2016-04-19, 20:41
  #11821
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Trolltunga var en angenäm upplevelse.

Det håller jag med om! Levde upp till mina förväntningar.
Citera
2016-04-19, 21:08
  #11822
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Old Stock är ju givet att man köper en 2-3st för att dels testa färsk och sedan lagra. Drack en 2013 för någon månad sen och den hade utvecklats mycket väl
Håller med, drack en 2011 för inte så längesedan. fantastisk.
Citera
2016-04-20, 07:30
  #11823
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Det håller jag med om! Levde upp till mina förväntningar.

Är dock lite förvirrad. Är det en Wild Ale eller en smaksatt IPA?

Tror nog detta är det godaste jag druckit i år. Tyvärr köpte jag bara en och sitter mitt ute i ingenstans.
Citera
2016-04-20, 08:10
  #11824
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Är dock lite förvirrad. Är det en Wild Ale eller en smaksatt IPA?

Tror nog detta är det godaste jag druckit i år. Tyvärr köpte jag bara en och sitter mitt ute i ingenstans.

De kallar den själva för IPA, på Ratebeer är den dock klassad som sour/wild (vilket jag tycker är mer passande). Även om humlen finns där är det ju dock surheten som är dominerande, mycket bra öl hur som, skulle ha köpt mer än två
Citera
2016-04-20, 17:21
  #11825
Medlem
Ålens avatar
Imorgon blir det tåg och två bussbyten för att inhandla ett gäng Trolltunga och Mamzelle Blonde som visade sig vara en sjuhelvetes goding den med. Hade inte väntat att Mamzellen var en suring mer som en vanlig belgisk blonde. Inget mig emot dock.
Citera
2016-04-20, 17:58
  #11826
Medlem
onzycs avatar
26 MAJ WEBBLANSERING
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout Coffee 2015, 279 kr
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout Elijah Craig 12 y/o 2015, 279 kr
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout High West Rye 2015, 279 kr
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout High West Bourbon 2015, 279 kr
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout Woodford Reserve, 279 kr

Nice som fan. Får bli en av varje.
Citera
2016-04-20, 19:58
  #11827
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
26 MAJ WEBBLANSERING
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout Coffee 2015, 279 kr
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout Elijah Craig 12 y/o 2015, 279 kr
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout High West Rye 2015, 279 kr
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout High West Bourbon 2015, 279 kr
FiftyFifty Imperial Eclipse Stout Woodford Reserve, 279 kr

Nice som fan. Får bli en av varje.

En av varje har jag inte råd med men tänkte åtminstone köpa en den stora frågan är vilken!?
Citera
2016-04-20, 21:10
  #11828
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
En av varje har jag inte råd med men tänkte åtminstone köpa en den stora frågan är vilken!?

Jag skulle säga Elijah av de där, men hellre privatimportera en Grand Cru som jag läste va möjligt. Dock tycker jag inte någon är värd pengarna, kanske som ett lagringsexperiment men då har jag ingen aning om vilken man borde ta.
Citera
2016-04-20, 21:29
  #11829
Medlem
onzycs avatar
Nåja, jag kommer offra mig o köpa en av varje. Visst är 1400 saftigt för fem flaskor öl, men jag behöver inte hämta alla på en och samma gång utan kan sprida ut det över fler månader.

Sen är jag en riktig sucker för imps också så släpps det fatlagrade från Fiftyfifty då får det blir korv och makaroner för en tid framöver.
Citera
2016-04-20, 22:07
  #11830
Medlem
Korders avatar
Fråga; finns det folköl ni skulle rekommendera? Jag vill minnas att Falcon Bayerskt var helt ok för att vara folköl, allt annat jag testat har smakat... eller nä, det har inte smakat helt enkelt. Inte direkt äckligt, bara smaklöst.
Citera
2016-04-20, 22:17
  #11831
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
senaste släppet. founders mango-chili. vilken skit. det kan inte bara varit jag?

Var sugen på den då jag tycker Founders Rubaeus är en jävligt god öl, tur jag passade.
Citera
2016-04-20, 23:10
  #11832
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Nåja, jag kommer offra mig o köpa en av varje. Visst är 1400 saftigt för fem flaskor öl, men jag behöver inte hämta alla på en och samma gång utan kan sprida ut det över fler månader.

Sen är jag en riktig sucker för imps också så släpps det fatlagrade från Fiftyfifty då får det blir korv och makaroner för en tid framöver.
sprida ut över flera månader? hämtar du inte ut dina grejer ställer dom ut det i butiken eller skickar tillbaka det till leverantör.

har druckit 4-5st av de där. tycker inte de är värda pengarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Var sugen på den då jag tycker Founders Rubaeus är en jävligt god öl, tur jag passade.
tur det. nej, det är inte alls samma grejer. denna var riktigt dålig. smakade sprit också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in