2016-04-06, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
IFK Gbg är dock Häckens mardrömsmotståndare nummer ett...medan tex MFF är något av en drömmoståndare.
Nej det är Häcken definitivt inte, Blåvitt har fyra raka segrar mot Häcken.
Det senaste mötet slutade 4-0!

Jag tror Blåvitt tar Häcken idag bara dom inte släpper Paulinho som jag faktiskt får erkänna är ruskigt bra.
Citera
2016-04-06, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
IFK Gbg är dock Häckens mardrömsmotståndare nummer ett...medan tex MFF är något av en drömmoståndare.

Jag vetefan om inte AIK är nummer ett, men Blåvitt är en klar 2:a. Har inga förhoppningar alls inför kvällens match, däremot längtar jag efter att vi får möta Blåvitt på hemmaplan för första gången på några år nästa gång vi möts.
Citera
2016-04-06, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Nej det är Häcken definitivt inte, Blåvitt har fyra raka segrar mot Häcken.
Det senaste mötet slutade 4-0!

Jag tror Blåvitt tar Häcken idag bara dom inte släpper Paulinho som jag faktiskt får erkänna är ruskigt bra.

Det var ju det han skrev. Däremot får du ha i beaktning att vi inte har mött er på riktig hemmaplan sedan 2012 (kan vara 2013, lite osäker).
Citera
2016-04-06, 11:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Kan inte förmå mig själv att kolla på två matcher samtidigt. Vissa kan det och dessa beundrar jag men personligen måste jag fokusera 100% på en (1) match.

Det blir ju dock så att man har fokus på en av matcherna.
Citera
2016-04-06, 12:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det var ju det han skrev. Däremot får du ha i beaktning att vi inte har mött er på riktig hemmaplan sedan 2012 (kan vara 2013, lite osäker).

Sudic borta, ersätter Sandberg? Jeremejeffs ljumskar sätter de stopp för spel? Isf spelar Owoeri?

Jag tror på att ni tar en poäng typ, 1-1 el. 2-2.
Citera
2016-04-06, 13:28
Medlem
MrSkargards avatar
Andreas Alm petar Avdic och Väisänen på grund av konkurrensskäl:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article22577944.ab

Jag hade förstått om Avdic bänkats men han får alltså inte ens vara med i truppen mot Östersund.
Citera
2016-04-06, 13:34
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article22577944.ab

Jag hade förstått om Avdic bänkats men han får alltså inte ens vara med i truppen mot Östersund.

Förstår inte hur någon är förvånad egentligen. Avdic har gjort en bra säsong de senaste 6 åren, det var i Elfsborg. Sedan dess har han dragits med rätt allvarliga skador. Förstår inte hur så många kunde tippa honom som skytteligasegrare. Lär behöva minst ett år på sig för att komma i form, och AIK kommer han inte få den tiden i och med de hårda krav de har på sig, framför allt i år.
Citera
2016-04-06, 13:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Per Karlsson är väl inte snabbhet personifierad, men till skillnad från Väisänen så är han positionssäker. Han tänker kanske på Östersunds första halvlek mot Hammarby.

Jag förstår inte hur AIK har kvar finnen. Inte imponerat på mig en enda gång.
Citera
2016-04-06, 15:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Ska man dra egna slutsatser fortsätter maktkampen mellan Alm och styrelsen, nu visar han rätt tydligt att han inte har något som helst utrymme att spela vissa spelare (i detta fall Avdic) i form utan det får lösas på annat sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Per Karlsson är väl inte snabbhet personifierad, men till skillnad från Väisänen så är han positionssäker. Han tänker kanske på Östersunds första halvlek mot Hammarby.

Här tycker jag du är fel ute, snabbhet är något som Per Karlsson haft hela karriären och var inte så långtifrån typ Rantie.

Sauli har tagit flera kliv framåt sedan utlåningen till Helsingfors, hade du skrivit detta innan säsongen börja skulle jag hållit med men inte nu.
Citera
2016-04-06, 15:02
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:

Vad fan dillar du om?

Pertan har snabbheten som en av sina finaste egenskaper och Sauli har varit vår bästa back på försäsongen.

Sitter du och fantiserar ihop saker helt apropå?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2016-04-06, 15:02
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:

Per Karlsson är knappast långsam för att vara mittback. Tycker snarare att han är relativt kvick.
Citera
2016-04-06, 15:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Vad fan dillar du om?

Pertan har snabbheten som en av sina finaste egenskaper och Sauli har varit vår bästa back på försäsongen.

Sitter du och fantiserar ihop saker helt apropå?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Tycker ni det så har ni stora problem. Han är ungefär lika smidig som en elefant.

Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Per Karlsson är knappast långsam för att vara mittback. Tycker snarare att han är relativt kvick.

Relativt kan jag väl köpa, "snabb för att vara mittback", men någon snabb fotbollsspelare är han inte.
Senast redigerad av mishima 2016-04-06 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in