2016-05-06, 20:22
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baudiraud
Catrin Hedlund förtjänar en egen tråd med RUBRIK här på flashback.

Håller med. Mod vad sägs om ''Skvaller om dömda bedragerskan Catrin Hedlund''?
Citera
2016-05-06, 20:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Advokaten Marko i Brottsplats Sverige på TV 4 sa i det senaste avsnittet att det är brukligt när man döms första gången men att fängelse antagligen kommer att ges om man döms en andra gång.

Jo om nu det skulle skita sig rejält och man själv satt där hoppas jag det stämmer. En kvinna kan lika gärna mörda någon som jag och det ska inte vara någon djävla straffrabatt där. Ofta blir det ju dock att man faktiskt tror det. Hade man själv som man gjort djävulskap som detta då hade de burat in en. Det är jag tyvärr rätt övertygad om speciellt gällande tingsrätten där inte vet ett skit egentligen.
Citera
2016-05-06, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Kan inte sluta fascineras av denna människa. Vet inte ens var jag ska börja... Vill veta allt om hennes liv, hur blir man så fruktansvärt skadad? Vad gick snett?
Det finns ju ganska många som har hållt på med liknande bedrägerier via blocket så hon är ju inte helt ensam om det. Snabba pengar
Citera
2016-05-06, 21:18
Medlem
Fleschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det finns ju ganska många som har hållt på med liknande bedrägerier via blocket så hon är ju inte helt ensam om det. Snabba pengar

Absolut! Men Catrin bloggar helt öppet om att hon är skyldig samtidigt som hon anser sig vara helt oskyldig. Hon ljuger som en häst travar.
Alltså som jag sa, jag vet inte var jag ska börja.

Hon erkänner på bloggen att hon är skyldig till brott.
Hon är stolt över att ''vara stark som erkänner''.
Hon blir fruktansvärt nöjd över att bloggen drar in trafik efter erkännandet.
Hon ser det som en framgång att läsarantalet ökar, säger något i stil med ''det går bra nu''.
Hon är ''ledsen för vad som hänt'' - inte ledsen för vad hon gjort.
Hon tänker ansöka om skuldsanering, och anser sig ha rätt till det då hon ''vägrar ta ett 7-16jobb''.
Hon ''förtjänar semester efter allt hon gått igenom'' - hon tror verkligen på riktigt att det är hon som är offret - och kan du gissa hur hon finansierar den kommande resan?
Hon ''har lagt detta bakom sig och det var för längesen'' - senaste anmälningarna mot henne är från april i år.
Hon skriver på bloggen att ''imorgon är det tv-intervju'' och får det låta som något riktigt stort och positivt. Det visar sig att hon blir intervjuad av något krim-program där hon mer eller mindre svartmålas.

Och tidigare incidenter:
Hon anmäler sig blivit våldtagen för att få ut försäkringspengar.
Hon gör reklam för sin instagram genom att kommentera andras konton med att hon väntar barn med en medlem i Panetoz. Personen i fråga gör faderskapstest som visar negativt - Catrin påstår då att flera tester gjorts och vissa var positiva och andra negativa. Någon expert i ämnet berättar att nej, man gör bara ett test. Alltså förstår du? Hon ljuger och blir påkommen och ändrar lögnen och blir påkommen och ändrar lögnen osv osv.
Hon intervjuas av en tidning (Hallandsposten?) där hon påstår att hon är basketproffs i Dubai. Tidningen får senare dementera och be om ursäkt - det visar sig att det inte ens finns proffsliga för damer i Dubai.

Från det att vi lär oss prata får vi lära oss att det är fel och fult att ljuga. Jag gick i samma klass som en mytoman och sedan dess har jag förundrats över hur dom fungerar. Är dom psykotiska och tror på sina egna lögner? Har dom hybris och tror att dom kan lura i andra vadsomhelst? Varför har dom inget samvete? Gick dom miste om något i utvecklingen eller är dom födda med något fel i hjärnan?

