2016-05-03, 18:45
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det här är dock lite svårt att förstå? Varför skulle de ljuga, vad skulle förändras om de kände varandra? Ytterst märkligt att de säger att de inte setts för?
Eller har fotografen sagt ett de setts förr men att hon inte har koll på vem han är?
Jag kan inte namnet på alla som fotat mig.

Poängen är att bevisa, och belysa, att både Expo samt den här så kallade "frihetskämpen" är notoriska lögnare, och på så sätt även bevisa och belysa att en sådan här extremistisk grupp inte ska agera rådgivare åt staten.

Det är nämligen så att ljuger hon om bilden så ljuger hon säkerligen om sin lilla söta Nelson Mandela-historia också. Hon gick fram och demonstrerade för "Black power".

Jag har inte mycket över för nazister. Men så länge man är ärlig med det är jag inte rädd. Det är lögner som svenska staten tar del, och agerar efter, som jag är rädd för.
Citera
2016-05-03, 18:46
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Frågan är varför man hyllar en person som stör en demonstration, vi ska kanske hylla alla personer som begår brott i fortsättningen.

Precis, är det några som bör bli hyllade är det demonstranterna som inte låter sig provoceras av "black power" rasisten. Hon borde bli anmäld för HMF.
Citera
2016-05-03, 18:49
Avstängd
Gillar inte tugget i tråden men det är ju FB. Ja, jag tror när du säger det att fotografen knappast tog et snapshot av en tillfällig händelsen. Det blir så många sido-diskussioner att det blir omöjligt att prata om det som är frågan: Är det årets bild-eller fusk? Vart går gränsen för fusk? Det är en bild som vilken annan i det avseendet, den skildrar en faktisk händelse. "Årets bild" däremot är intressantare, vad för symbolvärde skapar bilden? Är symbolvärdet mer eller mindre relevant om fotograf och kvinnan kommit överens? Är symboliken tillräckligt stark för att säga något generellt eller upplevs det som krystat?

Jag har inget problem med själva grejen, det är en icke-händelse. Kanske händelsen får sin relevans i just att det finns ett starkt incitament att konstruera en situation som påminner om tidigare starka bilder. Det är väl det sista som jag inte riktigt går igång på, det blir för generiskt och problemet med nazismens påverkan på samhället förstoras upp.

Jämför om det hade varit en lokal ortsbo som satt och fikade och som såg marschen kommma, kliver ut från fiket eller vart hon nu var och bara ställer sig där och en fotograf råkar vara redo. Samtidigt finns en bakrund om ökad nazism när partier som SVP behövt lägga ned med anledningen att intresset för "kampen" sinat.

Hela grejen andas - inget att se, fortsätt vidare men ändå försöker man skapa något mer. Jag tror att detta är farligt i längden när civilisationen står inför verkliga faror.
Citera
2016-05-03, 18:49
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Ska man vara lite noggrann så betyder väl bildtexten att Lagerlöf fotat den vänstra bilden och att den högra bilden (på Tess) är privat. Alltså är ditt påstående felaktigt. Eller får du hitta något annat för att stärka den tesen.

De borde dock känt till varandra eftersom att de rör sig i samma lilla krets av proffsaktivister, vilket de nekar till.

Hmm. Inte omöjligt. Jag antog att det var i formen [fotograf]/[företag]. Men visst kan du ha rätt. Då är den tidigare bilden urklippt från denna artikel.

Jag får avvakta med vidare spekulation tills detta är utrett. Borde inte vara så svårt att hitta ytterligare koppling.
Citera
2016-05-03, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Det finns inget som tyder på att bilden skulle vara manipulerad. Situationen är också äkta, såtillvida att det är en äkta demonstration och äkta poliser på plats. Sedan kan man ju fråga sig om inte negressen och fotografen känner varann sedan innan.

Den här bilden http://www.documentingreality.com/forum/attachments/f240/22144d1221764036-flag-raising-iwo-jima-photograph-february-1945-flag-raising-iwo-jima.jpg anser vara "bluff" eller arrangerad..

Med tanke på Expo drivs av kriminella människor, så lär vi aldrig få veta.
Citera
2016-05-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Ett Black power heil borde vara hets emot folkgrupp, är ett Adolf heil HMF så skall ett Nelson heil vara det också, men visst ja, vi är inte lika inför lagen.
Utan tvekan så. Undrar om det har prövats någon gång?

Man undrar hur det hade låtit om personerna i demonstrationståget svarat med att heila tillbaka mot henne?
Det hade varit årets bild.

