Citat:
Ursprungligen postat av
Kukilon
Mest sannolikt är att att chilenaren haft större tillgångar av diverse pinochettillgångar genom arv men inget som imponerade Brfen eller går att skylta med. Han behövde helt enkelt papper på att han tjänar massor för att ha råd med månadsavgiften. Det räcker normalt inte för nekat medlemsskap. Att han använder ett förfalskat intyg däremot. Han vill kanske inte blanda in frun eftersom de kanske har äktensskapsförord på allt utom gemensam bostad eller något annat knepigt. Bo där ett tag själv o sedan ha det som gemensam bostad. Vem fan vet vad babben hade i åtanke. Mer intressant är om banken är lurad av det falska intyget också. Hoppas de isåfall drar tillbaka lånet innan det betalas ut.
Sahlin är hur som helst dum i huvudet.
Jag skulle kunna tänka mig att HLS faktiskt är bulvan men inte åt Mona Sahlin utan åt sina föräldrar. Dessa har lite konstiga boendeförhållanden där ingen av dem äger någon fastighet alls. Pappan är skriven på en adress där yngsta dottern äger lgh.
Mamman är skriven på en adress på Ingarö. Det är en stor villa och även pappans företag har denna adress i vissa register. Bland mycket annat erbjuder han båttransporter via sitt bolag när man googlar. Ingen i famlijen står som ägare till denna bostad alls.
På mammans facebookkonto finns bilder när familjen tillsammans verkar
bygga något där och min gissning är att mamman och pappan i praktiken bor där tillsammans men av någon anledning inte äger fastigheten. (jag skall ringa och kolla med fastighetsregistret vem som äger fastigheten i nästa vecka).
Min hypotes är att något i föräldrarnas officiella ekonomiska/juridiska status gör att de inte kan äga dyra fastigheter men att de har gott om "inofficiella" stålar. Igen från mammans facebook kan man se att man verkar tillbringa en del av året i
Marbella som inte är den billigaste orten i Spanien direkt.
Varför Mona ställt upp på intygsskrivandet vet jag inte. Kanske har HLS någon hållhake. Kanske är hon lite "tantbetuttad". Vad vet jag. Efter att ha sett bilder på HLS
exhustru och
nuvarande hustru har jag oerhört svårt att tro att han nu funnit sitt livs kärlek i MS och tänkt flytta ihop med henne...