2016-04-02, 21:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad tycker du om att Johansson inte fick ett andra gula kort för sina protester i samband med straffen? Det verkar som att det bara är jag och ett gäng skåningar här som begriper att han borde ha fått en varning med tanke på att Rasmus Bengtsson varnades för protester tidigare i matchen efter att han orsakat en frispark.

Johansson skulle så klart fått sin andra, om nu Bengtssons gula var rätt. Men det var det inte. Uselt av domaren att Bengtsson att ge varning för det där.

Straffen var solklar. Borde gett en varning bara den. Det är fortfarande inte konsekvensen som bedöms utan handlingen. Idiotisk satsning.
Senast redigerad av mishima 2016-04-02 kl. 21:31.
Citera
2016-04-02, 21:46
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kan någon förklara varför så många spelare (inte enbart Gnagare, tror jag) är småskadade i början av säsongen? Borde inte alla vara som helast och renast nu? Eller tränar man ner spelarna precis innan det drar igång? Vi har ju ett långt sommaruppehåll också, borde väl inte vara så svårt att toppa april - maj + halva juni?

Övrigt: Tråkigt att premiärmatchen avgjordes av domaren - rätt- eller feldömt.

Enligt Alm i intervju i Radio Råsunda så är det en del i AIK:s affärside att köpa skadade spelare billigt och träna upp dem. Man har till och med anställt en fystränare delvis i det syftet.
Citera
2016-04-02, 22:06
Medlem
knullklassons avatar
Skaplig jävla satsning miljöfuskarna Volkswagen gör på allsvenska lag! Huvudsponsor åt Malmö och J-Södra, samt co-sponsor åt Norrköping, AIK, Djurgården och Hammarby. Något lag jag missat?
Citera
2016-04-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Skaplig jävla satsning miljöfuskarna Volkswagen gör på allsvenska lag! Huvudsponsor åt Malmö och J-Södra, samt co-sponsor åt Norrköping, AIK, Djurgården och Hammarby. Något lag jag missat?

Dock lär ju MFF få större delen av kakan. MFF har ju i ett antal år hävdat att deras tröja var värd minst 7 miljoner om året och vägrat sälja för mindre. När man inte fick napp för 3 år sen lät man en lokal sponsor ta den - utan uppsägningstid - för 3 miljoner om året. Billigt eftersom man alltså när som fått ge upp den om MFF velat- Sen var man inne på att spela med en egen social logga - Tillsammans - hellre än att dumpa priset i år. Så VW lär ha fått betala i alla fall i närheten av dom där 7 miljonerna.

Är rätt säker på att deras åtagande till samtliga andra allsvenska klubbar tillsammans inte kommer upp i det.
Citera
2016-04-02, 22:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Johansson skulle så klart fått sin andra, om nu Bengtssons gula var rätt. Men det var det inte. Uselt av domaren att Bengtsson att ge varning för det där.

Straffen var solklar. Borde gett en varning bara den. Det är fortfarande inte konsekvensen som bedöms utan handlingen. Idiotisk satsning.

Johansson nuddar inte den lilla primadonnan Rosenberg, men när Rosenberg våldtar pekingsnubben så bedöms det som att de två var på gaygala tillsammans? Konsekvensanalysen bör vara att domare Johannesson vill skeda Rosenberg, alla dagar i veckan, även under pride.
Citera
2016-04-03, 00:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Enligt Alm i intervju i Radio Råsunda så är det en del i AIK:s affärside att köpa skadade spelare billigt och träna upp dem. Man har till och med anställt en fystränare delvis i det syftet.

Var det i senaste avsnittet? Nu vet jag ju inte kontexten då jag inte har hört programmet men det låter som en pik mot ledningen mer än något annat.
Citera
2016-04-03, 00:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var det i senaste avsnittet? Nu vet jag ju inte kontexten då jag inte har hört programmet men det låter som en pik mot ledningen mer än något annat.
Ja det var i senaste avsnittet, fast jag tror Alm varit enig med styrelsen där han och Björn Wesström haft en hel del att säga till om. Borges och Etuhu är två exempel på spelare vi aldrig signat om det inte vore för deras skadehistorik.

-

Jag har svårt att sova.. Undrar varför..
Citera
2016-04-03, 01:26
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja det var i senaste avsnittet, fast jag tror Alm varit enig med styrelsen där han och Björn Wesström haft en hel del att säga till om. Borges och Etuhu är två exempel på spelare vi aldrig signat om det inte vore för deras skadehistorik.

-

Jag har svårt att sova.. Undrar varför..
Drömmer väl mardrömmar om hur giffarna kommer sänka era gulddrömmar redan i första omgången?
Tråkigt att premiären inte är på hemmaplan men ska vi ta poäng på bortaplan mot ett topplag så är det ju i premiären så det känns ju okej.
Citera
2016-04-03, 01:46
Medlem
AC blev väl avblåst när han gjorde en tackling med dobbarna före som inte träffade, där stödjebenet träffade boll. Frispark + varning för den. Absolut inget konstigt att Rosenberg får straff i det läget då. Satsningen är våldsam, satsning med dobbar mot motspelarens fot. Inte konstigt att det blir straff.

Skulle dessutom haft en varning med tanke på den nivå domaren ville hålla i matchen.

Rakips mål är inte hands, tittar man noggrant ser man att han vinklar fram höger bröstmuskel genom att sträcka ut högerarmen och slänga den bakåt. Avslutet är klass.

Välförtjänt seger för MFF, betydligt mer välförtjänt än segern i cupen. Förstår inte att det är sånt gnäll på folk.

Pinsamt av Lundh att försöka dra igång något slags drev nu mot Kuhn också, räcker tydligen inte att slå regerande mästarna med två bollar i en hemmapremiär, han är tydligen en usel tränare och dålig ledare ändå pga en petitess.
Citera
2016-04-03, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Inte Allsvenskan, men de kommer inom kort även presenteras som ny sponsor till ÖIS.
Citera
2016-04-03, 04:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Oskön start allsvenskan fick när "folkets lag" fick en billig straff med sig samt folkets lirare Marcus Rosenberg slår ner en spelare men det inte tilldelas en straff.

Känner spontant att det satte viss standard för vart allsvenskan 2016 hamnar.

Blir mest en bitter person av svensk fotboll då allt är sig likt när C-more sitter och hejar på det "lilla landslaget" Malmö FF.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-04-03 kl. 04:16.
Citera
2016-04-03, 08:35
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Johansson nuddar inte den lilla primadonnan Rosenberg, men när Rosenberg våldtar pekingsnubben så bedöms det som att de två var på gaygala tillsammans? Konsekvensanalysen bör vara att domare Johannesson vill skeda Rosenberg, alla dagar i veckan, även under pride.

Han behöver inte nudda för att det ska vara regelvidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in