2016-04-03, 20:47
Medlem
"Promenadfotboll" är mitt intryck efter 1-1 mot Giffarna. Enda gången det blev lite tempo i spelet var efter Godtemplarnas ledningsmål, en snabb kvittering, sedan verkade de flesta vänta på att någon annan skulle göra jobbet. Jag saknade en pådrivare på plan.

Med det sagt hade Strandberg energi när han kom in, samma med Affane. Även Eliasson visade lite jävlaranamma, periodvis. Ishi blandade och gav. Lite flyt så hade kanske anspänningen hos vissa nya spelare släppt.

Det kanske lossnar lite, med lägre press på sig borta mot Östersund. Annars blir det tufft mot kamraterna hemma.

Konstigt att MoS stängde ingången efter matchen, vi hade tänkt äta och ta någon öl efter matchen.

Hamnade av olika anledningar på en nya plats - långsida (syd-väst). Norra stå, hördes riktigt bra där, bättre än i nord-ost? Jag börjar gilla, men blir inte klok på henne, den här nya arenan.
Citera
2016-04-03, 20:57
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kanske är dags för BW o lyfta luren till Mutumba, Pavey och Bojan Djordjic igen.

Oroväckande för AIK att så många nyckelspelare som börjar komma till åren går in i säsongen skadade/slitna/ur form.
Citera
2016-04-03, 21:09
Medlem
Signaturums avatar
Vart är alla göteborgare som gnäller över Rosenbergs straffsituation nu?
Citera
2016-04-03, 21:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Vart är alla göteborgare som gnäller över Rosenbergs straffsituation nu?

Jag gnällde snarare över Rosenbergs överfall av pekingspelaren. Men ja, jag tycker Rosenberg är ett as. Hyséns filmning ser man i var och varannan match från alla anfallare.

Att han eller Rosenberg gör det dom gör är väl okej. Det som är tragiskt är att Rosenberg kan komma undan med mord på plan utan att bli straffad.
Citera
2016-04-03, 21:19
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag gnällde snarare över Rosenbergs överfall av pekingspelaren. Men ja, jag tycker Rosenberg är ett as. Hyséns filmning ser man i var och varannan match från alla anfallare.

Att han eller Rosenberg gör det dom gör är väl okej. Det som är tragiskt är att Rosenberg kan komma undan med mord på plan utan att bli straffad.

Absolut kan man klaga på hårt spel, det har jag inget emot. Det är däremot en annan diskussion om huruvida Rosenberg spelar över gränsen eller inte.
Komedi dock att ett flertal gnällde över att Rosenbergs straff var kontroversiell, men nu när en folkkär Hysén slänger sig är det knäpptyst.
Citera
2016-04-03, 21:27
Medlem
Citat:
Kanske är dags för BW o lyfta luren till Mutumba, Pavey och Bojan Djordjic igen.

Oroväckande för AIK att så många nyckelspelare som börjar komma till åren går in i säsongen skadade/slitna/ur form.
Quison, Bahoui, Goitom och Bangura saknades från förra säsongen. De är inte helt ersatta av "Avicci", Affane, Yasin, Gravius, Eliasson, Isak... men de kanske växer in i det.
Citera
2016-04-03, 21:29
Medlem
Citat:
Absolut kan man klaga på hårt spel, det har jag inget emot. Det är däremot en annan diskussion om huruvida Rosenberg spelar över gränsen eller inte.
Komedi dock att ett flertal gnällde över att Rosenbergs straff var kontroversiell, men nu när en folkkär Hysén slänger sig är det knäpptyst.

Markus var iallafall stor nog igår att erkänna att det var en tveksamt dömd straff, medan Hysén står och blåljuger.
Citera
2016-04-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Någon får fan låsa in Pelle Olsson i en låda och äta upp nyckeln snart. Alltid samma visa. Han vet exakt var han har den lättlästa Axén och hans allt för tydliga spelidé och gör bara som vanligt på bortaplan med sitt kompakta riskminimerande, samtidigt som Faltsetas måste ha gjort sin bästa fotbollsmatch någonsin, så är kontrollen total.

Det är ju ingen slump att de senaste årens hemmamatcher mot Pelle Olssons, egentligen inte direkt imponerande, lag slutat så här:

2016 ÖSK-DIF 0-2
2015 ÖSK-DIF 0-1
2014 ÖSK-DIF 0-1
2013 möttes ej
2012 ÖSK-GIF 1-2
2011 ÖSK-GIF 2-3

Alla är fan underkända idag.

Samtidigt blev jag glad av vår stabilitet, vårt fina försvarsspel. Med giftigare forwards hade vi kunnat haft 3-0, 4-0 i paus.
Citera
2016-04-03, 22:14
Medlem
Satans oflyt idag, Abrahamsson vann matchen åt Häcken. 1-3 eller 2-4 skulle speglat matchbilden bättre. Sen kunde Häckens 1-0 dömts bort för offside då Jeremejeff står i klar offsideposition och skymmer Ellegaard, vet inte riktigt hur de ska bedömas men nog skulle det inte varit helt fel att blåsa där. Surt att förlora på detta sätt men jag hade ändå inte förväntat mig poäng, snarare en överkörning från Häckens sida.

Elfsborg kommer definitivt vara med i toppen i år, åtminstone under våren och fram till omgång 20-25, där går det väl nedför som vanligt.
Citera
2016-04-03, 22:28
Medlem
HAZARD17s avatar
Djurgården åt verkligen upp oss taktiskt idag. Väldigt imponerande försvarspel från dom måste jag säga.

Extremt besviken på ÖSK dock. Man har ALLTID problem mot lag som faller djupt.
Citera
2016-04-03, 22:29
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Är väl ganska självklart att det är så.
Citera
2016-04-03, 22:40
Medlem
nygards avatar
Citat:

Nu ser det ju iofs ut som att det borde ha blivit avblåst för offside innan den situationen ens uppstod.

https://pbs.twimg.com/media/CfIjrl7W8AA-iWZ.jpg

Och haha, för helvete. "Mord på plan"? Ta inte i så du skiter ner dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in