Att media och henvänstern hyllar svarta rasistiska yttringar är rätt underhållande, men också rätt skrämmande.
Citera
2016-05-03, 18:57
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hörru, hon blev prexis intervjuad i radio. Hon har kört den näven länge, vad är märkligt med det? Gör det bilden "photoshoppad"?
Det är vad som diskuteras här: är bilden fejk?
Tja, om de kände varann (vilket verkar troligt) och om de kommit överens så är bilden "arrangerad".

Även om bilden inte alls var arrangerad är det lik förbannat en förljugen bild. Hon är proffsaktivist och det hon gör är precis det hon reste dit för. Dvs hennes agerande är planerad.
Citera
2016-05-03, 18:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Ska man vara lite noggrann så betyder väl bildtexten att Lagerlöf fotat den vänstra bilden och att den högra bilden (på Tess) är privat. Alltså är ditt påstående felaktigt. Eller får du hitta något annat för att stärka den tesen.

De borde dock känt till varandra eftersom att de rör sig i samma lilla krets av proffsaktivister, vilket de nekar till.

Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Poängen är att bevisa, och belysa, att både Expo samt den här så kallade "frihetskämpen" är notoriska lögnare, och på så sätt även bevisa och belysa att en sådan här extremistisk grupp inte ska agera rådgivare åt staten.

Det är nämligen så att ljuger hon om bilden så ljuger hon säkerligen om sin lilla söta Nelson Mandela-historia också. Hon gick fram och demonstrerade för "Black power".

Jag har inte mycket över för nazister. Men så länge man är ärlig med det är jag inte rädd. Det är lögner som svenska staten tar del, och agerar efter, som jag är rädd för.

Läs ovan, fotot på Tess är privat och ej taget av honom.
Citera
2016-05-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Kollar man på filmen är det ju en av nazisterna från andra ledet som tar ett steg fram och puttar undan henne försiktigt med en hand på hennes ena bröst. Kunde blivit en ännu bättre bild.

http://www.dt.se/dalarna/borlange/bilden-av-kvinnans-protest-engagerar-1

Den filmen på dt.se visar också att fotot med största sannolikhet är äkta - Men när jag först kollade fotot så tyckte jag också det såg arrangerat ut, deras blickar såg inte ut att falla på henne. Och hennes blick såg ut att titta långt bort.

Själv trodde jag på bilden först efter att jag sett filmen - Så "dåligt gjord" (om man kan uttrycka sig så) tyckte jag den var. Men som sagt.........efter att ha sett filmen så betvivlar jag inte att den är äkta längre.
Citera
2016-05-03, 19:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tja, om de kände varann (vilket verkar troligt) och om de kommit överens så är bilden "arrangerad".

Även om bilden inte alls var arrangerad är det lik förbannat en förljugen bild. Hon är proffsaktivist och det hon gör är precis det hon reste dit för. Dvs hennes agerande är planerad.

Nu får du faktiskt ursäkta mig lite, men hur faen har du tänkt att man ska kunna hamna näsa mot näsa med NMR med näven knuten av en slump? Oj! Har står jag och hytter och så råkade ni komma?
Klart som fan hon var där för att protestera, det var alla som var där för att protestera. Självklarheter.

Det som är intressant är väl huruvida fotograf och Tess kommit överens om hur bilden skulle se ut.
Citera
2016-05-03, 19:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Utan tvekan så. Undrar om det har prövats någon gång?

Man undrar hur det hade låtit om personerna i demonstrationståget svarat med att heila tillbaka mot henne?
Det hade varit årets bild.

Att media och henvänstern hyllar svarta rasistiska yttringar är rätt underhållande, men också rätt skrämmande.

Du kan ju prova anmäla den vita brittiske bögen Tom Robinson först? Han släppte denna skiva 1978.
https://en.wikipedia.org/wiki/Power_in_the_Darkness

Knuten näve är inte en explicit svart grej, den står bara för kamp. Kamp mot whatever.
Know your rights!

Är bilden fejk? Jag säger att den inte är det.
Citera
2016-05-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Den filmen på dt.se visar också att fotot med största sannolikhet är äkta - Men när jag först kollade fotot så tyckte jag också det såg arrangerat ut, deras blickar såg inte ut att falla på henne. Och hennes blick såg ut att titta långt bort.

Själv trodde jag på bilden först efter att jag sett filmen - Så "dåligt gjord" (om man kan uttrycka sig så) tyckte jag den var. Men som sagt.........efter att ha sett filmen så betvivlar jag inte att den är äkta längre.
Äkta är den såtillvida att bilden inte är en Photoshop produkt men jag är i alla fall helt övertygad om att den är arrangerad av fotografen och kvinnan i syfte att få just den uppmärksamhet den nu fick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in