2016-04-20, 23:14
  #11833
Medlem
onzycs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
sprida ut över flera månader? hämtar du inte ut dina grejer ställer dom ut det i butiken eller skickar tillbaka det till leverantör.

har druckit 4-5st av de där. tycker inte de är värda pengarna.

I normala fall, ja.
Citera
2016-04-21, 08:43
  #11834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Fråga; finns det folköl ni skulle rekommendera? Jag vill minnas att Falcon Bayerskt var helt ok för att vara folköl, allt annat jag testat har smakat... eller nä, det har inte smakat helt enkelt. Inte direkt äckligt, bara smaklöst.

Omnipollo magic #3.5 !
Citera
2016-04-21, 08:58
  #11835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Nåja, jag kommer offra mig o köpa en av varje. Visst är 1400 saftigt för fem flaskor öl, men jag behöver inte hämta alla på en och samma gång utan kan sprida ut det över fler månader.

Sen är jag en riktig sucker för imps också så släpps det fatlagrade från Fiftyfifty då får det blir korv och makaroner för en tid framöver.

Jag tror säkert att de sparar på dina flaskor till du har "lust" att hämta ut dem!!!
Citera
2016-04-21, 09:20
  #11836
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onzyc
Nåja, jag kommer offra mig o köpa en av varje. Visst är 1400 saftigt för fem flaskor öl, men jag behöver inte hämta alla på en och samma gång utan kan sprida ut det över fler månader.

Sen är jag en riktig sucker för imps också så släpps det fatlagrade från Fiftyfifty då får det blir korv och makaroner för en tid framöver.

14 dagar, sen skickar de tillbaka det till leverantören. Visst, känner du någon på butiken som kan gömma undan dem på lagret så går det säkert, men det står rätt tydligt 14 dagar i villkoren och de flesta butiker brukar hålla rätt hårt på det nu för tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Fråga; finns det folköl ni skulle rekommendera? Jag vill minnas att Falcon Bayerskt var helt ok för att vara folköl, allt annat jag testat har smakat... eller nä, det har inte smakat helt enkelt. Inte direkt äckligt, bara smaklöst.

Har inte provat så väldigt många, men Sir Taste-Alot, Brooklyn Half and Half Ale (eller vad den heter), Slottskällans Saison och några andra är helt ok.
Citera
2016-04-21, 09:28
  #11837
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
14 dagar, sen skickar de tillbaka det till leverantören. Visst, känner du någon på butiken som kan gömma undan dem på lagret så går det säkert, men det står rätt tydligt 14 dagar i villkoren och de flesta butiker brukar hålla rätt hårt på det nu för tiden.



Har inte provat så väldigt många, men Sir Taste-Alot, Brooklyn Half and Half Ale (eller vad den heter), Slottskällans Saison och några andra är helt ok.
dessutom så ligger de i saldot. någon annan butik kan komma att ringa och fråga om de kan ta den.

men för fan, 1400 pix. tattigt värre. :P
Citera
2016-04-21, 20:31
  #11838
Medlem
Ålens avatar
Drack Dugges Svartvinbärssuris nyss. Den var god men lite okomplex. Vad skulle lagring kunna tänkas göra med en sådan brygd? Och hur länge måste man lagra ett öl innan den anses lagrad?
Citera
2016-04-21, 20:33
  #11839
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Fråga; finns det folköl ni skulle rekommendera? Jag vill minnas att Falcon Bayerskt var helt ok för att vara folköl, allt annat jag testat har smakat... eller nä, det har inte smakat helt enkelt. Inte direkt äckligt, bara smaklöst.

Brooklyn har släppt nån välhumlad saison som är sketgod. Kommer inte ihåg vad den heter. Röd etikett.

Murphys är helt okej som 3,5 också.
Citera
2016-04-21, 20:43
  #11840
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Drack Dugges Svartvinbärssuris nyss. Den var god men lite okomplex. Vad skulle lagring kunna tänkas göra med en sådan brygd? Och hur länge måste man lagra ett öl innan den anses lagrad?
då de använder sig av aromämnen så drick den "färsk", lagring kommer bara göra den sämre.

finns inga definitiva regler gällande lagring.
Citera
2016-04-21, 21:26
  #11841
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
då de använder sig av aromämnen så drick den "färsk", lagring kommer bara göra den sämre.

finns inga definitiva regler gällande lagring.

Aromämnen, vad fan. Det låter trist. Känns ju lika mycket hantverk som en påse Gott O blandat.
__________________
Senast redigerad av Ålen 2016-04-21 kl. 21:30.
Citera
2016-04-21, 22:23
  #11842
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Brooklyn har släppt nån välhumlad saison som är sketgod. Kommer inte ihåg vad den heter. Röd etikett.

Murphys är helt okej som 3,5 också.

Brooklyn 1/2 Ale tänker du på. Har faktiskt inte kommit mig för att pröva den ännu men hört att den är bra för en folkis.
Citera
2016-04-22, 08:03
  #11843
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Aromämnen, vad fan. Det låter trist. Känns ju lika mycket hantverk som en påse Gott O blandat.
japp. det är urtrist och trenden för detta bara ökar. omnipollo t.ex. kan ju inte göra en öl längre utan att dra i laktos och aromämnen.
Citera
2016-04-22, 12:20
  #11844
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Brooklyn 1/2 Ale tänker du på. Har faktiskt inte kommit mig för att pröva den ännu men hört att den är bra för en folkis.

Just det så hette den. Jättetrevlig, frisk, humlig saison med rejäl citronkaraktär. Ytterst lättdrucket öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in