2016-04-25, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det är ju minst sagt förankrat i deras historia att de ska vara ett lag som inte fokuserar på italienare, så det är väl ett av få lag som med rätta kommer undan med att vara en främlingslegion. Bara att gå in på den engelskspråkiga Wikipedia om du inte känner till bakgrunden till FC Internazionale Milano (och AC Milan), men det tror jag nog att du gör.
Jag håller nog med. Och det är en del av tjusningen i Italien. Lagen är olika...

Och jag kommer ihåg då Berlusconi steg in i politiken med Forza Italia så hade han planer på att göra Milan helitalienskt och ändå världens bästa klubblag. Det var Sampdorias Mancini & Vialli som vägrade vara med, som satte stopp för de planerna.

Därför är det lite av ödets ironi att det är Sassuolo som nu hotar deras möjlighet att spela i Europa nästa år. För Sassuolo besegrade Milan på San Siro med ett helitalienskt lag förra säsongen...

Samtidigt så tycker jag att man ska hålla ett öga på vilka spelare som klubben faktiskt äger. Klubbar som lånar spelare från storlag blir egentligen en sorts farmarlag..

Vilket är ytterligare en anledning att gilla Cagliari. Ett lag som har ett antal lokala spelare och äger nästan alla sina spelare...
Senast redigerad av Brille68 2016-04-25 kl. 21:59.
Citera
2016-04-26, 00:29
Medlem
snillet_1s avatar
Varför hoppade inte Montolivo?

Herregud, vilken fullständig nolla den snubben är alltså.
Citera
2016-04-26, 01:48
Medlem
Saandros avatar
CAMPIONI D'ITALIA!
Magisk säsong. Från botten till toppen. Från uträknade och skrattade åt till 73 poäng av 75 möjliga. Skador hit och dit. Men tillslut står man där 12 poäng före tvåan Napoli.

Fem år i rad och jag ser inte hur det inte kan bli sex år eller sju år i rad just nu. Men fotboll ändras snabbt, det vet vi. Men så länge lagen under fortsätter ha problem i ledningen samt ekonomin så bör det vara en raksträcka till sjätte i rad.

Spetsa laget lite till. Ge Barzagli och Evra två år till. Släpp inga tongivande spelare. Där har vi en trupp som kan slåss om CL nästa år. Marotta, Agnelli och Nedved känner nog samma sak. Make it happen.
Citera
2016-04-26, 16:54
Avslutad
Roma jagar Napoli för andraplatsen, 2 poäng bakom efter vinsten igår.

Kvarstående matcher

Roma: Genoa, Chievo och Milan.
Napoli: Atalanta, Torino och Frosinone.
Citera
2016-04-26, 19:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
CAMPIONI D'ITALIA!
Magisk säsong. Från botten till toppen. Från uträknade och skrattade åt till 73 poäng av 75 möjliga. Skador hit och dit. Men tillslut står man där 12 poäng före tvåan Napoli.

Fem år i rad och jag ser inte hur det inte kan bli sex år eller sju år i rad just nu. Men fotboll ändras snabbt, det vet vi. Men så länge lagen under fortsätter ha problem i ledningen samt ekonomin så bör det vara en raksträcka till sjätte i rad.

Spetsa laget lite till. Ge Barzagli och Evra två år till. Släpp inga tongivande spelare. Där har vi en trupp som kan slåss om CL nästa år. Marotta, Agnelli och Nedved känner nog samma sak. Make it happen.

Var Juventus verklige utskrattade eller uträknade? Känns som något Juventini vill göra sig själva med lite historierevisionism.

Känns som att man fram till omgång 10 ändå tänkte att Juventus kommer vända och rimligen åtminstone utmana om titeln.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-04-26 kl. 20:07.
Citera
2016-04-26, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Inter

Innan årskiftet vid oktober däromkring låg Inter hela 30poäng (!!) före Juventus. Det är fritt fall hela vägen.
Öh, nej, hur kom du fram till det? Inter låg som bäst 10 poäng före Juventus, detta efter 6 omgångar (slutet av september). Då var Juventus också 10 poäng bakom serieledaren. Omgång 10 var den omgång som Juventus var längst från förstaplatsen, då 11 poäng (vid det tillfället 9 poäng bakom Inter). I omgång 19 delade Juventus och Inter på andraplatsen på 39 poäng, 2 efter Napoli.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Var Juventus verklige utskrattade eller uträknade? Känns som något Juventini vill göra sig själva med lite historierevisionism.

