2017-03-07, 12:55
Medlem
LStilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Alltså. SD har ägnat en väldig kraft på att utesluta medlemmar som man inte anser följa partiets politik eller uttalar sig på ett så grovt sätt att det skadar partiet. Jag som före detta partimedlem tycker det varit en mycket kortsynt politik som mer hjälpt partiets höga företrädare att slippa jopbbiga frågor vid utfrågningar än att ge en större tilltro till partiet bland väljarna.

Vad som däremot blivit mer eller mindre godkänt av ledning, distriktsstyrelser och aktiva medlemmar verkar vara att berika sig själv ekonomiskt, ge sig själva höga inkomster som man arbetsmässigt absolut inte gör skäl för men slags idiotiskt motivering att man själva förtjänar de höga arvodena på grund av att det är så jobbigt att vara SD socialt. Det där tycker jag är ett mycket stort misslyckande och jag tror väldigt många inre stridigheter numera har sin grund i dansen kring guldkalven - skattebetalarnas pengar.

Vem fan som sitter och läser här får lust att gå med och bli aktiv i SD Stockholm efter att ha läst här????

Du tänker på Hesselbäck och Maggans förskingring som fick hela styrelsen att haverera och folk att hoppa av? (FB) Nytt kuppförsök i SD Stockholms stad

Tror att det ganska tydligt framgår vad det här är för personer. De blev bortröstade och uteslutna eftersom de verkligen är skadliga, och nu kaozar de som följd. Bara att hoppas att "Alternativ för Sverige" drar igång snart så att de kan kaoza där istället.
Citera
2017-03-08, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LStille
Du tänker på Hesselbäck och Maggans förskingring som fick hela styrelsen att haverera och folk att hoppa av? (FB) Nytt kuppförsök i SD Stockholms stad

Tror att det ganska tydligt framgår vad det här är för personer. De blev bortröstade och uteslutna eftersom de verkligen är skadliga, och nu kaozar de som följd. Bara att hoppas att "Alternativ för Sverige" drar igång snart så att de kan kaoza där istället.

Jag tänkte inte på några särskilda. Tror det är ganska många i SD som är noll och ingenting den dag de slutar som hel-halvtidsanställda politiker - fler än i andra partier. Sedan finns det säkert de som går över gränsen och sysslar med ren och straffbar förskingring som du påstår dessa gjorde.

Har du själv inte hört någon i SD anse sig ha rätt till en inkomst av politiken som inte alls motsvaras av arbetsinsats och kompetens men ändå tycker den är rättfärdig på grund av att "det är så jobbigt att vara SD"? Tror faktiskt Jimmie Åkesson själv resonerar i de banorna lite grann om jag minns rätt?

Alla pengar som strömmar in i SD efter 2010 innebär visserligen att det nu finns stora resurser men samtidigt att SD förgiftas inifrån. Det är det jag vill säga.

I stället för att minutiöst kolla straffregister hos eventuella kandidater borde kanske SD börja kolla om folk som engagerar sig kan försörja sig själva? Kan du?
Citera
2017-03-08, 11:26
Medlem
Varje politiskt parti utgör en hygglig födkrok för personer, som mer intresserar sig för sin egen försörjning än om högtflygande ideologier.
Detta gäller även SD. Då SD är ett parti på frammarsch, söker sig för närvarande extra många "försörjningssugna" politiska karriärister till sverigedemokraterna än till övriga partier.
Detta är inget fel utan visar bara att SD är framgångsrikt.
Efter 2018 kommer SD antagligen snabbt att behöva ett antal nyblivna medlemmar att placera på nyerövrade befattningar i kommunfullmäktige, landstingsfullmäktige samt i Sveriges Riksdag. Den som vill försörja sig på politisk verksamhet bör således för närvarande söka sig till SD.
Under andra tider har andra partier varit mest lockande för politiska karriärister på alla nivåer. Ser inget konstigt med detta.
Citera
2017-03-10, 07:34
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Snusk-Bosse Ulvesten är dömd för Försök till grovt bedrägeri:

Citat:
Överklagan av tingsrätts dom till Högsta domstolen som fastställer tingsrättens dom den 2016/12/22.

DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
Försök till grovt bedrägeri, 9 kap 3 § och 11 § samt 23 kap 1 § brottsbalken
2011-12-28 -- 2013-02-22
Påföljd m.m.
1. Villkorlig dom
2. Dagsböter 140 å 60 kr

Helt perfekt kille för parasitgänget. Får väl se om han blir ordförande imorgon. Frågan alla ställer sig är vad han ska ta med till årsmötet för att göra succé, hur många promille i blodet alltså...
Citera
2017-03-10, 09:07
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Bedrägeri-Bosse har även gjort bort sig i Idol:

https://www.youtube.com/watch?v=vPHDM9-S-tM

Alltså hans ansiktsuttryck... man skulle kunna ta bort falsksången och det skulle ändå vara god underhållning.
Citera
2017-03-12, 17:42
Medlem
Detta har börjat delas på Facebook... Intressanta synpunkter...

Öppet brev till medlemmar och DS i Sverigedemokraterna Stockholm Stad

Årsmötet för SD Stockholm Stad är avklarat och man kan bara gratulera DS som fick ett fortsatt förtroende.

Det är ändå med sorg som man måste konstatera att demokratin avrättades på detta möte!

Under mötet ställdes den styrelse som var verksam under året 2015/16 inför frågan om ansvarsfrihet. DS revisorer klev stolta upp på scenen och rev ner den ena efter den andre punkten där de anklagade ska ha både begått skattebrott, förskingring och gjort sig skyldiga till brott som kan rendera dem upp till 2 års fängelse. Allt enligt Michael Cronas utsago.

Detta är allvarliga anklagelser och om det verkligen är som Michael Crona säger, SKA de ansvariga ställas till svars! Det är jag den första att skriva under på!

Problemet här var dock flera saker som inte var korrekta. Revisorerna fick gott om tid på sig att beskylla den föregående styrelsen men deras företrädare fick dels inte närvara vid mötet. De hade innan årsmötet gjort en hemställan om att få närvara men fick till svar att de inte fick delta. Det var alltså den ordförande som kunde svara på frågorna för den styrelse som anklagats som inte fick närvara.

Där revisorerna fick tillräckligt med tid att lägga fram de punkter som de anklagat den föregående styrelsen för, fick en representant endast 1.5 minuter att svara på anklagelsepunkterna?!

När det skulle röstas om ansvarsfrihet skulle de anklagade ställa sig upp till allmän beskådan, spott och spä. Håkan Fahlgren valde att lämna då, som han själv sa, vägrade att stå inför en schavott!

…som en notering blev Håkan även påtalad efter mötet av Peter Wallmark att han var den enda av den föregående styrelsen som inte hade gjort något fel. Men det framgick ju inte på mötet och en anklagelsepunkt berörde honom enkom?!

Församlingen satt nöjda. Kanske nöjdast av dem alla, av ansiktsuttrycket att döma, var nog ändå Per Ossmer som med smått putande läppar och ett belåtet leende beskådade ögonblicket när demokratin dog.

Vad jag ställer mig emot i detta förfarande som i det närmaste för tankarna till en Kafkaartad process, en tribunal där de anklagade inte får komma till svars, är att ingen av de församlade ens verkade reagera på vad som hände och skedde mitt framför ögonen på dem?!

Var det ens någon som reflekterade över att vi har rättsliga processer i landet Sverige som en förening som ska kalla sig ett demokratiskt parti måste ställa sig bakom?

Det var få om någon som nog ens funderade på vad som händer om Skattemyndigheten kommer med ett utlåtande som inte styrker det som revisorerna påstått?

Varför har DS inte polisanmält de punkter som revisorerna anfört som inte ligger under Skattemyndighetens eventuella utredning? De har ju haft nära på ett år på sig och med de anklagelsepunkter de anfört, måste de anmäla detta! Annars förvaltar de själva inte det mandat de fått av medlemmarna på ett korrekt sätt!

Men frågan som då uppkommer är… Vad händer om polisen kommer fram till att det inte föreligger som DS påstår?

Den risken finns då de anklagade själva säger att de kan svara på alla punkter och att inga oegentligheter har begåtts. Alltså ord mot ord men det framgick inte under årsmötet då de inte gavs utrymme till att försvara sig!