Orkar inte tänka längre. Jag må framstå som korkad men jag är bara så sjukt nyfiken. Vad gör jag med mitt liv...
Senast redigerad av Flesch 2016-05-06 kl. 22:03.
Citera
2016-05-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flesch
Om det finns 41 polisanmälningar på henne nu, hur lång tid tar det innan ny rättegång? Kommer det dröja ytterligare fyra år?

Jag brukar inte bry mig om andras avkommor, men stackars hennes jävla barn alltså. Härligt att bli så totalt uthängda av sin egen morsa, dom lär ju vara fucked for life.

Kan inte sluta fascineras av denna människa. Vet inte ens var jag ska börja... Vill veta allt om hennes liv, hur blir man så fruktansvärt skadad? Vad gick snett?

Jag må hamna i helvetet för detta men ska bli jävligt intressant att följa detta skenande tåg (säger man så?). Fyfan.

http://stoppapressarna.se/svenskablo...#disqus_thread
Lite åsikter (kommentarerna) om Catrin Hedlund.

Känner precis likadant! Är helt sinnessjukt fascinerad av just den här galningen. På nivån att när jag upptäckte henne för några månader sedan gick jag tillbaka och läste ALLA hennes blogginlägg, från alla olika portaler bloggen legat under genom åren. Har även börjat läsa på om olika personer i hennes omgivningen, läste hela jävla förundersökningsprotokollet inför rättegången som var osv osv. Tror att jag vill förstå hur hon tänker, hur hon inte förstått att allting kommer gå åt helvete så småningom. Hoppas verkligen det blir ny rättegång snart!
Citera
2016-05-07, 01:25
Medlem
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.38...rier-fran-i-ar

Samma åklagare som i rättegången som precis var sitter nu med ett gäng anmälningar mot Catrin och ska ta ställning till om nytt åtal ska väckas.

Det här gången verkar det framförallt handla om bedrägerier utförda under perioden januari 2015-mars 2016.

Det hon dömdes för nu i dagarna var bedrägerier utförda 2012-2013. Måste ju finnas ett helt gäng fall för perioden 2013-2015!

Hoppas att de som drabbats under den tiden anmäler nu så det kan bli en jävla mastodonträttegång som omfattar ALLA hennes bedrägerier från 2013 och fram till idag!
Citera
2016-05-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Håller med! Tråden borde döpas om och det här var ett jättebra förslag på nytt namn!

Mod, ordna det tack, järnabon är dömd och känd.

För övrigt lite härligt glada nyheter gällandes Catrin:

Citera
2016-05-07, 08:32
Medlem
Citat:

Samma åklagare som i rättegången som precis var sitter nu med ett gäng anmälningar mot Catrin och ska ta ställning till om nytt åtal ska väckas.

Det här gången verkar det framförallt handla om bedrägerier utförda under perioden januari 2015-mars 2016.

Det hon dömdes för nu i dagarna var bedrägerier utförda 2012-2013. Måste ju finnas ett helt gäng fall för perioden 2013-2015!

Hoppas att de som drabbats under den tiden anmäler nu så det kan bli en jävla mastodonträttegång som omfattar ALLA hennes bedrägerier från 2013 och fram till idag!

Vittnade personligen på en konsertsida på FB hur Catrin Hedlund försökte kränga biljetter till allt och alla för någon månad sedan. Psykopaten måste in bakom lås och bom!
Citera
2016-05-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baudiraud
Vittnade personligen på en konsertsida på FB hur Catrin Hedlund försökte kränga biljetter till allt och alla för någon månad sedan. Psykopaten måste in bakom lås och bom!

Sjukt! Vilken sida?
Citera
2016-05-07, 08:58
Medlem
Citat:
Sjukt! Vilken sida?

Adele konsert sida.
Citera
2016-05-07, 12:15
Medlem
Mod byt namn på rubriken så fler människor slipper bli lurade av Catrin Hedlund. Bara denna tråden kan nå ut långt långt.

Hade vart intressant att veta när hon begick sitt allra senaste bedrägeri. Någon?
Citera
2016-05-07, 13:33
Medlem
Generellt sett kan damen också glömma detta med skuldsanering. Sådan beviljas i princip aldrig om fordringarna uppstått på grund av brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in