2016-04-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Komedi dock att ett flertal gnällde över att Rosenbergs straff var kontroversiell, men nu när en folkkär Hysén slänger sig är det knäpptyst.

Går ju inte att jämföra en 100% fullblodsbitch med en go gubbe. Det borde till och med en malmöit förstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Du får gärna visa på inlägg från alla göteborgare som gnällde över Rosenbergs straffsituation. Jag hittar då inga inlägg i den här tråden och ett enda inlägg i matchprat där en blåvit (som jag kan identifiera) säger "tveksam straff".

Jag kan vara ärlig och säga att Hyséns straff är tveksam. Å andra sidan, precis som när Rosenberg fick sin straff då Johansson går in på ett sätt som gör att Rosenberg får hoppa undan eller ta en rejäl spark, så går Martler in på ett sätt, utan att träffa bollen, som gör att Hysén plötsligt har en arm precis framför foten. Se den här bilden t ex: https://twitter.com/sevenblackbirds/status/716667393108533248/photo/1.

Rättvist, gött och viktigt med vinst i vilket fall som helst.

/feldgrau

På den här gifen tycker jag det inte ser ut att vara straff: https://twitter.com/vivannigen/status/716674066124574720

Martler slår undan bollen, Hysén släpar efter med benet och slänger sig onaturligt vid kontakt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Inte speciellt imponerad av spelet idag, men det kändes stabilt. Man blir livrädd varje gång Engvall får en smäll. Hoppas han får vara hel för en gångs skull.

Hoppas inte så det blir som för HIF med May Mahlangu. Ni står nästan och faller på en Engvall övergång (20 miljoner+) faktiskt precis som Mays hälsena förstörde HIFs budget.
Citera
2016-04-04, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Hoppas inte så det blir som för HIF med May Mahlangu. Ni står nästan och faller på en Engvall övergång (20 miljoner+) faktiskt precis som Mays hälsena förstörde HIFs budget.

Jag har förhoppningar på att Sam och Ludwig får nya klubbadresser också. Det finns väl vad jag vet vidareförsäljningsklausuler på båda. Nu följer jag dom inte så noga, men klubbar som Dortmund, PSV etc har ju varit intresserade av Sam, och Ludwig är ju grymt talangfull. Säljs båda för en rimlig summa i sommar, så kanske det kan vara tal om ca 15 MSEK till Blåvitt.

Går det inte att få loss pengar på spelarförsäljningar, så får man väl göra som GAISARNA. Stå i Nordstan med hinken och tigga.

Citat:
Delar av Nordstan gick på söndagen i grönsvart, när Gais höll sin årliga julmarknad.

- Ropar jag "lotter" köper ingen. Men ropar jag "Gaislotter" säljer jag som fan, säger Tommy Levin.

[...]
- See more at: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2934128-gronsvart-i-nordstan-nar-gais-holl-julmarknad#sthash.YSIuPsyw.dpuf
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-04-04 kl. 00:45.
Citera
2016-04-04, 00:59
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Satans oflyt idag, Abrahamsson vann matchen åt Häcken. 1-3 eller 2-4 skulle speglat matchbilden bättre. Sen kunde Häckens 1-0 dömts bort för offside då Jeremejeff står i klar offsideposition och skymmer Ellegaard, vet inte riktigt hur de ska bedömas men nog skulle det inte varit helt fel att blåsa där. Surt att förlora på detta sätt men jag hade ändå inte förväntat mig poäng, snarare en överkörning från Häckens sida.

Elfsborg kommer definitivt vara med i toppen i år, åtminstone under våren och fram till omgång 20-25, där går det väl nedför som vanligt.

