2016-05-06, 15:23
Medlem
Revisorn måste ha gått full Arnstad. Han har rekommenderat ansvarsfrihet trots sina anmärkningar som var för sig utgör grund för att inte bevilja ansvarsfrihet. Han slingrar sig som en orm i sina anmärkningar.

Revisorn skriver:

1: Rutin och beslutsprocess för utlägg och ekonomiska åtaganden bör ses över.

Vad det egentligen står:

1: Det har betalas ut pengar till höger och vänster till styrelsemedlemmar utom kontroll för obskyra utlägg efter styrelsebeslut tagna på felaktig grund. Det slösas pengar på saker som varken tillför eller tillhör verksamheten.

Revisorn skriver:

2: Representation och andra utgifter kan uppfattas som vidlyftiga och underlag för bokföring av kostnader något bristfälliga.

Vad det egentligen står:

2: Det har festats och handlats för svindlande summor, och det saknas kvitton som visar på vad som köpts. En korrekt bokföring för utgifterna kan därför ej utföras.

Revisorn skriver:

3: Den sammanlagda arvoderingen under året är ej anmärkningsvärd vid en jämförelse med övriga kommuner i länet. Däremot bör rutinen med fakturering till i stället för utbetalning från föreningen ändras även om skyldigheter mot Skatteverket fullgörs.

Vad det egentligen står:

3: Om jag som revisor tolkar och läser summan av arvoderingarna som fan läser bibeln kan jag låtsas att andra föreningar arvoderar sig med liknande summor. Jag vet att det inte är sant men det låter bra i min revisorsberättelse.
Att försöka smita från arbetsgivaravgifter är inte bra. Sluta genast med det. Skatteverket är inget man leker med. Det är dessutom dyrt att behöva betala skattetillägg när fusket uppdagas.

Revisorn skriver:

Dessa brister har inte sådan vikt att de påverkar föreningens verksamhet, därför tillstyrker jag att styrelsen beviljas ansvarsfrihet för perioden.

Vad det egentligen står:

Om jag blundar riktigt hårt, sätter ett finger i varje öra och samtidigt skriker lalalalala, så kan jag låtsas att allt är ok. Därefter ämnar jag utebli från årsmötet eftersom jag inte på ett bra sätt kan stå upp och förklara varför jag gjort som jag gjort.
Citera
2016-05-06, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrvorhees
Ganska många från det andra förslaget som dragit tillbaka sin kandidatur. Alla era nyreggade konton. Ni börjar bli pinsamma.

Alla fattar att ni vill behålla jobb och pengar.

Vad är det för fel på nyreggade konton? Får man inte engagera sig? Jag har jobb och pengar och lär få behålla både och oavsett Nystart eller inte
Citera
2016-05-06, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extasis
Jag är i varje fall ingens jävla "hund". Tycker inte att det funnits så mycket mer att tillägga efter allt som framkommit med snyltandet på medlemmarnas pengar och dess försvarare med falska meriter. De är ruttna människor som gör så här, och ni kommer inte ha en chans.

"Falska meriter" - hur tänkte du där? Kan du ge några exempel?
Citera
2016-05-06, 16:23
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickgrimman
"Falska meriter" - hur tänkte du där? Kan du ge några exempel?

Person 1: "Styrelseproffs" och läkare. Fast inte enligt socialstyrelsen. Arbetslös.
Person 2: "Näringslivsprofil" med över 10 betalningsanmärkningar och miljonskulder hos kronkalle.
Person 3: "Jurist" men har aldrig arbetat som det utan levt loppan utomlands mestadels de sista 10-15 åren.
Person 4: Också "näringslivsprofil". Bolaget omsätter några tio tusen.
Person 5: Ännu en jättefantastisk "entreprenör". Notorisk alkoholist som tydligen behöver snylta partipengar.

Kunde dra upp fler exempel men tänker strunta i det av respekt för att folk har hoppat av och lämnat partiet osv. Summa summarum är att arvoderingsmaffiastyrelsen är ett gäng mytomaner med svåra problem av olika slag som är höga på sig själva och lever i en låtsasvärld där just de tillhör gräddan av den samhällsbärande eliten. När någon annan tycker att den personen är mer "elit" blir det genast bråk. Alla vill ju vara mest elit.
Citera
2016-05-06, 16:38
Medlem
Citat:
Person 1: "Styrelseproffs" och läkare. Fast inte enligt socialstyrelsen. Arbetslös.
Person 2: "Näringslivsprofil" med över 10 betalningsanmärkningar och miljonskulder hos kronkalle.
Person 3: "Jurist" men har aldrig arbetat som det utan levt loppan utomlands mestadels de sista 10-15 åren.
Person 4: Också "näringslivsprofil". Bolaget omsätter några tio tusen.
Person 5: Ännu en jättefantastisk "entreprenör". Notorisk alkoholist som tydligen behöver snylta partipengar.

