2016-04-05, 23:58
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Såg precis att CMore börjat med ett allsvenskt höjdpunkter/omgång magasin som heter Fotbollsmåndag. Finns även att kolla på genom fotbollskanalen.
Ska kolla nu!

En produkt jag efterfrågat länge, har t.o.m lyckats uthärda Fotbollskväll några gånger de senaste åren. Dessutom äger de ju matchrättightererna på ett helt annat sätt än SVT.

Ok program inte mer.
För mycket fokus på måndagsmatchen och inte hela omgången.
Citera
2016-04-06, 09:33
Medlem
Såg IFK, AIK oh Östersund i första omgången och satan vad underbara ÖFK är. Spelade ut Bajen totalt i första genom ett passningsspel jag inte kan erinra mig om ha sett någonsin i allsvenskan? Ljuvligt att se. Visste att Potter gjort ett gediget jobb i ÖFK men fortsätter man såhär så vill jag tveklöst se Potter i AIK framför t.ex Baxter/Norling/Stahre.

AIKs match var väl precis som en sedvanlig AIK-premiär, eller? Mindre motstånd, stort hemmastöd och oförlöst spel med ett underkänt resultat. Mmmmm! Premiär.
Tycker faktiskt det fanns tvivelaktiga beslut av Alm och som bäddade för resultatet. Spela Dickson från start förstod jag inte riktigt när Saletros gjort det så fint under försäsongen. Saletros-Ofori hade dessutom varit tillräckligt balanserat innermittfält på hemmaplan mot en sämre motståndare. Sedan blir man tröstlös inför bänken. Många flashiga namn men känns egentligen bara som om Strandberg är X-faktor-spelaren. Markkanen känns varken till eller från precis som Yasin inte erbjuder något vi t.ex inte redan hade på planen.

Avdic är jag fortfarande orolig för. Kändes som en chansning på förhand men glänste till under försäsongen vilket fick upp förhoppningarna, men nu är jag lite mer reserverad. Väl medveten om att han fortfarande är matchotränad och saknar samarbetskänslan (just nu) med övriga forwards. Positivt från matchen var ju emellertid Strandberg, tyvärr känns han ju så himla grön när han ständigt var tvungen att spela hjälte och skjuta på allt. Samma symptom som Affane led av som ständigt var tvungen att slå avgörande passningar till höger och vänster.

Nej, jag misstänkte att AIK skulle vara trögstartade så jag är inte i AVGÅALLTOCHALM-mode riktigt ännu.

Men nu till KVÄLLENS STORA FRÅGA och jag behöver hjälp från FB:
Vilken match bör man se?
Jag lutar åt GBG-derbyt men är samtidigt sugen på att se hur både Malmö (mot Jönköping) och Norrköping (mot Kalmar) sköter sig.
Vilken bör man se och varför?
Citera
2016-04-06, 09:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Såg IFK, AIK oh Östersund i första omgången och satan vad underbara ÖFK är. Spelade ut Bajen totalt i första genom ett passningsspel jag inte kan erinra mig om ha sett någonsin i allsvenskan? Ljuvligt att se. Visste att Potter gjort ett gediget jobb i ÖFK men fortsätter man såhär så vill jag tveklöst se Potter i AIK framför t.ex Baxter/Norling/Stahre.

AIKs match var väl precis som en sedvanlig AIK-premiär, eller? Mindre motstånd, stort hemmastöd och oförlöst spel med ett underkänt resultat. Mmmmm! Premiär.
Tycker faktiskt det fanns tvivelaktiga beslut av Alm och som bäddade för resultatet. Spela Dickson från start förstod jag inte riktigt när Saletros gjort det så fint under försäsongen. Saletros-Ofori hade dessutom varit tillräckligt balanserat innermittfält på hemmaplan mot en sämre motståndare. Sedan blir man tröstlös inför bänken. Många flashiga namn men känns egentligen bara som om Strandberg är X-faktor-spelaren. Markkanen känns varken till eller från precis som Yasin inte erbjuder något vi t.ex inte redan hade på planen.

Avdic är jag fortfarande orolig för. Kändes som en chansning på förhand men glänste till under försäsongen vilket fick upp förhoppningarna, men nu är jag lite mer reserverad. Väl medveten om att han fortfarande är matchotränad och saknar samarbetskänslan (just nu) med övriga forwards. Positivt från matchen var ju emellertid Strandberg, tyvärr känns han ju så himla grön när han ständigt var tvungen att spela hjälte och skjuta på allt. Samma symptom som Affane led av som ständigt var tvungen att slå avgörande passningar till höger och vänster.

Nej, jag misstänkte att AIK skulle vara trögstartade så jag är inte i AVGÅALLTOCHALM-mode riktigt ännu.

