2016-04-04, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Tycker vår form är svår att analysera. På ena sidan har det inte sett så bra ut. På den andra sidan har vi gått till semifinal i svenska cupen och på vägen vunnit två derbyn. Men även jag är orolig för Östersund av precis samma anledningar som du. Deras spel borde passa på Söderstadions matta och dessutom har de massor av energi som nykomlingar. Men vi får hoppas att Hammarbys fina historia vad gäller premiärer håller i sig.

Att vi spöade gnaget och dif i cupen säger nog mer om hur dåliga dom var än hur bra vi är, är jag rädd.
Citera
2016-04-04, 10:12
Medlem
gilbert25s avatar
Till alla som tvivlar på Hyséns straffsituation, https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/12936651_10206362217314034_7115298810314884819_n.j pg?oh=bad1d872e9be8d93d4b5cee4c29c645d&oe=57BDCE2B här ser man ju klart och tydligt att kontakt finns.
Citera
2016-04-04, 10:16
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Martler rör absolut inte bollen. Hysen petar undan bollen, känner kontakt från Martlers arm och kastar sig. Anfallsspel 1A, Martler och övriga Falkenbergsspelare protesterar inte alls.

Jag var på plats, det kändes direkt som en solklar straff. (Även för mig som håller på Falkenberg)
Kommer hem och ser repriserna, och bildar mig en helt annan uppfattning.
Filmning efter man sett tv-bilderna.
Men som sagt, så kändes det som en solklar straff när det hände, och det kan man inte klandra domaren för.
Tråkigt, för matchen var helt öppen i det läget av matchen.
Menmen, bara att kämpa vidare.
Citera
2016-04-04, 10:32
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Kanske inte så mycket här, men twitter blev fullständigt nerbajsat av bittra inlägg från folk med göteborgssympatier. Bl.a. den där korpulente typen som driver en podd i GT eller GP eller vad fan det är, som sin vana trogen började böla tämligen omgående. Även diverse kommentarsfält och andra forum fick sin del. Så ja, det var (föga förvånande) en ordentlig mängd gnäll som kom från ert håll.

Kolla igenom folk på Twitter med Malmösympatier då så får du se gnäll på Hysén. Vet inte hur något av det är relevant i den här tråden och användarna här och det inlägget jag svarade på? Det finns alltid någon någonstans...

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
På den här gifen tycker jag det inte ser ut att vara straff: https://twitter.com/vivannigen/status/716674066124574720

Martler slår undan bollen, Hysén släpar efter med benet och slänger sig onaturligt vid kontakt.

Martler är inte nära att slå undan bollen (det är Hysén som petar bort bollen), däremot lägger Martler armen precis framför Hyséns vänsterfot, som när han drar upp den så klart känner en liten kontakt och därmed lägger sig. På liknande sätt som Rosenberg märker att Johansson kommer in med foten utan att pricka bollen och därmed kan Rosenberg hoppa upp och sen svandyka för att undvika smällen.

Citat:
Han går aldrig in för att skada spelare utan spelar bara hårt, något han fått med sig efter sin tid utomlands. För ett tag sedan (tror det var förra säsongen) fick spelare i Allsvenskan svara på vad dom tyckte om hans spel. Ingen av dom verkade vara i närheten av så störda som motståndarsupportrar i allmänhet, och ni göteborgare i synnerhet.

"Han går aldrig in för att skada spelare". "Spelar bara hårt". Rosenberg spelar fult. Punkt. Och hur var det nu med satsningen mot FCK:s Jörgensen?

Citat:
Det blir ju lite komiskt för ni kommer i byxan varje gång Wernbloom gör någonting på plan. Men är det Rosenberg så jävlar.

Skillnaden är att Wernbloom blir bestraffad för i princip varje ful grej han gör, medan Rosenberg kommer undan med i princip varje ful grej han gör.

Citat:
Det hela bottnar naturligtvis i vilken fantastisk spelare Rosenberg är och vad vi, mycket tack vare honom, har lyckats med de senaste åren. Det svider, helt enkelt. Hade han varit en kass spelare i nåt annat lag så hade knappast någon brytt sig i lika stor utsträckning.

Självklart, precis på samma sätt som du fortfarande gnäller över Wernbloom trots att det var snart 7 år sedan han spelade i IFK Göteborg senast.

Citat:
Sen vet jag inte hur gentlemannamässigt det är att stå i rutan och ljuga som Hysén gjorde igår, medan Rosenberg erkände att det var tveksamt dömt vid hans egen situation.

