2016-05-03, 19:08
Medlem
Det är stor komik att läsa alla inlägg som argumenterar för att bilden inte är arrangerad. Jösses. Hur naiva är ni!?!
Citera
2016-05-03, 19:10
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men snälla rara, är bilden 'fusk' ifall den är arrangerad? Det finns många mer eller mindre arrangerade bilder som blivit ikoniska 'ändå'. En bra bild är en bra bild liksom.
Nej, men symbolvärdet späs ut så kraftigt att dess verkan närmast kan jämföras med homeopatimedicin.
Citera
2016-05-03, 19:10
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är bilden fejk? Jag säger att den inte är det.

Det har redan framkommit att bilden inte är fejk, men jag kan garantera att dom har gjort upp innan hur allt skulle gå till. Det är ingen slump att det var just en Expofotograf som tog bilden och att det blev en så bra vinkel.
Citera
2016-05-03, 19:15
Medlem
Eroticon6s avatar
Det är ingen bra bild hur som helst. Krävs lite mer för årets bild.
Citera
2016-05-03, 19:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Det har redan framkommit att bilden inte är fejk, men jag kan garantera att dom har gjort upp innan hur allt skulle gå till. Det är ingen slump att det var just en Expofotograf som tog bilden och att det blev en så bra vinkel.

Du kan garantera jack shit. Du kan gissa och hoppas.
Jag har ingen aning, däremot har jag svårt att se hur man planerar en sån bild med tanke på att polisen aldrig borde ha låtit henne komma fram. Men det är bara en gissning, garanterar intet.
Citera
2016-05-03, 19:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Nej, men symbolvärdet späs ut så kraftigt att dess verkan närmast kan jämföras med homeopatimedicin.

Ok, du vet att bilden från Iwo Jima är arrad?
Men hur fan arrar du detta, var polisen med på upplägget?
Citera
2016-05-03, 19:18
Medlem
valleros avatar
Citat:
Nu får du faktiskt ursäkta mig lite, men hur faen har du tänkt att man ska kunna hamna näsa mot näsa med NMR med näven knuten av en slump? Oj! Har står jag och hytter och så råkade ni komma?
Klart som fan hon var där för att protestera, det var alla som var där för att protestera. Självklarheter.

Det som är intressant är väl huruvida fotograf och Tess kommit överens om hur bilden skulle se ut.
Att hennes protest var planerad gör den till en icke-spontan händelse. Vilket gör bilden lite förljugen som jag ser det. Men visst, det som är mest intressant är ju om bilden är arrangerad eller inte.
Något som lär vara svårt att bevisa även om det skulle dyka upp bilder på dem båda där de pratar med varandra.
Citera
2016-05-03, 19:28
Medlem
-Bilden känns konstlad och arrangerad och lirar inte ens i samma liga som denna: https://en.wikipedia.org/wiki/A_Woman_Hitting_a_Neo-Nazi_With_Her_Handbag
Citera
2016-05-03, 19:28
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ok, du vet att bilden från Iwo Jima är arrad?
Men hur fan arrar du detta, var polisen med på upplägget?

Bilden från Iwo Jima är väl självklart arrangerad. Det var inte så att man på den tiden bara kunde ta fram sin iphone och dra en stund i ögonblicket. Självklart har de sagt "Nu reser vi flaggan, se till att fota!". Och det är vad ett arrangemang är. Någon ber dig le för en bild så är det ett arrangemang. Precis som när den här kvinnan sa till David "Nu går jag fram och hetsar, se till att bilden blir bra".

Iwo Jima användes senare i en jättepropaganda, vilket antagligen även denna kommer att göras. Snart kommer kraven på en staty.
Citera
2016-05-03, 19:30
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Det är ingen bra bild hur som helst. Krävs lite mer för årets bild.

Det är detta som jag försökt framlägga i ett flertal inlägg nu. Detta att bilden skulle vara "fejk" känns bara som ett sidospår som det är dags att släppa.
Citera
2016-05-03, 19:31
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Du kan garantera jack shit. Du kan gissa och hoppas.
Jag har ingen aning, däremot har jag svårt att se hur man planerar en sån bild med tanke på att polisen aldrig borde ha låtit henne komma fram. Men det är bara en gissning, garanterar intet.

Av det lilla jag har sett av demonstrationen så var det flera som lyckades ställa sig ivägen innan polisen knuffade undan dom, så omöjligt är det inte.

Fotografen ställer sig där han har bra uppsikt och hon ställer sig framför och gör tecknet samtidigt som han tar så många bilder som möjligt innan polisen knuffar undan henne, sen väljer man ut den bästa bilden helt enkelt.
Citera
2016-05-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Äkta är den såtillvida att bilden inte är en Photoshop produkt men jag är i alla fall helt övertygad om att den är arrangerad av fotografen och kvinnan i syfte att få just den uppmärksamhet den nu fick.

Aha

Okej - Fel av mig

Ja att fotot är "äkta" men att situationen är uppgjord - Ja det är inte omöjligt !!...................Det är ju Expo vi snackar om, de har ju knappast gjort sig kända för att sätta sanningen i första rummet innan, så varför börja nu ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in