Känns som att man fram till omgång 10 ändå tänkte att Juventus kommer vända och rimligen åtminstone utmana om titeln.
Jo, bara att kolla på http://www.worldfootball.net/schedule/ita-serie-a-2015-2016/ för att se att det har överdrivits kraftigt i och med att de började rada upp segrar ganska snabbt. 7 poäng efter förstaplatsen efter 14 omgångar är knappast någon mirakelupphämtning.

Men Juventus säsong är imponerande ändå: 16 segrar i följd, över 10 matcher utan att släppa in ett enda mål, och på de 25 senaste omgångarna är man obesegrade med 24 vinster (56-9 i målskillnad).
Senast redigerad av U-Fig 2016-04-26 kl. 20:11.
Citera
2016-04-26, 22:37
Medlem
Saandros avatar
Citat:

Kommer aldrig glömma vad det stod i tidningarna, forum och på twitter när Juventus hade motvind. Allegri red på Contes våg förra året och han ska bort. Dybala pallar inte trycket. Mandzukic är en stor flopp. Khedira är ett glashus och är ingen värdig ersättare till Vidal. Alla skadeproblem. Marotta lyckades inte köpa någon 'big' i somras och mercaton var en besvikelse. Såklart man var uträknade och utskrattade efter den bedrövliga starten. Om man inte är en juventino kanske man inte läst eller märkt något men det är bara gå tillbaka och läsa alla första sidor i de stora tidningarna i Italien under säsongen. Sacchis uttalanden ska vi inte heller glömma.

https://pbs.twimg.com/media/Cg5bHq7WkAEkgQJ.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Cg5cj2OXEAAs8r4.jpg:large
http://www.calciomercato.com/news/flop-mandzukic-era-meglio-llorente-218921
https://pbs.twimg.com/media/Cg2DwuQWkAE3wnF.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CgkxgLmW0AEwt5p.jpg

Smakprov. Den som letar han finner.
Citera
2016-04-27, 12:53
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Klart man hånade juve när det gick dåligt i början men tror de flesta fattade att de skulle vara med och utmana ändå.

Citat:
Kommer aldrig glömma vad det stod i tidningarna, forum och på twitter när Juventus hade motvind. Allegri red på Contes våg förra året och han ska bort. Dybala pallar inte trycket. Mandzukic är en stor flopp. Khedira är ett glashus och är ingen värdig ersättare till Vidal. Alla skadeproblem. Marotta lyckades inte köpa någon 'big' i somras och mercaton var en besvikelse. Såklart man var uträknade och utskrattade efter den bedrövliga starten. Om man inte är en juventino kanske man inte läst eller märkt något men det är bara gå tillbaka och läsa alla första sidor i de stora tidningarna i Italien under säsongen. Sacchis uttalanden ska vi inte heller glömma.

https://pbs.twimg.com/media/Cg5bHq7WkAEkgQJ.jpg
https://pbs.twimg.com/media/Cg5cj2OXEAAs8r4.jpg:large
http://www.calciomercato.com/news/flop-mandzukic-era-meglio-llorente-218921
https://pbs.twimg.com/media/Cg2DwuQWkAE3wnF.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CgkxgLmW0AEwt5p.jpg

Smakprov. Den som letar han finner.

Lite lama bildcollage och några fullt berättigade citat ang Mandzukic samt en omröstning av en brittisk site där Juve inte ens fanns med som alternativ om vilka som skulle vinna scudetton. Du får gärna leta mer och konkret för att styrka den tesen.

