2016-05-05, 11:07
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Inte mycket att säga om 0-3.

Det enda konstiga i det hela är att det skrivs i domen

"I detta fall är klarlagt att matchen avbröts av huvuddomaren Jonas Eriksson på grund av att en Göteborgssupporter kastat ett knallskott mot en Malmöspelare och den assisterande domaren samt att skälet för beslutet var att säkerheten på arenan var äventyrad. Huvudregeln i TB innebär då att Malmö ska tilldelas segern med målskillnaden 3-0"

Säkerheten på arenan äventyrad?
Nog för att knallskottet var idioti men speciellt osäkert var det inte, isf skulle det ju brutits långt innan vid knallskott från båda sidor.
Det visar bara det jag trott hela tiden att den där j-a hockeyspelarens idioti bidrog till beslut via att stormning av plan nog var en större del än vad det gett sken av.

Jag har inget att säga om utfallet så sett, en stor majoritet köper beslutet med 0-3 men just det där med att säkerheten var äventyrad? Det kändes isf betydligt "farligare" ifjol mot bajen och bengalkasten...Fast såklart då var det ju bara publiken som drabbades...
Det är ju allmänt känt att disciplinnämnden går på skadade spelare/funktionärer/domare. Malmö skötte sitt bangerskastande "snyggt" i brist på ett bättre ord.

Självklart var bollkallar och fotografer utsatta men i förbundets värld spelar det mindre roll.

Idioten som kastade på Sana var ett riktigt jävla stolpskott, det känns som att han trodde att Malmös bangerskastande rättfärdigade hans kast. Alla vet att man inte kastar på spelare eller domare. Eller ja, helst kastar man inte alls såklart, men det är en annan fråga.
Citera
2016-05-05, 11:16
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Jag har jävligt svårt för skrivbordssegrar. Men både vi, gnaget och dif har drabbats av det här tidigare. Dom sistnämnda för betydligt mildare förseelse i sammanhanget (päron kontra banger). Hur mycket gullegrisarna göteborg än tror och förväntar sig att dom ska få specialbehandling så är det inte så det ska vara. Regeln är som den är, sen kan man tycka vad man vill om den.

Man har alltså en ordförande och övrig ledning som först går ut och beklagar sig över det inträffade, säger att man förstår Sanas reaktion och att man kommer acceptera vilket beslutet än blir. I nästa stund heter det att man inte kan förstå varför matchen inte spelades färdigt och man kommer med fabricerade lögner för att försöka rädda sitt skinn. Ränderna går aldrig ur...

Felet är ju att lotterinämnden också straffar konkurrenterna till det lag som får de tre gratismålen. Om en match inte kan spelas får man dra bort en oavgjord match för alla övriga lag, så att det blir 29 matcher för alla.
Citera
2016-05-05, 11:21
Medlem
Varför får Sana inget straff för?
Och hur har andra plan stormare blivit bestraffade tidigare?
Citera
2016-05-05, 11:25
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Segui är allt möjligt inom klubben och är en helig ko, sällan folk kritiserar honom för nånting.

I och med senaste stämman så står det klart att Segui inte längre har firmans förtroende och fortsätter Segui att skapa oreda inom AIK så kommer han nog få reda på det.
Segui hade inte varit i styrelsen överhuvudtaget om det inte vore för firman.
Citera
2016-05-05, 11:34
Medlem
csts avatar
3-0 till malmö kändes ganska väntat, men det är fortfarande helt obegripligt hur Sana inte kan straffas. Jag förstår att han blir rädd när det smäller vid fötterna, men att vara så irrationell att reptilhjärnan kickar in kan inte vara okej under några omständigheter. Man är trots allt ansvarig för sina gärningar oavsett hur rädd, provocerad eller full man varit.
Citera
2016-05-05, 11:39
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Felet är ju att lotterinämnden också straffar konkurrenterna till det lag som får de tre gratismålen. Om en match inte kan spelas får man dra bort en oavgjord match för alla övriga lag, så att det blir 29 matcher för alla.

, säger jag bara.
Citera
2016-05-05, 11:42
Medlem
Att linjemannen och Sana chockas så pass hårt att de sätts ur spel har jag full förståelse för, knallskott som briserar i närheten av en är jävligt obehagliga trots att man är någorlunda förberedd när man går i marscher och liknande.

