2016-05-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Därför att hon avgått. Då har drevet fyllt sitt syfte.

Det som är lite märkligt med Expressens agerande är ju Mattssons blogginlägg där han å ena sidan försvarar sin egen tidnings Sahlinjakt men å andra sidan vänder sig mot "det vidriga hatet" mot Sahlin. Han säljer ju bra med nyheter nu till de som "hatar" Sahlin... Något hycklande av Mattsson måste jag säga.

Jag är också intresserade av veta mer om de gravade hundarna. Bara BRF-en i sig är intressant. 18000 i avgift per månad... udda... De är nog inte glada över att få ögonen på sig. De kanske ångrar sig nu att de inte godkände livvakten. Om de godkänt hade ju inte detta blivit allmän byktvätt.

Om jag förstått beloppen rätt torde BRF gå med ett enormt överskott med sådana månadsavgifter. Eller finns det dolda kostnader?
Lägenhetspriserna förefaller också vida överstiga fastighetsvärdet.
Citera
2016-05-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Mona är mona så har det alltid varit och som jag trott från början så handlar detta om en "privatsak" men hallå 10 miljoner för ett boende och tjejen ska försvara de svaga i samhället?
Vi som ska betala dessa höga löner kallas för skattebetalare och jag skulle inget sagt om hon jobbat för ett privat bolag men hon har jobbat för det allmänna (folket) det är så jag bara vill spy. Seriöst

Det hade varit bättre om hon varit knarkare eller spelmissbrukare men detta är långt mycket värre än så det är rent fusk för egen vinning.

Folket är inga idioter det var därför hon avgick på en sekund och det är därför hennes kompisar sluter leden.

Själv tycker jag det ät bra att hon inte knarkar eller är spelmissbrukare - Hade faktiskt undrat om det var på sådant hennes jätteinkomster spenderades. Men du låter så tvärsäker att jag bara drar en lättnadens suck.
Citera
2016-05-06, 18:44
Medlem
Men synd på den spektakulära badbryggan. Det kan vara make or break för de flesta köpare till det priset. Oklart hur det blir när de bilat bort det hela. Den som sedan skall köpa av HLS satsar på något som inte är lika spektakulärt i byggnation men kanske vägs upp av ännu ej förutsägbara nivån av kändis-faktor.
Citera
2016-05-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Så Säpo eller polisen skulle alltså se till att hon kan köpa en vräkig lyxbostad för 10 miljoner med 18 000 kronor i avgift för att hon är hotad? Knappast troligt. Varför inte ett billigare hus? Man behöver inte köpa en bostad på Solsidan i Saltsjöbaden för att man är hotad. Men varför skulle i så fall enbart en person stå på kontraktet? Varför inte typ något företag eller liknande som köper huset och sedan hyr ut det? Det vore ju mer rimligt att en viss livvakt får stå för allt?

Självklart inte! Hon skaffar ny bostad för att hon behöver det men samordnar det praktiska med alla säkerhetsansvariga hur man skall förfara för att så långt möjligt klara hennes skyddade personuppgifter. En annan kommentator informerade om att säkerheten hanteras på tre olika "nivåer" beroende på vem det är och vilken nivå på skyddet som erfordras för den som behöver skydd. Så det är klart att sådant diskuteras bland många om en person som Mona Sahlin, som är särskilt utsatt, behöver det.
Citera
2016-05-06, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Så Säpo eller polisen skulle alltså se till att hon kan köpa en vräkig lyxbostad för 10 miljoner med 18 000 kronor i avgift för att hon är hotad? Knappast troligt. Varför inte ett billigare hus? Man behöver inte köpa en bostad på Solsidan i Saltsjöbaden för att man är hotad. Men varför skulle i så fall enbart en person stå på kontraktet? Varför inte typ något företag eller liknande som köper huset och sedan hyr ut det? Det vore ju mer rimligt att en viss livvakt får stå för allt?

Nu måste folk sluta och lalla.

Man kan spekulera in absurdum men det första som vi trodde på jobbet var att hon hade tänkt att flytta in där med f.d polisen det finns inga andra rimliga orsaker till att hon skulle riskera så mycket för en väntjänst.

