2016-05-02, 10:00
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
När kommer utslag om IFK-MFF matchen?
Om MFF tilldelas 3-0 seger är det en storskandal. Lika så MRO inte blir dömd som vilken annan huligan heller.

Men i denna jävla plastsvenska så förvånas inget längre.

På vilket sätt skulle det vara en storskandal?

Det står tydligt i regelboken att det lag vars supportrar orsakar avbrottet ska tilldömas förlust med 0-3. Sen kan man tycka vad man vill om reglerna, men så är det.
Citera
2016-05-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
På vilket sätt skulle det vara en storskandal?

Det står tydligt i regelboken att det lag vars supportrar orsakar avbrottet ska tilldömas förlust med 0-3. Sen kan man tycka vad man vill om reglerna, men så är det.

Fotboll ska avgöras på planen och inte vid skrivbordet. Om man nu inte har situationen under kontroll så hade man kunna tömma arenan och sedan spelat vidare.
Det som ligger IFK riktigt illa är idioten som sprang ut på planen,hur i helvete tänkte man där,när matchen är avbruten för det som hänt. MRO måste få ett strängtstraff.

Synd bara att knallskottet inte hamnade i Sanas stygga käft.
Citera
2016-05-02, 10:38
Medlem
nygards avatar
Citat:
Fotboll ska avgöras på planen och inte vid skrivbordet. Om man nu inte har situationen under kontroll så hade man kunna tömma arenan och sedan spelat vidare.
Det som ligger IFK riktigt illa är idioten som sprang ut på planen,hur i helvete tänkte man där,när matchen är avbruten för det som hänt. MRO måste få ett strängtstraff.

Jag håller med om att det borde vara så. Men nu är det som det är.

WT-norsken blev väl lovad 75k av lagkamrater och sponsorer om han gjorde det så han behövde nog inte tänka så mycket.

Citat:
Synd bara att knallskottet inte hamnade i Sanas stygga käft.

Är det du som är "Jakob, 25"?
Citera
2016-05-02, 10:55
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det borde vara så. Men nu är det som det är.

WT-norsken blev väl lovad 75k av lagkamrater och sponsorer om han gjorde det så han behövde nog inte tänka så mycket.

Är det du som är "Jakob, 25"?

Det WT norsken gjorde är inte så oskyldigt som en del vill ha det till. När en match är stäng pga det som sker på läktaren,då blir ju inte saken heller bättre för IFK. Det visar att man brister i säkerheten 2 ggr.
MRO ska behandlas som vilken huligan som helst. Och dom flesta i Göteborg hade skrikit högt om det var en supporter till MFF eller hockey spelare från MIF som vunnit guld.

Nej. Men njuter av att se Sanas karriär gå mot bakgården
Citera
2016-05-02, 11:53
Medlem
nygards avatar
Citat:
Det WT norsken gjorde är inte så oskyldigt som en del vill ha det till. När en match är stäng pga det som sker på läktaren,då blir ju inte saken heller bättre för IFK. Det visar att man brister i säkerheten 2 ggr.
MRO ska behandlas som vilken huligan som helst. Och dom flesta i Göteborg hade skrikit högt om det var en supporter till MFF eller hockey spelare från MIF som vunnit guld.

Jag är med dig på den. Men det är väl allmänt känt att det är skillnad på folk och folk. WT-norsken spelar hockey på elitnivå. Han släpptes per omgående, möttes av hurrande lagkamrater och kunde plocka upp mobilen direkt och twittra hur stolt han var. En annan hade väl blivit nedbrottad, överöst med x antal batongslag och inkastad i en polisbuss.
Citera
2016-05-02, 12:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag är med dig på den. Men det är väl allmänt känt att det är skillnad på folk och folk. WT-norsken spelar hockey på elitnivå. Han släpptes per omgående, möttes av hurrande lagkamrater och kunde plocka upp mobilen direkt och twittra hur stolt han var. En annan hade väl blivit nedbrottad, överöst med x antal batongslag och inkastad i en polisbuss.

Det var väldigt synd att det inte fanns några sponsorloggor på den t-shirten norrbaggen hade på sig. Det hade varit något för Frölunda att lösa.
Citera
2016-05-02, 12:27
Medlem
Någon som är insatt får gärna förklara lite mer om disciplinnämnden.

Innan har jag läst saker i stil med att om arrangören gjort vad man förväntar för att säkerställa ordning och reda så ska man inte bli straffad...? Gäller detta bara pyroteknik på läktaren och inte allvarligare saker som inkastade prylar på plan?