Vi har rättsliga och demokratiska processer i det här landet. Dessa har inte efterlevts av vår nuvarande distriktsstyrelse eller dess revisorer. Medlemmarna blev frivilligt eller ofrivilligt, säkert utan tanke på vad som hände och skedde, den dömande juryn där den föregående styrelsen inte beviljades ansvarsfrihet och där demokratin avrättades inom SD Stockholm Stad.

Stämningen var likt avrättningar man sett på TV och på Internet. Likt de i ett IS kontrollerat Kalifat där de anklagade inte får försvara sig men där ingen verkar bry sig för glädjen av att snart få se blod flyta tar över hos pöbeln! Ingen varken bryr sig om sanning eller demokrati när de primitiva instinkterna tar vid.

Vad som borde ha gjorts om dessa anklagelser hade förelegat är följande.

· DS och dess revisorer borde ha gjort en polisanmälan för de oegentligheter som de framfört. De har haft nästan ett år på sig att göra det!

· De borde ha bordlagt och skjutit upp de punkter som de anförde mot vår föregående styrelse till nästa årsmöte och avvakta Skattemyndighetens eventuella utredning. Man kan inte i en demokratisk församling sätta sig över myndighetsutövande och föregå dem. Vi är inte en dömande församling utan ska låta det ligga på de myndigheter vi har för dessa ändamål.

· De borde ha låtit de anklagade få närvara när dessa frågor berördes och få en möjlighet att förklara sig för oss medlemmar.

Vad måste distriktsstyrelsen göra härifrån?

· Då de har fört fram allvarliga anklagelser så måste de helt klart göra en polisanmälan. De måste låta en rättslig process ha sin gång.

· De måste låta Skattemyndigheten få fullfölja sin eventuella utredning och tydligt redovisa för medlemmarna utgången av detta.

Vad distriktsstyrelsen även bör göra härifrån är att lämna ut all redovisning (2015/16) till någon extern part. Till en revisionsbyrå som får gå igenom all bokföring och se vad oegentligheter som förelegat. Om det var rätt eller fel. Det är för allvarliga frågor som lyfts och utgången av detta med uteslutningar av medlemmar som Maggi Haglund, Jimmy Hesselbäck och Bruno Nordmark som en följd av Michael Cronas påståenden.

Även inför de anklagade har inga bevis lagts fram. Inför deras uteslutningsärenden fick de trotts påstötningar inte ta del av det material som låg till grund för ärendet hos Medlemsutskottet.

Det är allvarligt och för tankarna närmare till att allt detta är en process där vissa ska tillskansa sig makt och positioner medan andra ska smutskastas och degraderas till en samling avskum som vi medlemmar bara ska vara glada att vi fått bort från partiet. Jag är dock av vad jag sett inte fullt säker på att det är rätt personer vi jagat bort!?

Min fråga till er medlemmar... Förstod ni inte vad ni gjorde? Hur kunde ni acceptera och gå med på det som skedde på årsmötet?

/En medlem i SD Stockholm Stad som vägrar att medverka i avrättningen av demokratin!
Citera
2017-03-12, 17:45
Medlem
...en kul notering från årsmötet var att det passades runt listor för namnpåskrifter för bildandet av Alternativ för Sverige. Konkurrensen verkar ligga lite väl nära när man marknadsför och verkar för bildandet av ett konkurrerande parti under ett pågående årsmöte hos SD.
Citera
2017-03-13, 18:28
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Hur gick det med bloggen, Envik, är den fortfarande "hackad" av partiledningens proffshackare som Magganhaggan säger?

Citat:
Var det ens någon som reflekterade över att vi har rättsliga processer i landet Sverige som en förening som ska kalla sig ett demokratiskt parti måste ställa sig bakom?
Nej. Nej. NEEEEEEEEJ! För i helvete. Hur många gånger ska det här behöva ältas med alla jävla speciella snöflingor som tyvärr hamnat hos SD? Att vara med i en ideel förening är ingen mänsklig eller medborgerlig rättighet som någon domstol ska behöva pröva "rättsäkert" eller "interndemokratiskt". Stick om det inte passar. Särskilt om du och kompisarna stulit tre kvarts mille.

Citat:
Stämningen var likt avrättningar man sett på TV och på Internet. Likt de i ett IS kontrollerat Kalifat där de anklagade inte får försvara sig men där ingen verkar bry sig för glädjen av att snart få se blod flyta tar över hos pöbeln! Ingen varken bryr sig om sanning eller demokrati när de primitiva instinkterna tar vid.

