Sant'Elia, molnigt, ca 15 grader och inte fullsatt. Men kurvan var där och var bra. Självklart från första till sista minuten, som alltid.
Storari; Pisacane, Salamon, Ceppitelli, Barreca; Munari, Di Gennaro, Fossati; Farias, Melchiorri, Sau
https://pbs.twimg.com/media/CZaGHpBXEAAxJlz.jpg:large
Tryck från Cagliari som sig bör, men inställningen är inte helt rätt. Det ser ut som att de anser att deras överlägsenhet borde belönas. Men det fungerar inte så. Man måste kämpa till sig en seger för att vinna. Springa tills lungorna sprängs och riskera allt för att vinna nästa närkamp. Och vilja göra mål.
En menlös och trist första halvlek där kurvan var de enda som var vakna.
Ska i sammanhanget såklart inte förminska Ternanas organiserade försvar, men Cagliari borde kunna skapa oändligt mycket mer. I senaste matchen fick de en undervisning av Crotone vad inställning innebär. Men de verkade fan inte förstå. Ohh som jag saknar Conti & Cossu...
I andra halvleken var det bättre inställning och intensitet. Sau spelade fram till Di Gennaro som gav Cagliari ledningen. Därefter lite bråk och ett Cagliari som vile avgöra med ytterligare mål. Som sig bör. Även om Ternana också var farliga, särskilt mot slutet.
https://video.twimg.com/ext_tw_video/690916901103493120/pu/vid/1280x720/rcLd25eZV-w9hVg6.mp4
Jag gillar Di Gennaro som är för bra och klok för att spela i Serie B.
Samtidigt som jag ondgör mig över att de inte springer som skållade råttor, så uppskattar jag att dessa proffs är fysiskt slut efter matchen. Tänk om de haft kondition som grabbarna grus i ex Barcelona, då hade Cagliari kunnat ha utmanat om CL-titeln.
Matcherna i Serie B som spelades idag:
Ascoli - Lanciano 1-0
Bari - Vicenza 2-1
Cagliari - Ternana 1-0
Cesena - entella 2-0
Modena - Avellino 1-1
Novara - Crotone 0-1
Pro Vercelli – Spezia 0-1
Trapani – Latina 1-2
Och igår spelade Salernitana – Brescia 3-0.
Det ger en tabelltopp på:
Crotone 51
Cagliari 49
Pescara 40
Bari 39
Novara(-2) 38
Brescia 38
Där Pescara ännu inte spelat sin match. (Borta mot Perugia imorgon)