Citat:
Ursprungligen postat av
surprised
Helt rätt! Klonazepam är värdelöst att flöddra på, men 2 mg om dagen fungerar riktigt bra mot ångest och då har jag gått på det dagligen i ett halvår nu utan att behöva öka dos och får fortfarande lika bra effekt. Kan till och med skippa den upp till tre dagar innan jag börjar känna av utsättningssymptom. Utifrån vad jag läst till mig lite hastigt så har det något med att göra att klonazepam inte bara verkar på GABA-receptorerna utan har någon form av inverkan på serotoninsystemet också. Kommer inte ihåg detaljerna, men klonazepam är verkligen inte som andra benzo i den bemärkelsen. Den enda benzo jag kan ta mot ångest varje dag utan att behöva oroa mig för det helvete till missbruk som xanor och valium försatte mig i.
Iktorivil/Klonazepam är en epilepsimedicin, det antar jag den funkar för. Jag tycker den är helt oduglig mot ångest och att fluddra på (kan ta 10st 2mg och det hjälper inte ett dugg mot den ångest jag har i alla fall och man blir bara sänkt i de doserna, men inge behagligt enligt mig). Den kan dock boosta på andra bensodiazepiner såsom Stesolid och Xanor så det antingen blir skönare rus eller mer ångestdämpning (någon enstaka räcker alltså).
Jag tar dock inte benso i berusningssyfte, men har provat en del förrut.