2016-04-15, 17:17
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Testade The Lit Up Black Ipa från Brutal Brewing igår och jävlar vad förvånad jag blev. Brutal gör ju för det mesta "fin fulöl" men detta var riktigt bra. Synd att den inte verkar produceras mer.

Hade för övrigt varit kul att veta vad ni har som högst rate:ade om ni betygsätter det ni dricker. Har själv kört Untappd sedan i november (totalt 120 unika öl, enbart nyregistreringar) och följande är min topp tre hittills:

Guinness Draught - Guinness
Magic #411 Wild Strawberry/Rhubarb/Vanilla Smoothie IPA - Omnipollo
Hop Hog - Feral Brewing Company

Brutal Brewing är mycket kompetenta. Jag har ofta hyllat de experimentiella öler de hade med sig till SBWF förra året, tyvärr kommer de aldrig produceras i kommersiell skala.

Min topp 5 är:
1: Amager / Goose Island Rye King
2: Prairie Pirate Bomb!
3: Avery Mephistopheles
4: Rochefort 10
5: Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel

(Ja, jag är en sucker för Imperial Stouts)
Citera
2016-04-15, 21:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Testade The Lit Up Black Ipa från Brutal Brewing igår och jävlar vad förvånad jag blev. Brutal gör ju för det mesta "fin fulöl" men detta var riktigt bra. Synd att den inte verkar produceras mer.

Hade för övrigt varit kul att veta vad ni har som högst rate:ade om ni betygsätter det ni dricker. Har själv kört Untappd sedan i november (totalt 120 unika öl, enbart nyregistreringar) och följande är min topp tre hittills:

Guinness Draught - Guinness
Magic #411 Wild Strawberry/Rhubarb/Vanilla Smoothie IPA - Omnipollo
Hop Hog - Feral Brewing Company

Jag har rejtat in 1113 unika öl på untapped. Av dessa har 34 fått full pott. Ett urval:

Guinness Draught (dricker sällan men alltid på flygplatsen innan avresa till London, då är det stämning)
Armageddon Ipa - Epic (Nzl)
Dale's Pale Ale - Oscar Blues
Hopulent Ipa - Epic (us)
Westbrook Ipa - (färsk. Nyligen druckit trött och det va inte full pott)
Belgisk Ipa - Eskilstuna Ölkultur
Bridge/Building bridges - Oppigårds /Amager
Bomb! - Praire
Grande Noirceur - Dieu du Ciel
Imperial Stout - Founder's
Idjit - Dugges
Vitus - Wiehenstephaner
Citera
2016-04-15, 22:02
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag har rejtat in 1113 unika öl på untapped. Av dessa har 34 fått full pott. Ett urval:

Guinness Draught (dricker sällan men alltid på flygplatsen innan avresa till London, då är det stämning)
Armageddon Ipa - Epic (Nzl)
Dale's Pale Ale - Oscar Blues
Hopulent Ipa - Epic (us)
Westbrook Ipa - (färsk. Nyligen druckit trött och det va inte full pott)
Belgisk Ipa - Eskilstuna Ölkultur
Bridge/Building bridges - Oppigårds /Amager
Bomb! - Praire
Grande Noirceur - Dieu du Ciel
Imperial Stout - Founder's
Idjit - Dugges
Vitus - Wiehenstephaner

Har faktiskt inte gett ut en femma än. Guinness ligger ensam bäst på 4.5 i betyg. Har ett par på 4.25 också utöver de jag listade; Trashy Blonde, Punk Ipa, Armageddon IPA, Duvel och Slope Style Winter IPA om jag minns rätt på rak arm. Blev en Limited Session IPA från Södra precis, som vanligt levererar dem ett mycket bra öl.
Citera
2016-04-16, 13:11
Medlem
Beerzuuls avatar
Min topp fem, utan inbördes ordning:
Cigar City Brewing - Jai Alai
Cigar City Brewing - Maduro Brown
Edge Brewing Barcelona - Hoptimista
Breckenridge Brewery - 471 Small Batch IPA
Ballast Point - Grapefruit Sculpin

Bubblare: Dogfish Head - 90 Minute IPA

Alla utom Hoptimistan har avnjutits på plats i USA.
Citera
2016-04-16, 20:05
Medlem
lugna ner digs avatar
Någon som druckit GBG beer week-ölen än? Jävlar vilka omdömen den har fått hittills.
Citera
2016-04-17, 05:05
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Tycker det är trevligt när man är ute och far omkring i Sverige att testa respektive ställes egna lokalbryggda ipor. De är lika goda överallt. Två favoriter är Wermlands-IPA, bryggs i Kristinehamn och kan köpas på alla system i Värmland. I Västerås har de ett bryggeri som heter Coppersmith som gör både pilsner, Ale och IPA, deras IPA heter Knights och är riktigt trevlig. Lättdrucken.
Citera
2016-04-17, 09:29
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Någon som druckit GBG beer week-ölen än? Jävlar vilka omdömen den har fått hittills.

Jag får vänta till lördag på mässan. Man får ju hoppas att de bryggt ordentligt så det finns kvar. :-)
Citera
2016-04-18, 22:23
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Drack precis en Abstrakt AB:12 från Brewdog. Tappad i ca 9000 flaskor 12/12 2012. Lagrad sedan dess här hemma. Otroligt fin, smakar katrinplommon och bär. Nästan lite portvinskänsla.

Har ni för övrigt sett kommande ölsläpp på Systemet? Lite sugen på Old Stock Cellar Reserve Rye Whiskey Barrel och Founders Curmudgeon, kanske en Wake Up Dead Nitro från Left Hand också. I övrigt inget jätteroligt i mitt tycke.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2016-04-18 kl. 22:27.
Citera
2016-04-19, 12:46
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Drack precis en Abstrakt AB:12 från Brewdog. Tappad i ca 9000 flaskor 12/12 2012. Lagrad sedan dess här hemma. Otroligt fin, smakar katrinplommon och bär. Nästan lite portvinskänsla.

Har ni för övrigt sett kommande ölsläpp på Systemet? Lite sugen på Old Stock Cellar Reserve Rye Whiskey Barrel och Founders Curmudgeon, kanske en Wake Up Dead Nitro från Left Hand också. I övrigt inget jätteroligt i mitt tycke.

Old Stock är ju givet att man köper en 2-3st för att dels testa färsk och sedan lagra. Drack en 2013 för någon månad sen och den hade utvecklats mycket väl
Citera
2016-04-19, 15:09
Medlem
brutefishs avatar
senaste släppet. founders mango-chili. vilken skit. det kan inte bara varit jag?
Citera
2016-04-19, 15:51
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
senaste släppet. founders mango-chili. vilken skit. det kan inte bara varit jag?

Har enbart hört dåliga saker om den. Tur att jag hoppade över den!
Citera
2016-04-19, 17:45
Medlem
Ålens avatar
Trolltunga var en angenäm upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in