2016-05-05, 04:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ljuger han? Eller säger han sanningen medan matchdelegaten kanske inte säger hela sanningen?

/feldgrau

Jag har lärt mig att alltid utgå från att sossar ljuger. Men visst, det kanske är matchdelegaten som är lögnaren i sammanhanget, jag kan inte utesluta det. Å andra sidan så gav Frank Andersson inte uttryck för att matchen kunde ha fortsatt dagen efter spektaklet, faktum är att han inte hade några invändningar mot en MFF-seger överhuvudtaget. Så jag tänker fortsätta utgå från att Andersson är den som ljuger.
Citera
2016-05-05, 08:41
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har lärt mig att alltid utgå från att sossar ljuger. Men visst, det kanske är matchdelegaten som är lögnaren i sammanhanget, jag kan inte utesluta det. Å andra sidan så gav Frank Andersson inte uttryck för att matchen kunde ha fortsatt dagen efter spektaklet, faktum är att han inte hade några invändningar mot en MFF-seger överhuvudtaget. Så jag tänker fortsätta utgå från att Andersson är den som ljuger.
Jag vet inte om han ljuger eller inte. Däremot så var han ju, som du påpekar, från början ointresserad av vilken dom det blev och sa något i still med att detta är större än fotbollsresultat.

Så det kanske är som du säger, när stormen har lagts sig och man inser att detta inte är undergången för assisterande domaren eller Sana känns tre förlorade poäng till Malmö och tre mål i röven ganska jobbigt.
Citera
2016-05-05, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag vet inte om han ljuger eller inte. Däremot så var han ju, som du påpekar, från början ointresserad av vilken dom det blev och sa något i still med att detta är större än fotbollsresultat.

Så det kanske är som du säger, när stormen har lagts sig och man inser att detta inte är undergången för assisterande domaren eller Sana känns tre förlorade poäng till Malmö och tre mål i röven ganska jobbigt.

Låter rätt logiskt även om det är ett ganska pinsamt beteende då det garanterat finns gott om vittnen som vet vad som sagts. Som jag ser det så ljuger Frank Andersson eller också har det blivit något missförstånd i kaoset som rådde under avbrottet.

o.t Finns det ingen matchtråd för cupfinalen? Jag har aldrig hittat vart man startar trådar så om någon som vet har lust att dra igång en så vore jag tacksam.
Senast redigerad av trazke 2016-05-05 kl. 09:48.
Citera
2016-05-05, 09:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Klockan 10 imorgon tydligen.

Var har du läst/hört det?
Citera
2016-05-05, 09:55
Medlem
Citat:
Du har inga invändningar mot att er spelfilosofi får 55-åriga alkoholister i diverse korpenlag att skämmas? Långbollar, långa inkast, fasta situationer och så lite fler långbollar.
Nej och jag köper inte din beskrivning rakt av, men jag ser gärna att vi är bra på fasta. Långbollar på våra nuvarande trupp behöver inte helt fel heller mot vissa lag. Jag är inte statistiknörden här men top-3 ett par säsonger i rad är inte dåligt av samma tränare.
Citera
2016-05-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Var har du läst/hört det?
Sista stycket i tidigare länkad artikel.
http://www.expressen.se/gt/sport/slar-tillbaka-det-han-sager-ar-inte-sant/
Citera
2016-05-05, 10:15
Medlem
ArneIIIs avatar
Jaja, så nu blev det 0-3 som väntat. Bara att gå vidare.
Citera
2016-05-05, 10:17
Medlem
mishimas avatar
Så det blev tre poäng till oss. Det är väl trevligt, men vet inte om jag är så glad egentligen. Jag är fortfarande sur för att den där ligisten snuvade mig på de sista tretton minuterna av matchen. Det var ett sådant intressant läge på matchen.

Jag hoppas inte de här tre poängen blir avgörande i höst.

Det kommer väl också att överklagas.
Citera
2016-05-05, 10:25
Avslutad
Sjukt att GBG undviker böter! AIK fick böter mot syrianska! Diciplinsnämndens kelgrisar= Blåvitt
Citera
2016-05-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så det blev tre poäng till oss. Det är väl trevligt, men vet inte om jag är så glad egentligen. Jag är fortfarande sur för att den där ligisten snuvade mig på de sista tretton minuterna av matchen. Det var ett sådant intressant läge på matchen.

Jag hoppas inte de här tre poängen blir avgörande i höst.

Det kommer väl också att överklagas.
Ja att tilldömas en seger vill ju knappast något lag göra men reglerna är ju solklara vare sig man vill eller inte. Tror knappast att en eventuell överklagan ger resultat. Är ju inte direkt lätt att klämma in en lucka mellan dom andra matcherna för att genomföra matchen.
Citera
2016-05-05, 10:39
Medlem
kostymnisses avatar
Inte mycket att säga om 0-3.

Det enda konstiga i det hela är att det skrivs i domen

"I detta fall är klarlagt att matchen avbröts av huvuddomaren Jonas Eriksson på grund av att en Göteborgssupporter kastat ett knallskott mot en Malmöspelare och den assisterande domaren samt att skälet för beslutet var att säkerheten på arenan var äventyrad. Huvudregeln i TB innebär då att Malmö ska tilldelas segern med målskillnaden 3-0"

Säkerheten på arenan äventyrad?
Nog för att knallskottet var idioti men speciellt osäkert var det inte, isf skulle det ju brutits långt innan vid knallskott från båda sidor.
Det visar bara det jag trott hela tiden att den där j-a hockeyspelarens idioti bidrog till beslut via att stormning av plan nog var en större del än vad det gett sken av.

Jag har inget att säga om utfallet så sett, en stor majoritet köper beslutet med 0-3 men just det där med att säkerheten var äventyrad? Det kändes isf betydligt "farligare" ifjol mot bajen och bengalkasten...Fast såklart då var det ju bara publiken som drabbades...
Citera
2016-05-05, 10:52
Medlem
nygards avatar
Jag har jävligt svårt för skrivbordssegrar. Men både vi, gnaget och dif har drabbats av det här tidigare. Dom sistnämnda för betydligt mildare förseelse i sammanhanget (päron kontra banger). Hur mycket gullegrisarna göteborg än tror och förväntar sig att dom ska få specialbehandling så är det inte så det ska vara. Regeln är som den är, sen kan man tycka vad man vill om den.

Man har alltså en ordförande och övrig ledning som först går ut och beklagar sig över det inträffade, säger att man förstår Sanas reaktion och att man kommer acceptera vilket beslutet än blir. I nästa stund heter det att man inte kan förstå varför matchen inte spelades färdigt och man kommer med fabricerade lögner för att försöka rädda sitt skinn. Ränderna går aldrig ur...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in