Hur ljuger han när bilderna visar att Martler är på hans vänsterfot?

/feldgrau
Citera
2016-04-04, 10:38
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gruvar mig en hel del för matchen i kväll. Nykomlingar är ju oftast som piggast i början av säsongen; då när det fortfarande finns hopp.
Den snabba plastmattan på Tele 2 torde också passa Östersunds kvicka passningsspel.

Och Hammarby har inte direkt imponerat under försäsongen.
En match som bäst beskrivs med ett ord: ÅNGEST

Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Tycker vår form är svår att analysera. På ena sidan har det inte sett så bra ut. På den andra sidan har vi gått till semifinal i svenska cupen och på vägen vunnit två derbyn. Men även jag är orolig för Östersund av precis samma anledningar som du. Deras spel borde passa på Söderstadions matta och dessutom har de massor av energi som nykomlingar. Men vi får hoppas att Hammarbys fina historia vad gäller premiärer håller i sig.
Det är det enda halmstrået jag kan hålla mig. Gillar inte halmstrån, vill ha rep.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Att vi spöade gnaget och dif i cupen säger nog mer om hur dåliga dom var än hur bra vi är, är jag rädd.
Kan bara instämma där.
Citera
2016-04-04, 10:54
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Satans oflyt idag, Abrahamsson vann matchen åt Häcken. 1-3 eller 2-4 skulle speglat matchbilden bättre. Sen kunde Häckens 1-0 dömts bort för offside då Jeremejeff står i klar offsideposition och skymmer Ellegaard, vet inte riktigt hur de ska bedömas men nog skulle det inte varit helt fel att blåsa där. Surt att förlora på detta sätt men jag hade ändå inte förväntat mig poäng, snarare en överkörning från Häckens sida.

Elfsborg kommer definitivt vara med i toppen i år, åtminstone under våren och fram till omgång 20-25, där går det väl nedför som vanligt.

Å andra sidan var Owoeri's bortdömda 2-0 onside: http://imgur.com/oLONCEu

Det jämnar ut sig i längden vettu
Citera
2016-04-04, 11:10
Medlem
TimTebows avatar
Jag förstår inte hur folk orkar tjafsa om filmning hit och dit. Men men folk har väl helt enkelt olika intressen.
Citera
2016-04-04, 11:14
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Sitter på jobbet och kan inte få ett skit gjort. Ångest och pepp
Citera
2016-04-04, 11:43
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Skitmatch igår. Inte så mycket att säga egentligen. Vi skapar praktiskt taget ingenting under 90 minuter och då ska vi inte vinna. Tappade i stort sett allt efter att Broberg gick av. Det mest bedrövliga var dock att det inte blev någon hyllning till Anders innan avspark. Pinsamt, hyllningstifot var dock helt ok.
Citera
2016-04-04, 12:16
Medlem
BarryHeros avatar
Nagon som vet om Jamal Blackman startar for Ostersund ikvall?
Citera
2016-04-04, 12:19
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Nagon som vet om Jamal Blackman startar for Ostersund ikvall?
Tränaren bör ha koll i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Skitmatch igår. Inte så mycket att säga egentligen. Vi skapar praktiskt taget ingenting under 90 minuter och då ska vi inte vinna. Tappade i stort sett allt efter att Broberg gick av. Det mest bedrövliga var dock att det inte blev någon hyllning till Anders innan avspark. Pinsamt, hyllningstifot var dock helt ok.
Vilken Anders?
Citera
2016-04-04, 12:44
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Tränaren bör ha koll i alla fall.

Vilken Anders?
Anders Karlsson, målvakt med flest matcher i ÖSKs historia, som drunknade när han gick genom isen under en skridskotur sent i höstas.

Inget snack om att Djurgården vinner rättvist, vi är inte i närheten av att komma upp i en godkänd nivå och endast ett fåtal spelare når upp i betyget godkänt. Domarteamet var inte direkt lysande och verkade speciellt ha problem med att döma hörnsituationer. ÖSK blev bestulna på ett par givna hörnor, medan DIF fick sitt första mål på en hörna när man själva sparkat ut bollen. Dessutom fick Ranegie springa ner Almebäck utanför spelet vid deras andra mål. Många 50/50-situationer som verkade gå i DIFs favör också, men han missade säkert en del för bortalaget också. Al Hakim gjorde ju dessutom en usel insats i vår cupmatch mot Forward tidigare i år. Sveriges bästa domare var det ja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in