Jag har nog faktiskt aldrig tidigare känt mig så optimistisk efter en förlust som jag gör idag. Det svider just nu, men känslan är ändå bra.
Citera
2016-04-04, 01:14
Medlem
Överfall? Misshandel? Nu får ni fan ta er samman! Hade samma situation utspelat sig på mittplan mellan Kalmar och Jönköping så hade inte käft i hela världen brytt sig i mer än tio sekunder. Om några år kommer ni att njuta varje gång byfånen Werbloom drar på sig pyjamasen och klipper motståndare till höger och vänster, förhoppningsvis slipper man se tråden fyllas av gnällkukar med malmösympatier då men antagligen inte.
Citera
2016-04-04, 04:53
Medlem
gato12s avatar
Gruvar mig en hel del för matchen i kväll. Nykomlingar är ju oftast som piggast i början av säsongen; då när det fortfarande finns hopp.
Den snabba plastmattan på Tele 2 torde också passa Östersunds kvicka passningsspel.

Och Hammarby har inte direkt imponerat under försäsongen.
Citera
2016-04-04, 05:41
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gruvar mig en hel del för matchen i kväll. Nykomlingar är ju oftast som piggast i början av säsongen; då när det fortfarande finns hopp.
Den snabba plastmattan på Tele 2 torde också passa Östersunds kvicka passningsspel.

Och Hammarby har inte direkt imponerat under försäsongen.

Tycker vår form är svår att analysera. På ena sidan har det inte sett så bra ut. På den andra sidan har vi gått till semifinal i svenska cupen och på vägen vunnit två derbyn. Men även jag är orolig för Östersund av precis samma anledningar som du. Deras spel borde passa på Söderstadions matta och dessutom har de massor av energi som nykomlingar. Men vi får hoppas att Hammarbys fina historia vad gäller premiärer håller i sig.
Citera
2016-04-04, 08:31
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
På den här gifen tycker jag det inte ser ut att vara straff: https://twitter.com/vivannigen/status/716674066124574720

Martler slår undan bollen, Hysén släpar efter med benet och slänger sig onaturligt vid kontakt.
Martler rör absolut inte bollen. Hysen petar undan bollen, känner kontakt från Martlers arm och kastar sig. Anfallsspel 1A, Martler och övriga Falkenbergsspelare protesterar inte alls.
Citera
2016-04-04, 08:35
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Absolut kan man klaga på hårt spel, det har jag inget emot. Det är däremot en annan diskussion om huruvida Rosenberg spelar över gränsen eller inte.
Komedi dock att ett flertal gnällde över att Rosenbergs straff var kontroversiell, men nu när en folkkär Hysén slänger sig är det knäpptyst.

Men du.
Det är väl inte så konstigt?
Rosenberg är en ärkefitta som gärna går in för att skada spelare medan Hysén är en gentleman på planen och omtyckt av alla.
Citera
2016-04-04, 08:48
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var det i senaste avsnittet? Nu vet jag ju inte kontexten då jag inte har hört programmet men det låter som en pik mot ledningen mer än något annat.

Varför då? Alm pratade om att han är helt med på de noterna och är realistisk om AIK:s plats i näringskedjan.
Citera
2016-04-04, 09:06
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Men du.
Det är väl inte så konstigt?
Rosenberg är en ärkefitta som gärna går in för att skada spelare medan Hysén är en gentleman på planen och omtyckt av alla.

Han går aldrig in för att skada spelare utan spelar bara hårt, något han fått med sig efter sin tid utomlands. För ett tag sedan (tror det var förra säsongen) fick spelare i Allsvenskan svara på vad dom tyckte om hans spel. Ingen av dom verkade vara i närheten av så störda som motståndarsupportrar i allmänhet, och ni göteborgare i synnerhet.

Det blir ju lite komiskt för ni kommer i byxan varje gång Wernbloom gör någonting på plan. Men är det Rosenberg så jävlar.

Det hela bottnar naturligtvis i vilken fantastisk spelare Rosenberg är och vad vi, mycket tack vare honom, har lyckats med de senaste åren. Det svider, helt enkelt. Hade han varit en kass spelare i nåt annat lag så hade knappast någon brytt sig i lika stor utsträckning.

Sen vet jag inte hur gentlemannamässigt det är att stå i rutan och ljuga som Hysén gjorde igår, medan Rosenberg erkände att det var tveksamt dömt vid hans egen situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in