Kunde dra upp fler exempel men tänker strunta i det av respekt för att folk har hoppat av och lämnat partiet osv. Summa summarum är att arvoderingsmaffiastyrelsen är ett gäng mytomaner med svåra problem av olika slag som är höga på sig själva och lever i en låtsasvärld där just de tillhör gräddan av den samhällsbärande eliten. När någon annan tycker att den personen är mer "elit" blir det genast bråk. Alla vill ju vara mest elit.
Skulle styrelemedlemmar i Sthlms DS till höra den samhällsbärare eliten? Ja jävlar...nu förstår jag varför Nystart tar till trick, lögner, förtal och rekord i fulspel. Bärande samhällselit.......tänkte inte på det
Citera
2016-05-06, 16:41
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
Skulle styrelemedlemmar i Sthlms DS till höra den samhällsbärare eliten? Ja jävlar...nu förstår jag varför Nystart tar till trick, lögner, förtal och rekord i fulspel. Bärande samhällselit.......tänkte inte på det
Det är ju ett direktcitat från Hässelbäck Jr.

https://www.youtube.com/watch?v=0r3W61hfgIA

Lite kul att presentera sig som "entreprenörer, läkare, jurister och ekonomer", "flera tunga näringslivsprofiler" etc när man egentligen bara är det i sitt eget huvud. De få som hade något att komma med hoppade av i protest mot att merparten bara ville sko sig på partipengar för att upprätthålla fasaden av att tillhöra nån sorts "näringslivselit".

http://www.friatider.se/entrepren-rer-l-kare-jurister-och-ekonomer-de-vill-ta-ver-makten-i-sd-stockholms-stad
Senast redigerad av Extasis 2016-05-06 kl. 16:44.
Citera
2016-05-06, 16:57
Medlem
Citat:
Det är ju ett direktcitat från Hässelbäck Jr.

https://www.youtube.com/watch?v=0r3W61hfgIA

Lite kul att presentera sig som "entreprenörer, läkare, jurister och ekonomer", "flera tunga näringslivsprofiler" etc när man egentligen bara är det i sitt eget huvud. De få som hade något att komma med hoppade av i protest mot att merparten bara ville sko sig på partipengar för att upprätthålla fasaden av att tillhöra nån sorts "näringslivselit".

http://www.friatider.se/entrepren-rer-l-kare-jurister-och-ekonomer-de-vill-ta-ver-makten-i-sd-stockholms-stad
"De få som hade något att komma med....." - tänker du då på den senile juristen med ett nazistiskt förflutet ( enl. EXPO:s granskning ). Eller kanske den galna kassören som fick gå inte enbart för sin inkompetens utan framför allt att hon galet illojal mot styrelsen. Sprang runt på stan och baktalade hela styrelsen. Hon läckte som ett såll och visade bokföringen för alla. Dessutom är personen arbetslös och spelberoende.
Citera
2016-05-06, 17:08
Medlem
Extasiss avatar
Citat:
"De få som hade något att komma med....." - tänker du då på den senile juristen med ett nazistiskt förflutet ( enl. EXPO:s granskning ). Eller kanske den galna kassören som fick gå inte enbart för sin inkompetens utan framför allt att hon galet illojal mot styrelsen. Sprang runt på stan och baktalade hela styrelsen. Hon läckte som ett såll och visade bokföringen för alla. Dessutom är personen arbetslös och spelberoende.
Juristen i fråga hade nog inte ingått i min drömstyrelse (som nog hade sett ganska annorlunda ut överlag). Men det är rätt talande att det knappast bara är "förnyare" som är trötta på hur den här styrelsen beter sig. T. o. m. en person som JOB stod inte ut, helt av oideologiska orsaker. Helt strålande att arvoderingsmaffiastyrelsens vanstyre finns till allas beskådan, för övrigt. Kanske folk kan tänka på nästa gång de röstar på en "proffsstyrelse" av denna kaliber.
Citera
2016-05-06, 17:21
Medlem
Jag tror att sitta i Sthlms DS nog är ett av du otacksammaste uppdrag man kan ha.
Partiet består till stor del skitnödiga tyckare utan vare sig politisk erfarenhet eller kompetens.

Hur skall man kunna få ihop en styrelse? Vilka skall sitta i den? Förslag någon?
Citera
2016-05-06, 17:34
Medlem
Citat:
Jag tror att sitta i Sthlms DS nog är ett av du otacksammaste uppdrag man kan ha.
Partiet består till stor del skitnödiga tyckare utan vare sig politisk erfarenhet eller kompetens.

Hur skall man kunna få ihop en styrelse? Vilka skall sitta i den? Förslag någon?
Man väljer personer som har politisk erfarenhet och kompetens.

https://youtu.be/n4joAbxTkS8
Citera
2016-05-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faktakoll
Man väljer personer som har politisk erfarenhet och kompetens.

https://youtu.be/n4joAbxTkS8
Ja det är precis det som är problemet, ergo: Moment 22.
Citera
2016-05-06, 18:39
Medlem
Tankar om "Nystart".

Inge Philgren sa på Nystart 2:a promotionsmöte i Landstingssalen, "vi skall syssla med medlemsvård - inte politik". Mycket kaffe, bullar, varmkorv å grillkol blir det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in