Har laddat upp med 150 mg 5-htp nu i 5 dagar inför planerad MDMA-resa. Inte tagit MDMA ordentligt sedan augusti förra året, absolut senast var i oktober och då var det väldigt lite. Även skött mig väldigt väl senaste veckan (relativt mig själv). Ingen alkohol mellan tors-tis, sedan har det varit ons-fre nu. Inga andra droger, inget heroin och inget amfetamin, bortsett från ikväll då det blev 180 mg ritalin oralt.
Det jag undrar är:
1. Har ritalin (metylfenidat) någon påverkan på serotoninsystemet?
2. Kan jag ta MDMA imorgon och ändå få ut en bra effekt på tisdag? (Värdera in uppehållet och förberedelserna, samt att jag kommer fortsätta äta 5-htp 150-200 mg/dag tom måndag. Imorgon tänkte jag isf endast ta 150 mg.)
1. Nej, det gör det inte.
2. Ja, det kommer gå bra. Ta kanske lite extra på tisdag, men av erfarenhet så påverkas inte kicken speciellt mycket om du tar några dagar efter sålänge du inte har missbrukat MDMA tidigare.
Har hört från många att man inte ska ta MDMA flera dagar i rad, för det kickar inte lika bra dagarna efter... Men som sagt, på mig funkar det ändå, åandrasidan har jag inte brukat MDMA mycket alls i jämförelse mot vad vissa andra här i tråden kan tänkas ha gjort... De mer erfarna säger att det pårverkar, "färskingar" som jag säger att det inte gör det. Så enligt mig är det bara att köra på!
Have a nice one!
Senast redigerad av wimzie 2011-07-16 kl. 07:11.
Vart avverkar man ecstasy lättast? Mina vänner använder inte, och de vet inga som är intresserade heller.
Är det helt hopplöst? Ställa sig i stan är knappast ett alternativ heller..
Hej, ska till london om några veckor (ensam) för att besöka fabric och lite andra nice klubbar, har hört att det flödar gott med piller på t.ex. fabric. Har aldrig testat tidigare och är sugen på att testa e! Dock är jag lite orolig med tanke på att jag drar ensam, någon som testat själv på klubb första gången? Har kört svampar och röka och är en rätt lugn person
Några tips/Vad jag bör tänka på?
Nej, tycker nog inte du skall ta det ensam utan ha någon du känner med dig. Jag körde själv första gången på en stor fest i holland... frågade även här innan om det var någon smart idé Fick både ja och nej som svar.... så tänkte jag testade... kan väl säga att det var en väldigt stor och omtumlande "resa" man inte riktigt var beredd på. I.o.f hade vi rätt starka piller, orangea Q 180mg och jag är inte så stor i kroppen och tryckte i mig en hel, sen vart man helt uppe i det blå, fick endel hallucinationer och var rätt väck haha... skulle rekomendera dig iallafall att ta hemma första gången eller om du nu går ut, att ha någon vän med dig... Och inte bli "rädd" när det väl kickar in (en vän till mig blev det).
Vart avverkar man ecstasy lättast? Mina vänner använder inte, och de vet inga som är intresserade heller.
Är det helt hopplöst? Ställa sig i stan är knappast ett alternativ heller..
Har råkat krossat krossa ett piller av misstag. Jag hade tänkt inta det nu, men vill få så lång effekt som möjligt - hur ska jag inta det då? Tack på förhand
Har råkat krossat krossa ett piller av misstag. Jag hade tänkt inta det nu, men vill få så lång effekt som möjligt - hur ska jag inta det då? Tack på förhand
verkar vara en nice drog ändå, bra skrivet och lärorikt. Har aldrig tagit det men är lite sugen på det har bara tänkt på att ta en tablett några frågor,
1 kan man snea på det som många andra droger, typ bli helt rädd och orolig och djup i tankarna och ja få ångest osv (har aldrig fått något sånt men många vänner som har fått det, har själv bara rökt brunt,grönt,spice och drugit alkohol och tagit morfin)
2. angående innehållet på dom vad är det vanliga som folk brukar fusk blanda i det? asså finns det något riktigt allvarligt farligt i det som att det stod amfetamin är det vanligt att det finns i ectacy?
3. Det står att det kan ta flera timmar att bli kickad men att det står att det håller mest i 1-3 timmar innebär det att om jag tar det klockan 9 och det börjar verka klockan 11 kommer jag vara mer normal vid 12 då eller vid 14.00?
Mer frågar kommer sen taksam för seriösa svar och återigen bra skrivet ts och sorry för mina stavningar
1 kan man snea på det som många andra droger, typ bli helt rädd och orolig och djup i tankarna och ja få ångest osv (har aldrig fått något sånt men många vänner som har fått det, har själv bara rökt brunt,grönt,spice och drugit alkohol och tagit morfin)
Jag tror att samtliga droger kan få en att till en början, när ruset drar igång, bli rädd då det är outforskad mark och man känner inte igen alla känslor och signaler. För mig var det så första gången jag provade E. Däremot går det över efter 10-20 minuter för de flesta, det är min uppfattning i alla fall.
verkar vara en nice drog ändå, bra skrivet och lärorikt. Har aldrig tagit det men är lite sugen på det har bara tänkt på att ta en tablett några frågor,
2. angående innehållet på dom vad är det vanliga som folk brukar fusk blanda i det? asså finns det något riktigt allvarligt farligt i det som att det stod amfetamin är det vanligt att det finns i ectacy?
3. Det står att det kan ta flera timmar att bli kickad men att det står att det håller mest i 1-3 timmar innebär det att om jag tar det klockan 9 och det börjar verka klockan 11 kommer jag vara mer normal vid 12 då eller vid 14.00?
Mer frågar kommer sen taksam för seriösa svar och återigen bra skrivet ts och sorry för mina stavningar
1. Ja det kan du, om du tar för mycket kan du mot rusets slut få lite nojor och oroskänslor.
2. Det har väl förekommit både det ena och det andra i tabletter som saluförs som E. Främst är det tjack som du skriver själv men även otrevligheter som mCPP.
3. Inte helt normal. Jag tycker att man känner sig rätt mosig nån dag eller så efter ett session. Vid 14 lär ruset vara så gott som över dock, om du inte hade tänkt att fylla på
Du kan ju kika lite på denna sidan så får du ju lite koll på hur det kan se ut... http://www.ecstasydata.org/
Vissa kan uppleva uppgången som obehaglig men när man sedan når platån släpper det oftast. Det man kan känna av då är illamående, yrsel, huvudvärk och sådant vilket säkert kan göra dig orolig.
okej tack för alla snabba svar, det var någon som nämnde otrevligheter som mpc eller nåt vad är det förnågot? Och är det möjligt vis någon som har en aning om varför dom lägger i tjack och andra saker är det inte dyrare än ectacy asså tjänar dom bättre på späda ut det med dyrare saker eller är jag ute och cyklar notera att som jag sa innan att jag aldrig har hållt på med tunga droger utan väldigt vanliga och lätta
angånde www.ecstasydata.org så hittar jag massa olika tabletter som ser fett sköna ut men vad äre för nåt jag ska kolla efter på innehåll som är minst skadligt och som är typ mindre farlig ser att massa innehåller kokain och tunga droger sådanna vill jag inte ha sen finns det massor med förkortningar typ MD och sånt orkar inte google upp alla skulle vara snällt om nån visste och kanske berättar om vilka ni själv har tagit
Senast redigerad av kamelskiva92 2011-07-18 kl. 13:07.