Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
Tjenare

I lördags så tog jag och en vän Ecstasy, men tidigare på dagen så hade vi även tagit tramadol. Vi kände i stort sett inget alls av ecstasyn vilket jag antar berodde på tramadolen ( ja jag vet nu i efterhand att det var en dum idé).

Så det jag undrar ifall vi kan njuta av ecstasy om en vecka eller så när vi är helt rena ifrån andra substanser?

Eller behöver vi vänta någon månad för att låta hjärnan återhämta sig trots att vi inte kände något?

Mvh

Någon som har någon info om detta?
Citera
2016-05-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverduk
Hej!
Jag har en kompis som planerar att ta E till helgen. Han har inskaffat två stycken så kallade "Orange Harleys" och enligt honom så ska de innehålla 200 mg var. Han frågade mig angående dosering men jag är lite lost helt ärligt. Sist han tog e så tog han ett halvt piller (samma batch) och peakade sedan i kanske 20-30 minuter för att sedan ta den andra halvan med en joint för att peaka i ytterligare 40 min kanske.
Det han undrar nu är om han kan dela sina båda piller, ta dem med kanske 30-60 minuters mellanrum och behålla ha ett säkert och behagligt rus under kanske 5-6 timmar. Eller är det smartare att ta en hel och sen fylla på med en hel till?
Hoppas att ni förstår frågeställningen och att ni har en trevlig dag.

Jag tycker, och alltid fått höra av bekanta att det är första doseringen som gör kvällen.

Så tycker han ska köra på en hel direkt, sen återdosera om han nu skulle behöva det en gång till. Har märkt att om man återdoserar fler gånger än en gång så ger de bara mer biverkningar.

Man känner ju rätt klart o tydligt att andra återdoseringen inte alls ger i närheten av samma effekt som kvällens första dropp.

Detta är iallafall min och mina bekantas upplevelser. 😎
Senast redigerad av Dumpventilen 2016-05-04 kl. 11:56.
Citera
2016-05-04, 12:00
Medlem
Citat:
Jag tycker, och alltid fått höra av bekanta att det är första doseringen som gör kvällen.

Så tycker han ska köra på en hel direkt, sen återdosera om han nu skulle behöva det en gång till. Har märkt att om man återdoserar fler gånger än en gång så ger de bara mer biverkningar.

Man känner ju rätt klart o tydligt att andra återdoseringen inte alls ger i närheten av samma effekt som kvällens första dropp.

Detta är iallafall min och mina bekantas upplevelser. 😎

Okej så jag tolkar det som att han borde poppa en hel först, sedan ta två halvorna lite mer utspritt.
Rent spontant så känns det mest effektivt enligt mig. Han kommer antagligen inte kunna behålla peaken men ändå hålla igång ett rus om han tar en halv någon timme efter.

Tack för ditt svar
Citera
2016-05-04, 12:20
Medlem
Citat:
Någon som har någon info om detta?
Tramadol släpper serotonin (tänker inte ens försöka stava det), precis som ecstasy, därför hade din kropp antagligen slut på serotonin när du tog ecstasyn.

Tänker inte moralpredika men du borde göra lite research innan du blandar två tunga droger på så kort tid.

Ha en trevlig dag och bättre lycka nästa gång.
Citera
2016-05-04, 12:52
Medlem
Citat:
Tramadol släpper serotonin (tänker inte ens försöka stava det), precis som ecstasy, därför hade din kropp antagligen slut på serotonin när du tog ecstasyn.

Tänker inte moralpredika men du borde göra lite research innan du blandar två tunga droger på så kort tid.

Ha en trevlig dag och bättre lycka nästa gång.

Men tramadol lär ju inte släppa ut ens i närheten av samma mängd serotonin som mdma gör?
Citera
2016-05-04, 12:53
Medlem
Citat:
Okej så jag tolkar det som att han borde poppa en hel först, sedan ta två halvorna lite mer utspritt.
Rent spontant så känns det mest effektivt enligt mig. Han kommer antagligen inte kunna behålla peaken men ändå hålla igång ett rus om han tar en halv någon timme efter.

Tack för ditt svar

Vill han få de förbannat gött så droppa en hela sen snorta en hel under peaken 😎😁 när jag återdoserade mer än en gång så gav inte den andra gången något alls typ och då körde jag med mdma kristaller, och så mådde jag något fruktansvärt dåligt dagen efter.
Så den gången var sista gången jag återdoserade mer än en gång
Senast redigerad av Dumpventilen 2016-05-04 kl. 12:59.
Citera
2016-05-04, 13:21
Medlem
Citat:
Men tramadol lär ju inte släppa ut ens i närheten av samma mängd serotonin som mdma gör?
Det stämmer nog. Men tydligen fortfarande tillräckligt mycket för att du ska ha slösat ecstasy.

Googla på det. Finns även andra inlägg och trådar här på FB.
Citera
2016-05-04, 18:37
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Risken för serotonergt syndrom ökar markant om MDMA kombineras med tramadol. Detta vill du absolut inte riskera.
Citera
2016-05-05, 23:35
Medlem
Kan man ta amfetamin dagen/dagarna innan intag av MDMA utan att tappa något på ruset om man får sova normalt?
Citera
2016-05-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BB5
Kan man ta amfetamin dagen/dagarna innan intag av MDMA utan att tappa något på ruset om man får sova normalt?

Japp. Inga som helst problem. Tjack och MDMA är inte en ovanlig kombination.
Citera
2016-05-06, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fronsesis
Japp. Inga som helst problem. Tjack och MDMA är inte en ovanlig kombination.

Men snälla läs på för helvete, eller sluta skriv i tråden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Serotonergt_syndrom
Citera
2016-05-06, 21:21
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Men snälla läs på för helvete, eller sluta skriv i tråden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Serotonergt_syndrom

Uhm... Du låter rätt sur av dig.

SS har inget att göra med amfetamin + MDMA att göra.

Det sägs däremot att det ökar neurotoxiciteten (stavning?).
Vilket såklart är sant men paniken som råder på flashback över kombinationen är obefogad och överdrivs enormt.

Läsa på var det ja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in