Citat:
Ursprungligen postat av
mushymushy
Såg IFK, AIK oh Östersund i första omgången och satan vad underbara ÖFK är. Spelade ut Bajen totalt i första genom ett passningsspel jag inte kan erinra mig om ha sett någonsin i allsvenskan? Ljuvligt att se. Visste att Potter gjort ett gediget jobb i ÖFK men fortsätter man såhär så vill jag tveklöst se Potter i AIK framför t.ex Baxter/Norling/Stahre.
AIKs match var väl precis som en sedvanlig AIK-premiär, eller? Mindre motstånd, stort hemmastöd och oförlöst spel med ett underkänt resultat. Mmmmm! Premiär.
Tycker faktiskt det fanns tvivelaktiga beslut av Alm och som bäddade för resultatet. Spela Dickson från start förstod jag inte riktigt när Saletros gjort det så fint under försäsongen. Saletros-Ofori hade dessutom varit tillräckligt balanserat innermittfält på hemmaplan mot en sämre motståndare. Sedan blir man tröstlös inför bänken. Många flashiga namn men känns egentligen bara som om Strandberg är X-faktor-spelaren. Markkanen känns varken till eller från precis som Yasin inte erbjuder något vi t.ex inte redan hade på planen.
Avdic är jag fortfarande orolig för. Kändes som en chansning på förhand men glänste till under försäsongen vilket fick upp förhoppningarna, men nu är jag lite mer reserverad. Väl medveten om att han fortfarande är matchotränad och saknar samarbetskänslan (just nu) med övriga forwards. Positivt från matchen var ju emellertid Strandberg, tyvärr känns han ju så himla grön när han ständigt var tvungen att spela hjälte och skjuta på allt. Samma symptom som Affane led av som ständigt var tvungen att slå avgörande passningar till höger och vänster.
Nej, jag misstänkte att AIK skulle vara trögstartade så jag är inte i AVGÅALLTOCHALM-mode riktigt ännu.
Men nu till KVÄLLENS STORA FRÅGA och jag behöver hjälp från FB:
Vilken match bör man se?
Jag lutar åt GBG-derbyt men är samtidigt sugen på att se hur både Malmö (mot Jönköping) och Norrköping (mot Kalmar) sköter sig.
Vilken bör man se och varför?
Styrelsen vill uppenbarligen dumpa Alm, det känns som att åtminstone några styrelsemedlemmar väntar på en anledning att sparka honom.
Norrköping mot Kalmar känns som mest intressant på förhand med tanke på att båda lagen inlett Allsvenskan genom att förlora. Malmö lär vinna borta mot Jönköping, troligtvis genom att Rosenberg armbågar in matchens enda mål.

Derbyt i Göteborg kommer nog sluta med ett tråkigt kryss.