Dock ser jag inte problemet med att som regerande mästare bli hånade när man är usla och hyllade när det sedan går bra. Så är det ju för alla lag (även om deras supportrar gnäller mindre). Roma har blivit hånade och hyllade om vartannat de senaste tre säsongerna men jag fattar ju varför och ser inga problem med det. Ni vann scudetton för femte året i följd så sluta gnälla, ni är inga offer så ingen bryr sig.
Citera
2016-04-27, 13:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Klart man hånade juve när det gick dåligt i början men tror de flesta fattade att de skulle vara med och utmana ändå.

Lite lama bildcollage och några fullt berättigade citat ang Mandzukic samt en omröstning av en brittisk site där Juve inte ens fanns med som alternativ om vilka som skulle vinna scudetton. Du får gärna leta mer och konkret för att styrka den tesen.

Dock ser jag inte problemet med att som regerande mästare bli hånade när man är usla och hyllade när det sedan går bra. Så är det ju för alla lag (även om deras supportrar gnäller mindre). Roma har blivit hånade och hyllade om vartannat de senaste tre säsongerna men jag fattar ju varför och ser inga problem med det. Ni vann scudetton för femte året i följd så sluta gnälla, ni är inga offer så ingen bryr sig.

Men Juventus och dess supportrar gör väl sig alltid till offer, trots alla fördelar de bevisligen skaffat sig själva genom åren med ljusskygga piller och mediciner på 90-talet samt Calciopoli på 00-talet är det ändå lite synd om Juventus verkar det som att man ska tycka. De är motarbetade och alla är emot dom.

Stackars Juventus.

Att de nu tog sin 32:a ligatitel tyder ju på vilken underdog Juventus är, och hur stort det faktiskt är att de tog sin 5:e raka ligatiteln trots att lag med vinnarmentalitet i massor som Viola, Fiorentina och Napoli låg och slogs i toppen efter 10 omgångar.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-04-27 kl. 13:22.
Citera
2016-04-27, 13:48
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit

Som jag skrev han som letar finner. Jag tänker inte ta min tid att leta ett bättre collage för att visa några bittra supportar här inne som försöker förminska Juventus scudetto i år. 11 poäng från första platsen och spelet såg skit ut. Sen tar man 73 av 75 poäng. Säger det ingenting om mitt lag Juve så säger det väl mer om pisslagen i ligan. Säger som Vieri "De andra lagen ska skämmas om Juventus tar scudetton i år".

Sen har jag inte sagt att det är något problem att man blir hånade. Alla lag blir hånade oavsett vilken plats man är på. Men jag bara påpekar att man blev det eftersom en person undrade om det stämde. Dessutom är det alltid skönt att slå tillbaka på de som hånade eller hade fel när resultatet kommit fram. Inget fel med det heller. Och sluta lägg ord i min mun. Vart har jag skrivit att vi är offer? Det är ingen som leker offer. Om det är några som lekar offer är de lagen där bakom. Varje år.
Citera
2016-04-27, 14:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Som jag skrev han som letar finner. Jag tänker inte ta min tid att leta ett bättre collage för att visa några bittra supportar här inne som försöker förminska Juventus scudetto i år. 11 poäng från första platsen och spelet såg skit ut. Sen tar man 73 av 75 poäng. Säger det ingenting om mitt lag Juve så säger det väl mer om pisslagen i ligan. Säger som Vieri "De andra lagen ska skämmas om Juventus tar scudetton i år".

Sen har jag inte sagt att det är något problem att man blir hånade. Alla lag blir hånade oavsett vilken plats man är på. Men jag bara påpekar att man blev det eftersom en person undrade om det stämde. Dessutom är det alltid skönt att slå tillbaka på de som hånade eller hade fel när resultatet kommit fram. Inget fel med det heller. Och sluta lägg ord i min mun. Vart har jag skrivit att vi är offer? Det är ingen som leker offer. Om det är några som lekar offer är de lagen där bakom. Varje år.

Du får det att låta som att Juventus inte har varit ungefär sådär överlägsna tidigare år.

Ni/de har ju tagit 4 titlar innan årets, varav typ 2 raka säsonger spelades utan att torska en match.

Det var ju snarare hösten som var ett undantagstillstånd och avarten än resterande säsong. De flesta vet ju ungefär hur bra Juventus är och att de faktiskt gick och vann säger en hel del om både ligan och Juventus.

