2016-11-19, 13:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LASSGAURD
Nej det räcker inte att ha en sån som Allan på tränarposten det blir dyrt i längden. Det fanns för många bottennapp under säsongen. Svenska cupen finalen, Landskrona debaclet, Jönköping, Sundsvall, ÖFK, Gefle förlusterna

Jaha, men man hade ju en trupp som vilken tränare som helst hade vunnit med enligt expertisen här. Då kan väl ha en sådan tränare eftersom MFF köpte till sig bästa trupp och vann. De funkade ju enligt alla för att vinna.

Undrar hur reaktioner hade varit idag om man flygit in en orutinerad 27-åring från England.
Citera
2016-11-19, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har han tappat omklädningsrummet blir det svårt att fortsätta om han inte kan vinna tillbaka det.

Kuhn får egentligen skylla sig själv. Försvaret har fungerat mycket bättre när Brorsson spelat. Rasmus B ständigt skadad/halvskadad har ändå fått spela. Arnason kunde göra misstag efter misstag ändå fortsatt få spela. Samma sak på mittfältet han lät Lewicki/Adu spela hela tiden fast Rakip presterade bättre. För feg. Svanberg gjorde de bra för att sen bli petad i nästa match osv. Ytterst feg och dålig taktisk.
Citera
2016-11-19, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jaha, men man hade ju en trupp som vilken tränare som helst hade vunnit med enligt expertisen här. Då kan väl ha en sådan tränare eftersom MFF köpte till sig bästa trupp och vann. De funkade ju enligt alla för att vinna.

Undrar hur reaktioner hade varit idag om man flygit in en orutinerad 27-åring från England.

Han är väl dålig på att motivera. Landskrona ska MFF slå alla dagar i veckan men de gick in med fel mentalitet, kanske pga Kuhn? Divor annars. Jag säger de igen tror Kuhn var för snäll och oerfaren därför förlora han omklädningsrummet och får därför lämna skutan nu.
Citera
2016-11-19, 13:45
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Nej det räcker inte att ha en sån som Allan på tränarposten det blir dyrt i längden. Det fanns för många bottennapp under säsongen. Svenska cupen finalen

För det finns det enbart en person som bär skulden: Lewicki.
Citera
2016-11-19, 13:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Om det hade blivit så hade de flesta här ylat om Dannes avgång.
Citera
2016-11-19, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
För det finns det enbart en person som bär skulden: Lewicki.
Det kan vara den sämsta prestationen jag sett på bra länge. Från att fullständigt raderat ut Danmark till att prestera så mot Häcken. Hur är de ens möjligt?
Citera
2016-11-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Gäller detta även för en icke svensk?

Det finns regler som gör att en del av ersättningen blir skattebefriad och fri från avgifter om du är en så kallad expert. Skatterabatten uppgår till 25%.

För att ta ett enkelt exempel

Du tjänar 100 000 i månaden, då är 25 000 skattefritt och fritt från avgifter. Du skattar på 75 000.

En svensk medborgare hade kostat arbetsgivaren ca 130 000 i månaden i ovanstående exempel och den anställde får ut 56 000:-

En expert från annat land hade under liknande omständigheter kostat arbetsgivaren ca 98 000(+25 000) och den anställde skulle då få ut ca 45 000(+25 000), dvs totalt 70 000:-

Effektiv skattesats i exemplet för experten blir då 30%(sedan finns ju t ex mervärdesskatt).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-11-19 kl. 13:55.
Citera
2016-11-19, 13:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Han är väl dålig på att motivera. Landskrona ska MFF slå alla dagar i veckan men de gick in med fel mentalitet, kanske pga Kuhn? Divor annars. Jag säger de igen tror Kuhn var för snäll och oerfaren därför förlora han omklädningsrummet och får därför lämna skutan nu.

Det tror väl jag också, men min poäng är att det är enklare att nå framgång med en dyr trupp än med en dyr tränare. Vi kunde köpt ut dyr välkänd tränare från en annan klubb med då kanske fått undvara Kjartanson. Hade vi vunnit guld då?
Citera
2016-11-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det är rätt naturligt att truppen underpresterar efter att ha vunnit guld året innan. Dessutom med samma tränare som man haft i ett par år. Eller menar du att Åge Hareide borde vunnit med MFF igen, något som är rätt så osannolikt?