Nämen stackare då. Ja kanske lite som när Fogdebäck fakturerade kostnader för redan existerande dörrar på kansliet till sig själv, det påminner kanske inte om IS men lite om... bedrägeri. Eftersom det är det, och han är ju i gott sällskap med Bedrägeri-Bosse som ju blev dömd här i vintras. Liknelser med Gudfadernfilmerna kanske man kunde göra... fast en sämre variant med rollfigurer som är lite skadade i huvudet och bara inbillar sig att de leder en maffia, men lyckas tjuva pengar i alla fall tyvärr. Så här lät Magganhaggan på FB efter att ha stulit ett gäng lax (30 000, 50 000, hur mycket var det nu?) från partikassan:

Citat:
Idag uppmanar jag alla sverigedemokrater i Stockholm Stad att gå på årsmötet i Alvik klockan 11.00 och rösta bort den genom tidernas sämsta distriktsstyrelse. Skurkar och bedragare skall inte leda SD Stockholm.

PS. Detta gäller inte hela styrelsen, finns några få undantag. Men de styrande AU i gänget är trash och måste bort. Helst idag.

Seriöst, är det vuxna människor som aspirerar på politisk makt som beter sig så här? Får vi politiker och "näringslivsproffs" av den kalibern Hahne levererade här kommer vi snart vara avundsjuka på välståndet nere i Zimbabwe. Hög tid för Magganhaggan att lämna politiken och åka ner till Malaysia igen och vila upp sig med några stiliga muslimska gossar.

Citat:
Ursprungligen postat av envik
...en kul notering från årsmötet var att det passades runt listor för namnpåskrifter för bildandet av Alternativ för Sverige. Konkurrensen verkar ligga lite väl nära när man marknadsför och verkar för bildandet av ett konkurrerande parti under ett pågående årsmöte hos SD.
Ja det är ju faktiskt helt lysande, kan man ju med allt mandat i världen utesluta alla som skrivit på efteråt...
Senast redigerad av Kloakkrigaren 2017-03-13 kl. 18:30.
Citera
2017-03-18, 21:06
Medlem
svarjevenns avatar
Jag vet inte om detta framkommit tidigare i tråden. Men enligt Bo Ulvestens twitter så är det han som startade förtalssidan om SD Sthlms stad på wordpress.

https://twitter.com/Ulvesten

Uteslut...nu

Citat:
Bo Ulvesten‏ @Ulvesten Mar 4

@niklassvensson
Niklas, kolla in min sida NU, för extremt bra underlag för ett flertal artiklar om SD. Bättre scoop får Du leta efter...
1 reply 0 retweets 0 likes
Citera
2017-03-20, 18:14
Medlem
LStilles avatar
Fria Tider skriver om Bo Ulvestens domar (med bild av honom från Idol), försök till grovt bedrägeri och ett fall av misshandel av en kvinna 2004. Han ska ha blivit portad från SD:s lokaler och möten, är det pga bloggen kanske?

Citat:
Trots att han är dömd för brott två gånger om tycker SD-politikern att han är en bra representant för Sverigedemokraterna.

– Jag måste säga att jag är en extremt bra representant för vilket parti som helst. Det är bara mycket tråkigt att lagen är skriven som den är, säger han.

"Det är inte så bra"
När Fria Tider pratar med ordföranden för den SD-styrelse som politikern sitter i suckar han högt när han förstår vem det är vi har frågor om. Ordföranden berättar att han hört om domarna men att han inte är insatt i fallen.

– Jag har hört det ryktesvägen, men inga detaljer utan bara hört det så att säga, säger han.

– Det är inte bra, det är inte så roligt, lägger han till.

Enligt ordföranden är SD-politikern "portad" från att komma in i SD:s lokaler och får inte delta på partiets möten. Varför han portats är oklart och inget som ordföranden kan svara på.

