2016-05-04, 13:01
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
James ska ju in där, Håkan var aldrig en byggare på allvar, inga tävlingsplaber vad jag vet, nånsin.

James och Anders B.
Nä det varken Uffe eller Håkan har väl någonsin haft målet att tävla. Big James var självklart i en klass för sig, men han var ju också väldigt seriös med det han gjorde. Tror inte han drällde runt på stan, men kan ha fel.

När det gäller Anders Bengtsson, så har jag hört att han hade en konflikt med HA, där han ensam utmanade dom för ett litet "samtal". Förmodligen en rejält saltad skröna, men säger ändå lite om hans självsäkerhet.

En som däremot platsar in som en av Gbg's grövsta var definitivt Sasha Vujic... Satan vad grov fanskapet var när han knappt fyllt 20.. Har aldrig någonsin sett sådana underarmar som Sasha hade, dom var sjuka. Förövrigt en jävligt snäll och bra kille, så han var den siste jag skulle tro sitta bakom galler i nio år eller vad det var.
Jag snackade med honom då han tog över Kajsa Varg (Jeffreys) i Majorna, och då var han klar med att han inte skulle fuska i kassan. Han ville få det att funka utan att fulspel.

Större byggar talang än han är svår att finna..
Citera
2016-05-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Nä det varken Uffe eller Håkan har väl någonsin haft målet att tävla. Big James var självklart i en klass för sig, men han var ju också väldigt seriös med det han gjorde. Tror inte han drällde runt på stan, men kan ha fel.

När det gäller Anders Bengtsson, så har jag hört att han hade en konflikt med HA, där han ensam utmanade dom för ett litet "samtal". Förmodligen en rejält saltad skröna, men säger ändå lite om hans självsäkerhet.

En som däremot platsar in som en av Gbg's grövsta var definitivt Sasha Vujic... Satan vad grov fanskapet var när han knappt fyllt 20.. Har aldrig någonsin sett sådana underarmar som Sasha hade, dom var sjuka. Förövrigt en jävligt snäll och bra kille, så han var den siste jag skulle tro sitta bakom galler i nio år eller vad det var.
Jag snackade med honom då han tog över Kajsa Varg (Jeffreys) i Majorna, och då var han klar med att han inte skulle fuska i kassan. Han ville få det att funka utan att fulspel.

Stog inte Sasha vid dörren i parken eller var det någon annan med liknande namn?
Citera
2016-05-06, 10:17
Medlem
Citat:
Håkan drällde väl inte heller runt, egentligen inte Uffe heller, alla 3 var främst i dörren, Uffe såg man mest på stan av de tre, Håkan och james på gymmet. Typ så.

Citat:
En liten skröna har det nog blivit efter alla dessa år, men det har hänt. Mig veterligen var det på Harleys på HAs jubileum. Tror att, jag kan förväxla det nu, att han gick emot civilklädda HA, eller och att danska HA skulle ta honom, rörigt.

Citat:

Det är min bild av honom också.
Citera
2016-05-07, 10:39
Medlem
Citat:

Känner du honom?
Citera
2016-05-08, 04:37
Medlem
Citat:
Beväpnad med en dykarkniv och slaktar en kille som väger typ 45 kg mindre, dessutom så är eller var han iaf en ökänd våldsbrottsling. Jag kände killen (Bobby) som blev dödad. Kanske jag är opartisk i mina åsikter. Men riktigt hemskt var det iaf.
Bobbys mamma var fruktansvärt förtvivlad. När hon skulle läsa förundersökningen insisterade hon, trots försök att hindra henne, på att titta på fotona på Bobbys kropp. Slutade med att hon föll ihop och kollapsade. Kvicknade dock till efter en stund och kunde hjälpligt stå på benen. Och hon var inte lite hatisk mot det svenska samhället och de löjeväckande låga straffen för grova våldsbrott. De efterlevande glöms ofta bort i såna här sammanhang...
Citera
2016-05-08, 18:06
Medlem
Jag vill inte prata illa om bortgågna men B drabbades av hybris i den fasen av livet, han storebror var mycket mer jordnära och reko, B var hygglig och lite osäker, men just under den perioden när han föll offer för M så var han i en roll som de han var med var vana vid men han var inte den typen, B var en vanlig kille. Det sjuka i detta är att Polacken var en ännu vanligare kille, från grunden, ni som vet vem han var vet att han var en knubbig finnig långhårig grabb större deln av tonåren, oftast dem som blir så torsk på preppet.