Mona Sahlin borde skött hela affären bättre precis som när hon köpte godis på regeringskortet.

Jag minns när någon sade att det kanske handlar om tvångstankar hon fuskar om summor som rör hundralappar och på den tiden så fick tjejen ut 60 000 i månaden. Hon sket i att besikta bilar och betala skatt för de samma och det var bilar som hon körde sina barn i.

Tänk om hon betett sig så i dag när dagens föräldrar är så noga om sina barn i trafiken?

Jag skrev för en timme sedan måtte vi slippa Mona Sahlin framöver hon passar verkligen inte i en styrelse för systembolaget t.ex Hon är knappast barskrapad men nu måste vi sluta att gå på hennes lögner och för guds skull släpp inte in henne på ett jobb där skattebetalare ska stå för notan.
Citera
2016-05-06, 18:47
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att hon har hjälpt en medarbetare som ville köpa en lägenhet. Hon har gjort fel genom att skriva falska intyg. Mer spännande är det inte.
Jamen, tror du inte att hon har "fuskat" ba, liksom typ va?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
För mig är den stora frågan just varför hon skrev intyget och att anledningen skulle vara att hon bara ville vara lite snäll är en teori men jag har så himla svårt att rakt av tro på den. Om den stämmer så varför inte bara rakt av erkänna och säga som det är? Naturligtvis för att hon inte är dummare än att hon förstår konsekvenserna av ett sådant erkännande. Att hon inte erkänner kan bara betyda att hon förstår mycket väl vad hon gjort och hur fel det är. Vi vanliga svennar kanske sitter här framför varsin dator och lite i smyg kanske tänker att ett felaktigt intyg inte är så farligt men det är det och det visste MS om när hon skrev det.

Det finns gränser för vad man kan ställa upp med för att vara snäll. Inom gränsen ryms saker såsom att skicka saltet om någon ber om det. Insatsen är minimal. Inom gränsen ryms även att vattna blommorna åt en vän när denne är bortrest. En större insats men är man snäll så är man. Inom gränsen ryms inte en brottslig gärning och att detta var en brottslig gärning är jag övertygad om att MS förstod. Vidare förstod MS att det skulle skita sig rejält om hennes snällhet avslöjades och som vi sett så sket det sig rätt kladdigt.

Jag gissar att du har ett jobb. Fundera på om du skulle kunna gå till din chef och be denne att skriva ett falskt intyg likt det MS skrev till dig. Vad tror du att du skulle få för svar?

Om MS bara skrev intyget för att vara snäll så är hon så dum och korkad att tideräkningen stannar och även om varken pösmunken Persson eller jag tillmäter MS några större kvaliteter vad gäller tankeverksamhet så kan jag bara inte se att hon skulle vara så in åt hel*** jä*** korkad att hon bara gjorde detta för att vara snäll. Men visst... det är en bland många svårsmälta teorier.

Eller att det gått så många gånger förr. Jämför med han pressekreteraren som försökte påverka han likt nu Sahlin av hon faktiskt säger blir ju mer förvånad att man ifrågasätter detta än nu att de faktiskt gjort fel. Sahlin måhända vara lat och en fifflare men hon är ju banne mig en smart en som liksom kan hur det går till. Detta var då bara en sak av väldigt många litet småfiffel men jag är skyddad jag är Mona Sahlin sosse och det värsta hotet är alla nazister som göms bakom varje buske. Hon blev ju förbannad på journalisten som frågade en person som nu är ärlig och gjort ett enda fel skulle ju säga förlåt och detta var beklagligt här har jag verkligen felet. Sahlin däremot gick på offensiv om vad fan har du med detta att göra!
Citera
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Frun har varit helt omedveten om lägenhetsaffären - varför var hon i så fall inte med på lägenhetsvisningen????

Vet vi något om detta?
Det är i princip omöjligt att frun inte känner till lägenhetsköpet, eftersom hon måste underteckna papper som godkänner det hela. Hon behöver inte bidra ekonomiskt, men hon måste godkänna.

