2016-05-06, 19:00
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Vet vi något om detta?
Det är i princip omöjligt att frun inte känner till lägenhetsköpet, eftersom hon måste underteckna papper som godkänner det hela. Hon behöver inte bidra ekonomiskt, men hon måste godkänna.

Det kan ju vara så att hon varit med på visningar utan att detta rapporterats.

Varför måste hon det ? Jag kan göra vilka affärer jag vill utan min hustrus godkännande. i alla fall i teorin, rent praktiskt är situationen måhända annorlunda.
Citera
2016-05-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Vet vi något om detta?
Det är i princip omöjligt att frun inte känner till lägenhetsköpet, eftersom hon måste underteckna papper som godkänner det hela. Hon behöver inte bidra ekonomiskt, men hon måste godkänna.

Det kan ju vara så att hon varit med på visningar utan att detta rapporterats.

Frun måste godkänna bara när livvakten säljer, inte när han köper tror jag. Som jag kommer ihåg reglerna, men har inte dubbelkollat.
Citera
2016-05-06, 19:02
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connxion
Frun måste godkänna bara när livvakten säljer, inte när han köper tror jag. Som jag kommer ihåg reglerna, men har inte dubbelkollat.

Ja, det är till o med så att vill du ta ett tilläggslån på din helt egna BR men skaffat sambo sedan dess måste den senare bli informerad och vidimera att så skett. Nytt för mig men hände förra året.
Citera
2016-05-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
De begär alltid komplettering skriftligt. Av förklarliga skäl.

Brfen kan långt tidigare nämnt att de bör komplementera eller förklara deras tvivel till medlemsskapet. Redan innan första avslaget och detta görs ofta via telefon.
Citera
2016-05-06, 19:04
Medlem
Nya uppgifter på TV4 Nyheterna. Mona Sahlins livvakt var så gott som aldrig på jobbet. Fick smeknamnet "spöket" av andra anställda på Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism eftersom han aldrig syntes till.
Citera
2016-05-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Ja, det är till o med så att vill du ta ett tilläggslån på din helt egna BR men skaffat sambo sedan dess måste den senare bli informerad och vidimera att så skett. Nytt för mig men hände förra året.

Nyhet för mig om det är så. Har du SFS-numret? Känner att jag måste utvidga kunskapen i den delen.
Citera
2016-05-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nya uppgifter på TV4 Nyheterna. Mona Sahlins livvakt var så gott som aldrig på jobbet. Fick smeknamnet "spöket" av andra anställda på Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism eftersom han aldrig syntes till.

Förvåndar mig inte en endaste sekund. Allt det här är nog speciallösningar med anledning av Sahlins skyddsbehov. Tror mer och mer på min senaste teori (#1866).
Senast redigerad av Connxion 2016-05-06 kl. 19:15. Anledning: Komplettering
Citera
2016-05-06, 19:08
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Varför måste hon det ? Jag kan göra vilka affärer jag vill utan min hustrus godkännande. i alla fall i teorin, rent praktiskt är situationen måhända annorlunda.

Ett bolån måste skrivas på av maka/sambo.
Citera
2016-05-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Begreppet spökarbetare har man stött på förut i andra länder som lider svårt av korruption, där man gjort inventeringar och upptäckt att det finns tiotusentals anställda som aldrig går till jobbet men ändå uppbär lön.
Citera
2016-05-06, 19:11
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Har du någon som helst aning vad du talar om?

Sämst journalistkår i fria världen? Hur motiverar du det?

Superscoop? Vad är superscoopet i att någon i en grupp underställd kulturdepartementet skrev ett felaktigt intyg åt en i staben?

Förmodligen större chans att bli träffad av blixten än att som makthavare bli granskad av svensk media. Ehh?

Detta är väl fel tråd att diskutera brett om svensk journalistik, men jag står för mitt uttalande.