Det finns inga utmanare till Juventus i Serie A om inget lag gör en extraordinär säsong hela säsongen ut. Det har varken Napoli eller Roma gjort.
Juventus är ett par klasser bättre än alla andra lag i Serie A och i kombination med ovannämnda har Juventus råd med att ligga typ 10-15p bakom när de väl börjar gå som tåget.

Ska inte förringa Juventus insats nånting då den är ruggigt imponerande. Men jag, och fler med mig är nog inte förvånade. Det är typ så bra Juventus är, och då inga andra lag kan utmana över 38 omgångar har Juventus bevisligen kunnat tappa poäng i ytterligare typ 3-4 matcher.

Alla fattade väl att det var en tidsfråga tills Juventus skulle börja vinna eller? Eller trodde inte du det? Du som är Juventini? Ser du varje titel ni tar som en förvåning och "sjuk prestation"?
Citera
2016-04-27, 16:58
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Du får det att låta som att Juventus inte har varit ungefär sådär överlägsna tidigare år.

Ni/de har ju tagit 4 titlar innan årets, varav typ 2 raka säsonger spelades utan att torska en match.

Det var ju snarare hösten som var ett undantagstillstånd och avarten än resterande säsong. De flesta vet ju ungefär hur bra Juventus är och att de faktiskt gick och vann säger en hel del om både ligan och Juventus.

Det finns inga utmanare till Juventus i Serie A om inget lag gör en extraordinär säsong hela säsongen ut. Det har varken Napoli eller Roma gjort.
Juventus är ett par klasser bättre än alla andra lag i Serie A och i kombination med ovannämnda har Juventus råd med att ligga typ 10-15p bakom när de väl börjar gå som tåget.

Ska inte förringa Juventus insats nånting då den är ruggigt imponerande. Men jag, och fler med mig är nog inte förvånade. Det är typ så bra Juventus är, och då inga andra lag kan utmana över 38 omgångar har Juventus bevisligen kunnat tappa poäng i ytterligare typ 3-4 matcher.

Alla fattade väl att det var en tidsfråga tills Juventus skulle börja vinna eller? Eller trodde inte du det? Du som är Juventini? Ser du varje titel ni tar som en förvåning och "sjuk prestation"?

Så säger motståndarnas supportrar varje år, räcker gå in på svenska fans och läsa. Ta t.e.x Inter som på pappret faktiskt har ett väldigt bra lag, alla Interfans hyllade Inter i början av säsongen och sa detta året är vårat vi tar det nu och det var när de låg 1a och radade upp 1-0 vinster. För att sedan i en handvändning säga "Serie A suger, inte konstigt Juventus vinner så lätt de har inget motstånd".

Kappvändare hela bunten, så fort det går dåligt skyller man på att ligan är dålig. Tappar man ett 30 poängs försprång (mot Juventus) ja då finns det inga ursäkter, sådant ska bara inte hända.

Jag var väldigt förvånad att vi klarade det. Vi tappade 3st nyckelspelare i Vidal, Pirlo och Tevez. Två av dom var som gjutna för Juve, Vidal och Tevez. Pirlo var på nergång förra säsongen såg man så tappet blev inte lika stort då Marchisio gör det mkt bra som regista.

In kom massor av nya spelare som skulle spela in sig samtidigt som två av våra viktigaste spelare lämnade truppen.

Och det var ett skadehelvete i början av säsongen, sug på denna:

Pogba - Padoin - Lemina

Det mittfältet hade vi 5-6 första omgångarna om jag inte missminner mig. Det skrämmer inte någon. Ingen Khedira, Ingen marchisio. En Dybala som skulle leverera DIREKT! Inte lätt med en tung tröja som juve är att bära.

Anfallet var jag orolig för och skadorna på mittfältet. Anfallet i sig är väldigt statiskt med Mandzukic, Zaza och Morata. Hade inte Dybala lyckats så bra som han gjort denna säsongen så är jag helt säker på att det inte blivit scudetto. Och en skada på den enda tekniska anfallaren i truppen ja det säger sig självt att det inte hade blivit något bra av det. Ingen utav de tre nämnda funkar nämligen ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in