Säger inte att Kuhn är sämst och att det krävs en kon för att vinna Allsvenskan men MFF hade överlägset bäst spelarmaterial och vann pga det. MFF saknade ju helt spelidé och taktik och gick under mot bottenlagen som vet hur man försvarar sig mot ett cyniskt spelande MFF.
Målsättningen var att vinna guld 2015 såväl som 2016, Kuhn klarade det och Hariede gjorde det inte. Att MFF skulle vinna 2015 var inte osannolikt utan snarare det motsatta. Kolla upp oddsen inför säsongen om du är osäker. Om du anser att Allan Kuhn är inkompetent efter att ha vunnit guld borde domen rimligtvis bli hårdare för en som med snarlika förutsättningar landar på femteplats. Jag hävdar inte att Allan är superbra och det har jag heller aldrig gjort (sluta lägga ord i mun btw) men faktum är att han levde upp till förväntningarna och inte förtjänar att bli kallad inkompetent. Det blir bara tramsigt med dessa ständiga superlativ, sluta se saker som svart och vitt.

Gällande spelidé och taktik var det här året knappast sämre än 2015, några riktigt fina taktiska insatser mot toppkonkurrenterna och ett par matcher med riktigt fint spel men över säsongen hade man hoppats på mer utveckling och trygghet i spelet.
Citera
2016-11-19, 15:05
Avslutad
Inte så oväntat att Kuhn fick gå till slut. Det var precis som man trodde i början av säsongen att Kuhn blev en paniklösning och att Åges "rättmätiga" ersättare skulle komma efter säsongen. Jag har vetat från ganska nära källor till Danne att det inte fungerade jättebra bla. har Andersson varit rasande över det dåliga matchcoachandet.

Om man skall spekulera i tränarnamn så vill jag verkligen inte se Andersson i en tränarposition. Stor risk att blir mög precis som med Henke och då är det bättre att han håller sig till jobbet som sportchef. Jag är nog en av få som inte heller vill se Potter som vår tränare. I Malmö kommer han inte få det ro som han behöver för att bygga upp ett lag. Gerhardsson och Nanne går också bort. Dempsey-ryktet förstår jag inte ens vart det kommit ifrån.

Gamla gardet tror jag inte heller på, visst kittlar det med namn som Backe, Lagerbäck, Svennis men jag tror inte heller på dessa herrar.

Till slut återstår ett namn, Hamrén. Solbakken verkar ta över Norge istället och Hamrén har sagt att han är redo för att testa något nytt. Han är en väldigt beprövad klubbtränare med fina meriter i bagaget.
Citera
2016-11-19, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag förstår kritiken mot Henke men att ta pizzaätaren (Han håller väl hela Skånes del av onlinepizza flytande själv) som exempel är galet.
Bojanic har inte det som krävs för att verkligen lyckas på denna nivån.

Det blir för jävla spännande att se match2 imon dock. Först kvalet och sedan cuplottning på det!

Nåja... i år har han börjat med dagliga morgonpromenader runt kvarteret för att vässa livsstilen.
Citera
2016-11-19, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Inte så oväntat att Kuhn fick gå till slut. Det var precis som man trodde i början av säsongen att Kuhn blev en paniklösning och att Åges "rättmätiga" ersättare skulle komma efter säsongen. Jag har vetat från ganska nära källor till Danne att det inte fungerade jättebra bla. har Andersson varit rasande över det dåliga matchcoachandet.

Om man skall spekulera i tränarnamn så vill jag verkligen inte se Andersson i en tränarposition. Stor risk att blir mög precis som med Henke och då är det bättre att han håller sig till jobbet som sportchef. Jag är nog en av få som inte heller vill se Potter som vår tränare. I Malmö kommer han inte få det ro som han behöver för att bygga upp ett lag. Gerhardsson och Nanne går också bort. Dempsey-ryktet förstår jag inte ens vart det kommit ifrån.

Gamla gardet tror jag inte heller på, visst kittlar det med namn som Backe, Lagerbäck, Svennis men jag tror inte heller på dessa herrar.

Till slut återstår ett namn, Hamrén. Solbakken verkar ta över Norge istället och Hamrén har sagt att han är redo för att testa något nytt. Han är en väldigt beprövad klubbtränare med fina meriter i bagaget.

Som HIF:are är det min önskedröm att ni skriver 5 års kontrakt med Hamren. Då blir fdet att korka upp champagnen! Lagerbäck däremot hade varit coolt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in