– Jag vet inte så mycket om det där, men jag förstår att det är någonting i alla fall, säger han.
http://www.friatider.se/sd-politiker-domd-for-kvinnomisshandel-och-forsok-till-grovt-bedrageri
Senast redigerad av LStille 2017-03-20 kl. 18:17.
Citera
2017-03-20, 22:19
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
I februari 2006 har han nått en förlikning med en man som är skyldig företaget pengar. I den kommer man överens om att mannen ska betala 50.000 kronor till företaget och överlåta sina aktier i det till SD-politikern. I november 2010 avlider mannen och politikern försöker då återigen kräva dödsboet efter denne på pengar. Totalt, inklusive ränta på skulden, vill han ha drygt 1,8 miljoner kronor.

– Jag har drivit in en skuld som är mycket klar. Det är bara det att jag drev in den två gånger, förklarar SD-politikern för Fria Tider.

Citat:
Det är inte första gången SD-politikern döms för brott. 2004 döms han till skyddstillsyn efter att ha misshandlat en kvinna.

Det var egentligen en kvinna som misshandlade mig och jag försökte försvara mig. Men eftersom det var en kvinna så tyckte tingsrätten att det måste vara hon som är offret, berättar han.

Autism?

Ärligt talat, ta och ryck upp er allesammans i Stockholm Stad och slå näven i bordet så att sådana här låtsasmänniskor äntligen fattar att de inte är välkomna. Hur kan tjuvar som har länsat distriktets kassa både med arvoderingar och falska fakturor få stå och dela ut skit utanför årsmötet, utan att alla tar med sig ägg och gamla tomater som belöning till Fogdebäck och gänget? Om någon själ tre kvarts miljoner från dig är väl inte vederbörande någon vanlig politisk motståndare utan en tjuvjävel helt enkelt och ska behandlas därefter.

Tyck nu inte synd om Fogdebäck för skulden han har hos fogden är enligt det senare jag har 1,1 miljoner, men hans lägenhet i Stockholms innerstad är värd omkring 7,4 miljoner. Fogdebäck kunde enkelt flyttat ut i förorten som alla vanliga dödliga och blivit av med sina skulder och kanske tagit ett hederligt jobb tom, men lever alltså med flit över sina tillgångar för att fortsätta låtsas vara "näringslivsprofil", "SD Stureplan" osv. precis som hela det där idiotgänget.

Och en eljest individ som Ulvesten kunde man ju lätt ha avfärdat och ursäktat för att han är uppenbart rubbad... om det inte vore så att han av någon jävla anledning sitter på positioner och en massa intern info och skickar skiten till Expressen. De som delat sådan info med honom är ju skadade någonstans de också.

Det är väl så här det blir när psykopater, mytomaner, kvinnomisshandlare och sexualförbrytare får hållas i en förening som får skattemedel. Uteslut fler tack.
Citera
2017-03-21, 14:13
Medlem
Mycket hårda ord i den här tråden måste jag säga!

Det gör väl inget om man använt en mycket liten del av partipengarna för privat bruk? Han som blev dömd ska ju dessutom betala tillbaka allt. Att en styrelse får arvode är heller inget konstigt. Jag tycker de har gjort ett kanonjobb.

Att inte alla kan bli valda vid ett årsmöte är inte ett demokratiskt problem utan visar bara att SD fungerar bättre än någonsin i Stockholm. Sen att sitta här och vara bitter hjälper liksom inte saken speciellt mycket. Gå vidare snälla ni!

SD är det bästa partiet och i nästa val blir vi i Stureplans-SD största parti i stadshuset! Då blir det lite ruljangs i blatteförorterna då vi kastar ut alla de verkliga problemmakarna ur Sverige, de som är födda utomlands vill säga.

Jag tycker det är tråkigt att en massa skribenter här i tråden försöker flytta fokus från de viktiga frågorna. Massinvandrarna och kriminaliteten i förorterna är utom all kontroll. Gruppvåldtäckter, gängbildning och annat pack. Släng ut skiten bara så får vi lugn och ro att bygga ett bättre Stockholm.

Sitt inte här och snyfta om demokrati och annat. De finns väl inget parti som inte uteslutit direkt olämpliga personer? Det är väl bara ett friskhetstecken? Jag gillar processen i SD, den tyder på att det hela fungerar som det ska!

Rösta SD i kommunvalet 2018!

Vi i Stureplans-SD är villiga att ta ansvaret, så kan ni andra sitta och klaga istället.

Väx upp och bli riktiga Sverigevänner ni också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in