Ordföranden i disciplinnämnden säger ingenting om detta här:
http://www.gp.se/sport/fotboll/d%C3%A5-kommer-bl%C3%A5vitts-dom-efter-skandalscenerna-1.276299

utan där verkar det nästan klart att blåvitt kommer tilldömas förlust.
Citera
2016-05-02, 12:33
Medlem
Citat:
När kommer utslag om IFK-MFF matchen?
Om MFF tilldelas 3-0 seger är det en storskandal. Lika så MRO inte blir dömd som vilken annan huligan heller.

Men i denna jävla plastsvenska så förvånas inget längre.
Det blir intressant att se hur resonerar. En 0-3 förlust behöver inte per se innebära en seger för andra laget i skrivbordsvärlden. Alternativet att bägge lagen döms till förlust. Göteborg för att en supporter kastade ett knallskott, Malmö för att deras spelare kastade spjut på hemmaklacken.
Det blir ju intressant om vi får ett prejudikat på att spelare får kasta saker på på publiken om de blir (tillräckligt) provocerade.

Med ovanstående skrivet tror jag Göteborg tilldöms en förlust och Malmö segern. Jag hoppas dock på böter för inblandade och matchen får spelas klart (vilket också är ett dåligt alternativ).
Citera
2016-05-02, 12:47
Medlem
Idag måste det bli 3 pinnar, annars börjar det kännas jobbigt, på riktigt.

Vad tror ni att det blir för startelva? Ankersen på Rieks plats och Martin in på högerkanten? Rogne är tillbaka i matchtruppen by the way, men lär nog inte spela.

Angående Malmö matchen så räknar jag kallt med 0-3 våldtäkt i protokollet. En riktig fitta är vad han är.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-05-02 kl. 12:51.
Citera
2016-05-02, 12:51
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Reglerna ändrades väl lite för något år sen? När Mjällby tilldömdes segern mot Djurgården så fanns inget annat alternativ än 3-0 till Mjällby, men dom ändrade väl det efteråt? Nån som har koll på hur det ändrades och i vilka lägen det kan bli annat än 3-0?

Och en intressant sak i detta läget är ju att matchen inte bröts på grund av ordningsstörningarna utan för att linjedomaren inte kunde fortsätta döma, det är i alla fall så som jag har tolkat det. Jag skulle inte ha varit så säker om jag varit MFF:are här..
Citera
2016-05-02, 13:02
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Reglerna ändrades väl lite för något år sen? När Mjällby tilldömdes segern mot Djurgården så fanns inget annat alternativ än 3-0 till Mjällby, men dom ändrade väl det efteråt? Nån som har koll på hur det ändrades och i vilka lägen det kan bli annat än 3-0?

Och en intressant sak i detta läget är ju att matchen inte bröts på grund av ordningsstörningarna utan för att linjedomaren inte kunde fortsätta döma, det är i alla fall så som jag har tolkat det. Jag skulle inte ha varit så säker om jag varit MFF:are här..

Reglerna är så vitt jag förstått snarlika, om inte samma? Det lag vars supportrar som orsakar matchavbrottet ska tilldömas förlust.

Matchen bröts pga bangern som kastades in från hemmaklacken. Alltså är de egna supportrarna orsaken till att matchen inte kunde återupptas = förlust med 0-3.
Citera
2016-05-02, 14:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Reglerna är så vitt jag förstått snarlika, om inte samma? Det lag vars supportrar som orsakar matchavbrottet ska tilldömas förlust.

Matchen bröts pga bangern som kastades in från hemmaklacken. Alltså är de egna supportrarna orsaken till att matchen inte kunde återupptas = förlust med 0-3.
Som jag skrev, jag skulle inte vara så säker om jag var MFF:are...
Jag läste reglerna i samband med Mjällby-DIF men jag kommer inte ihåg exakt hur det stod, jag har också för mig att det gjordes någon förändring efter det.
Dock så är jag cirka 100% säker på att det inte bara räcker med att supportrar orsakar matchavbrott för att motståndarna ska dömas som segrare. Till exempel om dom råkar orsaka ett rejält strömavbrott som inte går att fixa, är det 3-0 till motståndarna då också?

Domaren/delegaten/fan och hans moster ville köra igång matchen igen, alltså var inte ordningsstörningen så farlig så att det inte gick att fortsätta. Dom bröt matchen för att en domare inte kunde fortsätta, inte på grund av en ordningsstörning.

Sen om en supporter orsakar en skada på en domare är tillräckligt för att ge MFF segern så är det en annan sak, det kanske det gör. Det enda vi har åt det hållet sen tidigare är väl Syrianska/Assyriska-AIK för några år sen? Men där var det ju en väldig massa annat också, kommer inte ihåg vad domslutet grundade sig på den gången. Nån sansad AIK:are som minns? Dessutom var knallskottet inte riktat mot domaren denna gången utan mot Sana, det tar ju bort uppsåtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in