2016-04-16, 10:12
Medlem
I övrigt funderar jag på uttalet av Brwa Nouri. När han var en liten junis i Gnaget och snorta koks så uttalade jag (och andra med mig) hans förnamn som "Broa". Nu har jag hört kommentatorer uttala det Berva.

Någon som har koll på persisk/iransk/kurdiska namn och uttal?
Citera
2016-04-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Fast nu vrider du till begreppet en aning. Han sa "det ser man inte varje dag" vilket är detsamma som att det är sällsynt med ytterbackar som får in bra träffar. Det stämmer att ytterbackar inte gör mål särskilt ofta, men det syftades till snarare träffen på bollen/skotet snarare än att det blev mål. Och det är inte direkt ovanligt med ytterbackar som har bra krut i dojjorna.

Att dom sedan inte får en chans att visa upp det så ofta är en annan sak. Men det blir väl en tolkningsfråga huruvida han syftade på frekvensen av mål/skott från ytterbackar eller avsaknaden av den kvalitén hos den kategorin. I stunden tolkade jag det som det sistnämnda. Men vi friar där då.

Ödesmatch idag för Heif och FFF. Lite trist lördag ändå med bara en match som dessutom är mellan två av ligans hittills sämsta lag. Vad tror FB? Målrikt eller målsnålt? Heif tar detta va?
Jag tror en förlust skulle vara allvarligare för Heif än Falkenberg. FFF gick nog in i säsongen med "kämpa, överlev" tatuerat på hjärtat.

Den riktiga ödesmatchen är väl Ellos-Malmö. Efter fyra omgångar kan något av de lagen ligga sub 1p/match, ett snitt som brukar krävas för att undvika kval.

Imorgon spelar Peking-Gnaget, kan bli en bra match.

Djurgården - Bajen på tisdag. Tar DIF en skalp där är Bajen i bottenstriden och Djurgården i top. Kan Djurgården få Gnagar-hybris?
Kul omgång!
Citera
2016-04-16, 15:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ödesmatch idag för Heif och FFF. Lite trist lördag ändå med bara en match som dessutom är mellan två av ligans hittills sämsta lag. Vad tror FB? Målrikt eller målsnålt? Heif tar detta va?
Av det man sett i år har Helsingborg varit usla, Falkenberg har å andra sidan varit sämre än sämst + att HeIF har hemmaplan så tror på vinst för deras del och lite andrum för Henke Larsson. Håller med om att det är grymt tråkigt med bara en match idag.
Citera
2016-04-16, 16:00
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Av det man sett i år har Helsingborg varit usla, Falkenberg har å andra sidan varit sämre än sämst + att HeIF har hemmaplan så tror på vinst för deras del och lite andrum för Henke Larsson. Håller med om att det är grymt tråkigt med bara en match idag.

Skönt ju, då kan man supa utan ångest och ta den tillsammans med bakisångesten imorgon istället.

Det ska nog mycket till för att HeIF ska förlora idag. Dom lär ha insett att det krävs en uppryckning och mot Falkenberg, som har sämre material, borde dom kunna klara sig på sitt tekniska övertag + motivationen.
Citera
2016-04-16, 18:16
Medlem
stayluckys avatar
Redan nu känns det som att vi kommer få säga "Farväl Falkenberg" i höst.
Citera
2016-04-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Redan nu känns det som att vi kommer få säga "Farväl Falkenberg" i höst.
Skönt att bli av med ännu ett lag som lirar på en potatisåker. Får gärna byta med Sirius som kommer spela på riktigt underlag på nya arenan.

Ner med Falken/J-Södra. Upp med Sirius/Assyriska.
Senast redigerad av Tiddlywank 2016-04-16 kl. 18:27.
Citera
2016-04-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Skönt att bli av med ännu ett lag som lirar på en potatisåker. Får gärna byta med Sirius som kommer spela på riktigt underlag på nya arenan.

J-Södra har ju planer på lite äkta underlag på den tilltänkta nya arenan tror jag att jag läste någonstans. Är ju bara ett fåtal klubbar som vägrar komma in i framtiden med oss andra och inse fördelarna med att kunna rulla bollen istället för att odla grönsaker på plan.
Citera
2016-04-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank

Falkenbergs nya arena kommer att stå spelklar till nästa säsong och den lär nog inte vara en potatisåker, kul för dom om dom får inviga den i superettan....
Jag hoppas på Sirius/Gais upp. Ner Falkenberg/Sundsvall.
Citera
2016-04-16, 18:59
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Falkenbergs nya arena kommer att stå spelklar till nästa säsong och den lär nog inte vara en potatisåker, kul för dom om dom får inviga den i superettan....
Jag hoppas på Sirius/Gais upp. Ner Falkenberg/Sundsvall.
Vad är problemet med Sundsvall då?
Citera
2016-04-16, 19:04
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
J-Södra har ju planer på lite äkta underlag på den tilltänkta nya arenan tror jag att jag läste någonstans. Är ju bara ett fåtal klubbar som vägrar komma in i framtiden med oss andra och inse fördelarna med att kunna rulla bollen istället för att odla grönsaker på plan.

Jag skiter vilka lag som åker ur bara det är tre balkonglag. Vilka som går upp spelar ingen roll det är ett gräslag.
Framtiden ser tyvärr dålig ut för svensk fotboll på klubbnivå.
Citera
2016-04-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Vad är problemet med Sundsvall då?

Har inget emot Sundsvall egentligen, men två lag måste ju ur...
Känns mer spännande med Södra bara dom kan få sin nya arena, plus oxå för bättre bortaresa.
Citera
2016-04-16, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc

Och du undrar varför svenska spelare numera inte kan prestera utomlands och landslaget gått ner sig? Herregud vilket inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in