Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Du får det att låta som att Juventus inte har varit ungefär sådär överlägsna tidigare år.
Ni/de har ju tagit 4 titlar innan årets, varav typ 2 raka säsonger spelades utan att torska en match.
Det var ju snarare hösten som var ett undantagstillstånd och avarten än resterande säsong. De flesta vet ju ungefär hur bra Juventus är och att de faktiskt gick och vann säger en hel del om både ligan och Juventus.
Det finns inga utmanare till Juventus i Serie A om inget lag gör en extraordinär säsong hela säsongen ut. Det har varken Napoli eller Roma gjort.
Juventus är ett par klasser bättre än alla andra lag i Serie A och i kombination med ovannämnda har Juventus råd med att ligga typ 10-15p bakom när de väl börjar gå som tåget.
Ska inte förringa Juventus insats nånting då den är ruggigt imponerande. Men jag, och fler med mig är nog inte förvånade. Det är typ så bra Juventus är, och då inga andra lag kan utmana över 38 omgångar har Juventus bevisligen kunnat tappa poäng i ytterligare typ 3-4 matcher.
Alla fattade väl att det var en tidsfråga tills Juventus skulle börja vinna eller? Eller trodde inte du det? Du som är Juventini? Ser du varje titel ni tar som en förvåning och "sjuk prestation"?
Så säger motståndarnas supportrar varje år, räcker gå in på svenska fans och läsa. Ta t.e.x Inter som på pappret faktiskt har ett väldigt bra lag, alla Interfans hyllade Inter i början av säsongen och sa detta året är vårat vi tar det nu och det var när de låg 1a och radade upp 1-0 vinster. För att sedan i en handvändning säga "Serie A suger, inte konstigt Juventus vinner så lätt de har inget motstånd".
Kappvändare hela bunten, så fort det går dåligt skyller man på att ligan är dålig. Tappar man ett 30 poängs försprång (mot Juventus) ja då finns det inga ursäkter, sådant ska bara inte hända.
Jag var väldigt förvånad att vi klarade det. Vi tappade 3st nyckelspelare i Vidal, Pirlo och Tevez. Två av dom var som gjutna för Juve, Vidal och Tevez. Pirlo var på nergång förra säsongen såg man så tappet blev inte lika stort då Marchisio gör det mkt bra som regista.
In kom massor av nya spelare som skulle spela in sig samtidigt som två av våra viktigaste spelare lämnade truppen.
Och det var ett skadehelvete i början av säsongen, sug på denna:
Pogba - Padoin - Lemina
Det mittfältet hade vi 5-6 första omgångarna om jag inte missminner mig. Det skrämmer inte någon. Ingen Khedira, Ingen marchisio. En Dybala som skulle leverera DIREKT! Inte lätt med en tung tröja som juve är att bära.
Anfallet var jag orolig för och skadorna på mittfältet. Anfallet i sig är väldigt statiskt med Mandzukic, Zaza och Morata. Hade inte Dybala lyckats så bra som han gjort denna säsongen så är jag helt säker på att det inte blivit scudetto. Och en skada på den enda tekniska anfallaren i truppen ja det säger sig självt att det inte hade blivit något bra av det. Ingen utav de tre nämnda funkar nämligen ihop.