Att säkerheten inte kunde garanteras känns lite märkligt då det från min position på bortaläktaren såg ut att lugna ner sig så fort spelarna försvunnit ut i spelartunneln. Jag tror som Kostymnisse att hockeyclownen blev droppen som fick bägaren att rinna över, det blev helt enkelt för mycket cirkus oavsett vilka intentioner planstormaren hade. Utan honom är jag övertygad om att matchen spelats klart.

Måtte detta vara sista gången det delas ut skrivbordssegrar.
Citera
2016-05-05, 11:50
Medlem
Forever Winters avatar
Så IFK tycker att de domare som får knallskott kastade på sig ska bytas ut så matchen kan fortsättas?
Snacka om att ploga vägen för att domarna ska bli överösta av bangers i framtiden. IFK tänker bara på sig själva i den här soppan. Så jävla skenhelig klubb.
Citera
2016-05-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Inte mycket att säga om 0-3.

Det enda konstiga i det hela är att det skrivs i domen

"I detta fall är klarlagt att matchen avbröts av huvuddomaren Jonas Eriksson på grund av att en Göteborgssupporter kastat ett knallskott mot en Malmöspelare och den assisterande domaren samt att skälet för beslutet var att säkerheten på arenan var äventyrad. Huvudregeln i TB innebär då att Malmö ska tilldelas segern med målskillnaden 3-0"

Säkerheten på arenan äventyrad?
Nog för att knallskottet var idioti men speciellt osäkert var det inte, isf skulle det ju brutits långt innan vid knallskott från båda sidor.
Det visar bara det jag trott hela tiden att den där j-a hockeyspelarens idioti bidrog till beslut via att stormning av plan nog var en större del än vad det gett sken av.

Jag har inget att säga om utfallet så sett, en stor majoritet köper beslutet med 0-3 men just det där med att säkerheten var äventyrad? Det kändes isf betydligt "farligare" ifjol mot bajen och bengalkasten...Fast såklart då var det ju bara publiken som drabbades...
Jag kan hålla med om att resonemanget haltar. Främst tycker jag utifrån att DN uttalat väljer att utlämna Sana helt. Hade inte Sana kastat spjut på hemmaklacken så hade (enligt mig) säkerheten inte varit hotad. Att någon kastar in ett knallskott hotar inte säkerheten generellt?

Utfallet må vara rätt (eller fel), men att säkerheten på hela arenan var hotad efter ett knallskott, njae. Vad hände med skälet att domaren var så skadad så att det inte fanns någon domare tillgänglig som Domare Eriksson först framförde?
Citera
2016-05-05, 12:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Vad hände med skälet att domaren var så skadad så att det inte fanns någon domare tillgänglig som Domare Eriksson först framförde?
Det här undrar jag också. Var det inte någon (domaren?) som sa att dom ville fortsätta matchen men att dom inte kunde på grund av linjedomaren? Jag är rätt säker på att jag hörde dom säga att dom INTE avbröt matchen på grund av säkerhetsläget.
Citera
2016-05-05, 12:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
3-0 till malmö kändes ganska väntat, men det är fortfarande helt obegripligt hur Sana inte kan straffas. Jag förstår att han blir rädd när det smäller vid fötterna, men att vara så irrationell att reptilhjärnan kickar in kan inte vara okej under några omständigheter. Man är trots allt ansvarig för sina gärningar oavsett hur rädd, provocerad eller full man varit.

0-3 ok enligt regelverket, men att Sana slipper straff är märkligt. Är det fritt fram att kopiera spjutkastet nu om en smällare går av 15 meter ifrån en spelare? En meter ifrån? Var går gränsen?

Korrekt hade varit att straffa Sana, det han gör ska ge rött kort.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Att linjemannen och Sana chockas så pass hårt att de sätts ur spel har jag full förståelse för, knallskott som briserar i närheten av en är jävligt obehagliga trots att man är någorlunda förberedd när man går i marscher och liknande.

r.

Fast Sana sattes inte ur spel, han klev fram mot klacken och kastade en hörnflagga, då är man inte satt ur spel
Citera
2016-05-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
0-3 ok enligt regelverket, men att Sana slipper straff är märkligt. Är det fritt fram att kopiera spjutkastet nu om en smällare går av 15 meter ifrån en spelare? En meter ifrån? Var går gränsen?

Korrekt hade varit att straffa Sana, det han gör ska ge rött kort.

Fast Sana sattes inte ur spel, han klev fram mot klacken och kastade en hörnflagga, då är man inte satt ur spel

Du glömmer att ta upp MRO tilltag. Det är också en del i det hela. Men bara för att han är din idol så vill du se genom fingrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in