganska enkelt.
Citera
2015-04-21, 18:18
  #38
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Ja att bögen bodde i lägenheten med lackerade köksluckor var ju helt självklart. Samma sak med Biskopsgården och den störande korthåriga tjejen. Hade rätt på alla andra också. Ganska enkelt.
första programmet jag plockar 6/6

Tyckte nog det allra första var svårast hittills,
Citera
2015-04-21, 18:21
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
första programmet jag plockar 6/6

Tyckte nog det allra första var svårast hittills,
Har inte kollat de andra avsnitten än. Kanske kan återkomma med gissningsresultat.
Citera
2015-04-21, 18:38
  #40
Medlem
Jag har kollat på ett par avsnitt och det känns lite intressant av nån anledning...
Men på nåt sätt irriterande också... kanske för det är så totalt meningslöst...
"gröna gardiner, oj vem kan det vara..."

Kanske kunde krydda till det med nån fyllefest eller nån intrig... en sån där twist där det visar sig att person X är person Ys riktiga pappa... eller kör en TV4-snyftare och låt en av personerna ha cancer...
En surprise home makover till ett av husen?
Bara lite förslag på hur det skulle kunna bli mer underhållande.
Citera
2015-04-21, 20:01
  #41
Medlem
Snacka om totalt själlösa hem.

Överlag plastiga, överrenoverade, sönderstylade utställningslokaler. Finns det verkligen människor som vill bo sådär?
Det är som att folk har ett konstlat tema var de än bor.
Genuiniteten lyser med sin totala frånvaro.

Vilken normal människa får för sig: "nu ska jag bo i ett spökhus", ha väggkonst och "ett tema för varje rum", ha grälla plastiga lysande färger, eller eftersom vi verkligen inte har några personliga saker hemma så köper jag en tuggummiautomat och har i hallen.
Har folk inga liv eller?
Man gör inte ens hem till ett museum. Det är läskigt att bo så.
Och utrymmen behövs för att lägga personliga saker på. Man köper inte ett låtsaskylskåp för att fylla det med plastfiskar. Vilken idioti!
Citera
2015-04-21, 20:04
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Och utrymmen behövs för att lägga personliga saker på. Man köper inte ett låtsaskylskåp för att fylla det med plastfiskar. Vilken idioti!

Okej. Lite avundsjuk är jag kanske att folk har möjligheter att ha meningslösa utställningsföremål som tar upp plats. Här hemma blir utrymmena fyllda.
Citera
2015-04-25, 00:22
  #43
Medlem
Klossmongos avatar
Fick 4/6 rätt i senaste avsnittet. Lättast att gissa var ju den personliga assistenten från Biskopsgården, det var så uppenbart, samt lagerkillen från New York lägenheten.

Dom som jag gissade fel på var Gunilla och Förskolläraren.

Tyckte det var ett kul program. Vad sterilt och vitt vissa har hemma, himla trist.
Citera
2015-04-27, 20:19
  #44
Moderator
Dr Kings avatar
Sofo-lyan var absurd. Helt löjligt mycket prylar i den lägenheten. Man skulle kunna kasta ut 3/4 av sakerna därifrån och det skulle ändå vara för mycket.
Citera
2015-04-27, 20:51
  #45
Medlem
Detevigaavigas avatar
Raffi, Jonna, Calle, Sandra ,Soledad , Udi

tror ja.. Husbåten såg jag aldrig ... så där blir det chans

fan jag missade visst två hus... alltså. glömde se. Såg aldrig etagevåningen heller.
Hade lagt calle på etaget. om ja sett den.. Och sandra på husbåten var min chansning. Jag rörde till det.
__________________
Senast redigerad av Detevigaaviga 2015-04-27 kl. 20:56.
Citera
2015-04-27, 21:18
  #46
Medlem
1. 4/6
2. 4/6
3. 4/6
4. 6/6

/brag mode

Vore roligare om dem besökte random hem helt oinbjudna!
Citera
2015-04-27, 21:32
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
första programmet jag plockar 6/6

Tyckte nog det allra första var svårast hittills,
Plockade 4/6 i första avsnittet. Blandade ihop advokaten och Linda. Tyckte inte att indiantema och drömfångare passade ihop med en advokat, men hade jag kollat reaktionerna på de tävlande borde jag tagit det ändå.
__________________
Senast redigerad av ..anonym.. 2015-04-27 kl. 21:35.
Citera
2015-04-27, 21:55
  #48
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Plockade 4/6 i första avsnittet. Blandade ihop advokaten och Linda. Tyckte inte att indiantema och drömfångare passade ihop med en advokat, men hade jag kollat reaktionerna på de tävlande borde jag tagit det ändå.
Bra, ja tyckte nog första var svårast(om ja minns rätt,3/6). Va fick du detta avsnitt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback