Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Det finns ju ganska många som har hållt på med liknande bedrägerier via blocket så hon är ju inte helt ensam om det. Snabba pengar
Absolut! Men Catrin bloggar helt öppet om att hon är skyldig samtidigt som hon anser sig vara helt oskyldig. Hon ljuger som en häst travar.
Alltså som jag sa, jag vet inte var jag ska börja.
Hon erkänner på bloggen att hon är skyldig till brott.
Hon är stolt över att ''vara stark som erkänner''.
Hon blir fruktansvärt nöjd över att bloggen drar in trafik efter erkännandet.
Hon ser det som en framgång att läsarantalet ökar, säger något i stil med ''det går bra nu''.
Hon är ''ledsen för vad som hänt'' - inte ledsen för vad hon gjort.
Hon tänker ansöka om skuldsanering, och anser sig ha rätt till det då hon ''vägrar ta ett 7-16jobb''.
Hon ''förtjänar semester efter allt hon gått igenom'' - hon tror verkligen på riktigt att det är hon som är offret - och kan du gissa hur hon finansierar den kommande resan?
Hon ''har lagt detta bakom sig och det var för längesen'' - senaste anmälningarna mot henne är från april i år.
Hon skriver på bloggen att ''imorgon är det tv-intervju'' och får det låta som något riktigt stort och positivt. Det visar sig att hon blir intervjuad av något krim-program där hon mer eller mindre svartmålas.
Och tidigare incidenter:
Hon anmäler sig blivit våldtagen för att få ut försäkringspengar.
Hon gör reklam för sin instagram genom att kommentera andras konton med att hon väntar barn med en medlem i Panetoz. Personen i fråga gör faderskapstest som visar negativt - Catrin påstår då att flera tester gjorts och vissa var positiva och andra negativa. Någon expert i ämnet berättar att nej, man gör bara ett test. Alltså förstår du? Hon ljuger och blir påkommen och ändrar lögnen och blir påkommen och ändrar lögnen osv osv.
Hon intervjuas av en tidning (Hallandsposten?) där hon påstår att hon är basketproffs i Dubai. Tidningen får senare dementera och be om ursäkt - det visar sig att det inte ens finns proffsliga för damer i Dubai.
Från det att vi lär oss prata får vi lära oss att det är fel och fult att ljuga. Jag gick i samma klass som en mytoman och sedan dess har jag förundrats över hur dom fungerar. Är dom psykotiska och tror på sina egna lögner? Har dom hybris och tror att dom kan lura i andra vadsomhelst? Varför har dom inget samvete? Gick dom miste om något i utvecklingen eller är dom födda med något fel i hjärnan?
Orkar inte tänka längre. Jag må framstå som korkad men jag är bara så sjukt nyfiken. Vad gör jag med mitt liv...