Det kan ju vara så att hon varit med på visningar utan att detta rapporterats.
Citera
2016-05-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
För mig är den stora frågan just varför hon skrev intyget och att anledningen skulle vara att hon bara ville vara lite snäll är en teori men jag har så himla svårt att rakt av tro på den. Om den stämmer så varför inte bara rakt av erkänna och säga som det är? Naturligtvis för att hon inte är dummare än att hon förstår konsekvenserna av ett sådant erkännande. Att hon inte erkänner kan bara betyda att hon förstår mycket väl vad hon gjort och hur fel det är. Vi vanliga svennar kanske sitter här framför varsin dator och lite i smyg kanske tänker att ett felaktigt intyg inte är så farligt men det är det och det visste MS om när hon skrev det.

Det finns gränser för vad man kan ställa upp med för att vara snäll. Inom gränsen ryms saker såsom att skicka saltet om någon ber om det. Insatsen är minimal. Inom gränsen ryms även att vattna blommorna åt en vän när denne är bortrest. En större insats men är man snäll så är man. Inom gränsen ryms inte en brottslig gärning och att detta var en brottslig gärning är jag övertygad om att MS förstod. Vidare förstod MS att det skulle skita sig rejält om hennes snällhet avslöjades och som vi sett så sket det sig rätt kladdigt.

Jag gissar att du har ett jobb. Fundera på om du skulle kunna gå till din chef och be denne att skriva ett falskt intyg likt det MS skrev till dig. Vad tror du att du skulle få för svar?

Om MS bara skrev intyget för att vara snäll så är hon så dum och korkad att tideräkningen stannar och även om varken pösmunken Persson eller jag tillmäter MS några större kvaliteter vad gäller tankeverksamhet så kan jag bara inte se att hon skulle vara så in åt hel*** jä*** korkad att hon bara gjorde detta för att vara snäll. Men visst... det är en bland många svårsmälta teorier.

Hon har nog lite ... vad ska man säga...storhetsvansinne inom sig, kanske. Hon tänkte att hon kommer undan med detta. Att ingen kommer att ifrågasätta vad hon gör.
Citera
2016-05-06, 18:53
Medlem
Willem.de.Koonings avatar
Eftersom en förundersökning har inletts, gällande osant intygande, undrar jag om det är Sahlins advokat som råder henne att inte tala mer med media eftersom det kan komma att ligga henne i fatet vid ett eventuellt åtal?

Att både Sahlin och livvakten avgick samtidigt och samma dag som skandalen briserade måste väl tyda på en självinsikt om att de har gjort fel. Det konstiga är hur Mona Sahlin tillät sig att spela ett så högt spel genom att fiffla på detta sätt, när fallhöjden är så stor om det uppdagas. Hon borde ju vid det här lage ha lärt sig läxan. Detta gör att man börjar undra över de bakomliggande motiven.

Mona har många fiender. Hon själv är uppenbarligen sin största fiende. Men tänk att hon bjuder de andra fienderna på denna skadeglädje de nu känner.
Citera
2016-05-06, 18:54
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon har nog lite ... vad ska man säga...storhetsvansinne inom sig, kanske. Hon tänkte att hon kommer undan med detta. Att ingen kommer att ifrågasätta vad hon gör.

Med tanke på att Sverige har den fria världens sämsta journalistkår är det ju inte speciellt förvånande att makthavare tar sig friheter.

Inte ens när några stackare på Expressen med yrkeshedern i behåll levererade detta superscoop orkade jornalistsverige bry sig.

Förmodligen större chans att bli träffad av blixten än att som makthavare bli granskad av svensk media.
Citera
2016-05-06, 19:00
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Med tanke på att Sverige har den fria världens sämsta journalistkår är det ju inte speciellt förvånande att makthavare tar sig friheter.

Inte ens när några stackare på Expressen med yrkeshedern i behåll levererade detta superscoop orkade jornalistsverige bry sig.

Förmodligen större chans att bli träffad av blixten än att som makthavare bli granskad av svensk media.

Har du någon som helst aning vad du talar om?

Sämst journalistkår i fria världen? Hur motiverar du det?

Superscoop? Vad är superscoopet i att någon i en grupp underställd kulturdepartementet skrev ett felaktigt intyg åt en i staben?

Förmodligen större chans att bli träffad av blixten än att som makthavare bli granskad av svensk media. Ehh?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in