Ditt inlägg indikerar att du är en del av problemet.
Citera
2016-05-06, 19:14
Bannlyst
[quote=SigmenFloyd|57182778]Med tanke på att Sverige har den fria världens sämsta journalistkår är det ju inte speciellt förvånande att makthavare tar sig friheter.

Inte ens när några stackare på Expressen med yrkeshedern i behåll levererade detta superscoop orkade jornalistsverige bry sig.

Förmodligen större chans att bli träffad av blixten än att som makthavare bli granskad av svensk media.[/QUOTE

Jag är jättetråkig på ett sätt det är sällan jag säger mot någon här på sidan men Expressen fick förmodligen ett tips från någon på Brf Solsidan och följde upp detta det var bra gjort. Sen att fete Thomas Mattsson ville tona ner det hela kan säkert bero på att han har ett horn i sidan till Avpixlat som var skadeglada över avslöjandet av Mona.

Detta är lite ot men just när det gäller Thomas Mattson så är han lite schizofren 2 inlägg tidigare Mona Sahlin (är så hatad) för några dagar sedan så superhyllade han den största kapitalisten under de senaste 50 åren Jeanette Bonnier som alltid har hatat det Mona Sahlin står för.

Antingen så kan man kalla Thomas Mattson för en som vänder kappan efter vinden eller så är han verkligen schizofren.

Till sist jag är tvärsäker på att Thomas Mattson lagt locket på när det gäller mer grävande om Mona (rackarungen) Sahlin. Säkert privata skäl från hans sida? Kompisar?
Senast redigerad av Bodies 2016-05-06 kl. 19:16.
Citera
2016-05-06, 19:15
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Mest sannolikt är att att chilenaren haft större tillgångar av diverse pinochettillgångar genom arv men inget som imponerade Brfen eller går att skylta med. Han behövde helt enkelt papper på att han tjänar massor för att ha råd med månadsavgiften. Det räcker normalt inte för nekat medlemsskap. Att han använder ett förfalskat intyg däremot. Han vill kanske inte blanda in frun eftersom de kanske har äktensskapsförord på allt utom gemensam bostad eller något annat knepigt. Bo där ett tag själv o sedan ha det som gemensam bostad. Vem fan vet vad babben hade i åtanke. Mer intressant är om banken är lurad av det falska intyget också. Hoppas de isåfall drar tillbaka lånet innan det betalas ut.

Sahlin är hur som helst dum i huvudet.

Jag skulle kunna tänka mig att HLS faktiskt är bulvan men inte åt Mona Sahlin utan åt sina föräldrar. Dessa har lite konstiga boendeförhållanden där ingen av dem äger någon fastighet alls. Pappan är skriven på en adress där yngsta dottern äger lgh.

Mamman är skriven på en adress på Ingarö. Det är en stor villa och även pappans företag har denna adress i vissa register. Bland mycket annat erbjuder han båttransporter via sitt bolag när man googlar. Ingen i famlijen står som ägare till denna bostad alls.

På mammans facebookkonto finns bilder när familjen tillsammans verkar bygga något där och min gissning är att mamman och pappan i praktiken bor där tillsammans men av någon anledning inte äger fastigheten. (jag skall ringa och kolla med fastighetsregistret vem som äger fastigheten i nästa vecka).

Min hypotes är att något i föräldrarnas officiella ekonomiska/juridiska status gör att de inte kan äga dyra fastigheter men att de har gott om "inofficiella" stålar. Igen från mammans facebook kan man se att man verkar tillbringa en del av året i Marbella som inte är den billigaste orten i Spanien direkt.

Varför Mona ställt upp på intygsskrivandet vet jag inte. Kanske har HLS någon hållhake. Kanske är hon lite "tantbetuttad". Vad vet jag. Efter att ha sett bilder på HLS exhustru och nuvarande hustru har jag oerhört svårt att tro att han nu funnit sitt livs kärlek i MS och tänkt flytta ihop med henne...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in