Vilken match bör man se?
Jag lutar åt GBG-derbyt men är samtidigt sugen på att se hur både Malmö (mot Jönköping) och Norrköping (mot Kalmar) sköter sig.

Styrelsen vill uppenbarligen dumpa Alm, det känns som att åtminstone några styrelsemedlemmar väntar på en anledning att sparka honom.

Norrköping mot Kalmar känns som mest intressant på förhand med tanke på att båda lagen inlett Allsvenskan genom att förlora. Malmö lär vinna borta mot Jönköping, troligtvis genom att Rosenberg armbågar in matchens enda mål. Derbyt i Göteborg kommer nog sluta med ett tråkigt kryss.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-04-06 kl. 09:42.
Citera
2016-04-06, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Här är skottögonblicket. Han står varken bakom Ellegaard eller särskilt nära stolpen. Det är ingen solklar skymning av målvakten, det var inget jag skrev heller och jag vet faktiskt inte hur situationen bör bedömas.
Nej han skymmer inte målvakten alls eftersom han står bredvid honom och när skottet väl går in så står han dessutom bakom som man kan se på klippet jag bifogade.
Citera
2016-04-06, 09:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Vilken match bör man se?

Förutom MFF på TV-skärmen så kör jag nog Göteborgsderbyt på datorn. Såg inte Häcken i första omgången och sedan vill jag se IFK mot riktigt motstånd.
Citera
2016-04-06, 09:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Styrelsen vill uppenbarligen dumpa Alm, det känns som att åtminstone några styrelsemedlemmar väntar på en anledning att sparka honom.

Norrköping mot Kalmar känns som mest intressant på förhand med tanke på att båda lagen inlett Allsvenskan genom att förlora. Malmö lär vinna borta mot Jönköping, troligtvis genom att Rosenberg armbågar in matchens enda mål. Derbyt i Göteborg kommer nog sluta med ett tråkigt kryss.
IFK Gbg är dock Häckens mardrömsmotståndare nummer ett...medan tex MFF är något av en drömmoståndare.
Citera
2016-04-06, 09:54
Medlem
Citat:

Det är ju tydligen guld eller sparken för Alm om man ska tro på vad som skrivs i medierna. Men Alm kan nog ligga pyrt till redan nu. Säg att AIK ligger i botten efter 10 omgångar kan han nog vara rökt redan då. Känns som att AIK bör slå ÖFK imorgon för att få lugn och ro.
Citera
2016-04-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ja att Alm ligger i luven med några i styrelsen har det ju snackats om länge och jag kan förstå honom, framförallt när man går ut och säger att det måste bli guld i år. Helt befängt.
Sedan kan jag personligen tycka att Alm-AIK har haft sin lilla gång, utan att tycka att han är värdelös eller ska sparkas.
Citera
2016-04-06, 10:33
Avslutad
Citat:

Vilken match bör man se?
På nått sätt måste Dickson komma i matchform. Han är i bättre form nu än han var efter skadan förra årets vår. Angående Avdic så tror jag han passar bättre ihop med Carlos Strandberg. Brustad var inte heller bra mot Sundsvall förutom målet. Men sedan att man ej bytte Eliasson eller Dickson mot Yasin är en gåta. Yasins inhopp mot Bajen var väldigt piggt. En injektion som behövdes i söndags
Citera
2016-04-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Förutom MFF på TV-skärmen så kör jag nog Göteborgsderbyt på datorn. Såg inte Häcken i första omgången och sedan vill jag se IFK mot riktigt motstånd.
Kan inte förmå mig själv att kolla på två matcher samtidigt. Vissa kan det och dessa beundrar jag men personligen måste jag fokusera 100% på en (1) match.
Citera
2016-04-06, 10:39
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Ser fram emot kvällens match. Blir kul att se vad Södra går för mot riktigt bra motstånd. Man har ju blivit totalt utspelade tidigare, så hoppas att vi kan hålla nere siffrorna idag i alla fall.
Citera
2016-04-06, 10:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Ser fram emot kvällens match. Blir kul att se vad Södra går för mot riktigt bra motstånd. Man har ju blivit totalt utspelade tidigare, så hoppas att vi kan hålla nere siffrorna idag i alla fall.

Jag har inte sett Södra spela så jag undrar om Allan Kuhns beskrivning stämmer in:
Citat:
Jönköping spelar på ett annorlunda sätt jämfört med andra lag. Detta spelsättet har gett dem 1-1 mot IFK Norrköping och 1-0 mot Kalmar i de två senaste tävlingsmatcherna. De har ett markeringsspel där de hela tiden följer sin gubbe, något som inte är vanligt i svensk fotboll där de flesta spelar zonfotboll och 4-4-2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in