Jäkligt tragiskt egentligen när killar hamnar i fel läge och måste inta en roll de inte är ämnade för.
Citera
2016-05-08, 18:53
Medlem
Vad gör Polacken idag då? Har han ändrat namn eller? Han muckade väl för ungefär 5 årsen.
Är han lugn idag eller är han fortfarande en dåre?
Citera
2016-05-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolesterStallone
Vad gör Polacken idag då? Har han ändrat namn eller? Han muckade väl för ungefär 5 årsen.
Är han lugn idag eller är han fortfarande en dåre?
Han är allt annat än en dåre, osäkrare kille får man leta efter. Gick ruhnr med prepp i sin jacka på kvällarna inne i stan, jag vet saker han gjorde på sin volta efter det med B, därinne kundre han inte preppa fritt, han var som en flicka för många.

Utan prepp och utan gym blir han som en bebis. Dårar är ex TH från Sthlm, Martin hadre börjat gråta och Th hade fått byta blöja på honom.
Citera
2016-05-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Bobbys mamma var fruktansvärt förtvivlad. När hon skulle läsa förundersökningen insisterade hon, trots försök att hindra henne, på att titta på fotona på Bobbys kropp. Slutade med att hon föll ihop och kollapsade. Kvicknade dock till efter en stund och kunde hjälpligt stå på benen. Och hon var inte lite hatisk mot det svenska samhället och de löjeväckande låga straffen för grova våldsbrott. De efterlevande glöms ofta bort i såna här sammanhang...
De efterlevande förtjänar alla respekt, men denna kvinna var ofta ute och skulle lägga sig i. Och båda hennes pojkar var krminella, inget fel i det, men ska man gapa på svenska samhället då, när det passar, och det var B som trissade igång bråket, han gick runt så på stan sista åren, detta vet hon, men det ska man inte väga in?
Citera
2016-05-08, 21:48
Medlem
Varken B eller polacken var ens stammisar på PL på den tiden, ingen av dem har varit stammis på någon innekrog, därför blir det tragikomikst att de drabbade samman på Park Lane, när ingen av dem hängde där.

Polacken hade säkert åkt för något våldsdåd ändå, så instabil som han var då, men hade b bara taggat naer och varit sig själv så hade det som hände inte skett.
Citera
2016-05-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
De efterlevande förtjänar alla respekt, men denna kvinna var ofta ute och skulle lägga sig i. Och båda hennes pojkar var krminella, inget fel i det, men ska man gapa på svenska samhället då, när det passar, och det var B som trissade igång bråket, han gick runt så på stan sista åren, detta vet hon, men det ska man inte väga in?
Jo så kan det säkert vara men det är väl i stort sett alltid så att folk inte vill se sina egna anhörigas del i sånt här.
Tragiskt i alla fall. Så onödigt och fullständigt meningslöst.
Citera
2016-05-08, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Jo så kan det säkert vara men det är väl i stort sett alltid så att folk inte vill se sina egna anhörigas del i sånt här.
Tragiskt i alla fall. Så onödigt och fullständigt meningslöst.
japp.

Jag vet några sakerr om S--o, den äldre brodern, jag säger inte det för det är så få som vet just det jag har i åtanke. Men han hade ruskigt låtg nivå emellanåt, men han var bra också. B var så störande på slutet, att jag förträängt de ljusa stunderna från honom, tyvärr. Men ta det vanliga juggekomplexet och addera tonårsfinnar och ännyhu mer juggekomplex, det var ohållbart. Av den anledninjgenh minns jag vilken del av forna Jugoslavien de komm ifrån, Makedonien. Pinsamt om jag minns fel nu

Polacken var galen på den tiden, jag fattar inte att man ens går in i en fajt med honom utan att vara beväpnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in