2016-04-03, 22:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
"Promenadfotboll" är mitt intryck efter 1-1 mot Giffarna. Enda gången det blev lite tempo i spelet var efter Godtemplarnas ledningsmål, en snabb kvittering, sedan verkade de flesta vänta på att någon annan skulle göra jobbet. Jag saknade en pådrivare på plan.

Med det sagt hade Strandberg energi när han kom in, samma med Affane. Även Eliasson visade lite jävlaranamma, periodvis. Ishi blandade och gav. Lite flyt så hade kanske anspänningen hos vissa nya spelare släppt.

Det kanske lossnar lite, med lägre press på sig borta mot Östersund. Annars blir det tufft mot kamraterna hemma.

Konstigt att MoS stängde ingången efter matchen, vi hade tänkt äta och ta någon öl efter matchen.

Hamnade av olika anledningar på en nya plats - långsida (syd-väst). Norra stå, hördes riktigt bra där, bättre än i nord-ost? Jag börjar gilla, men blir inte klok på henne, den här nya arenan.
Håller med, fick inte ens passera för att gå till parkeringshuset utan fick gå runt halva köpcentrumet för att komma in dit. Gissningsvis vill dom inte ha "tokiga huliganer" (tröttsamt) därinne.

Samma gällande Standberg, såg pigg ut och fick ett jävla gott intryck av honom.

Det enda man kan trösta sig med efter dagens fiasko är att det inte är lång tid kvar till vedergällning (eller ännu mer misär..) och därefter inte lång tid kvar till Göteborg hemma vilket kan leda till världens sorg men jag försöker hålla mig på bra humör.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kanske är dags för BW o lyfta luren till Mutumba, Pavey och Bojan Djordjic igen.
Ingen panik, dom är på gång efter sommarfönstret och det ryktas även om att Ortiz och Dulee Johnson kommer anlända
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-04-03 kl. 22:50.
Citera
2016-04-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Jag gnällde snarare över Rosenbergs överfall av pekingspelaren. Men ja, jag tycker Rosenberg är ett as. Hyséns filmning ser man i var och varannan match från alla anfallare.

Att han eller Rosenberg gör det dom gör är väl okej. Det som är tragiskt är att Rosenberg kan komma undan med mord på plan utan att bli straffad.
Nu var spelaren som blev "överfallen" offside, så det hade varit helt felaktigt om han hade fått straff.
Citera
2016-04-03, 22:56
Medlem
P.Gs avatar
Underbart skönt att starta säsongen med tre pinnar. Vi gör en ok match där framför allt omställningsspelet imponerade, kanterna gjorde också en väldigt bra match. Ranegie kan nog bli den targetspelaren vi har letat efter i några säsonger nu. Tveksamheter kring det virriga försvarsspelet, det offensivt svaga innermittfältet och våra usla avslut. Allt detta överskuggas dock av att Walker är vår kapten, det är så ofattbart uselt att det inte finns.
Citera
2016-04-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Underbart skönt att starta säsongen med tre pinnar. Vi gör en ok match där framför allt omställningsspelet imponerade, kanterna gjorde också en väldigt bra match. Ranegie kan nog bli den targetspelaren vi har letat efter i några säsonger nu. Tveksamheter kring det virriga försvarsspelet, det offensivt svaga innermittfältet och våra usla avslut. Allt detta överskuggas dock av att Walker är vår kapten, det är så ofattbart uselt att det inte finns.
Tänkte på detta när klippet där han leder klacken i segerfirandet dök upp. Hur går snacket i supporterled? Att han får megafonen tolkar jag som att det finns vis acceptans.

Jag stör mig på att en medioker gammal legoknekt som Kari Arnason klev in och blev vice kapten direkt, er situation är ett par resor värre.
Citera
2016-04-03, 23:26
Medlem
zio86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Hur länge skulle Ranegie stanna? Säsongen ut?
Citera
2016-04-03, 23:41
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Bra match av DIF men det kändes som att Örebro knäcktes lite mentalt när Broberg tvingades kliva av.
Citera
2016-04-03, 23:42
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Tänkte på detta när klippet där han leder klacken i segerfirandet dök upp. Hur går snacket i supporterled? Att han får megafonen tolkar jag som att det finns vis acceptans.

Jag stör mig på att en medioker gammal legoknekt som Kari Arnason klev in och blev vice kapten direkt, er situation är ett par resor värre.

Jag har riktigt svårt för honom som kapten, helt absurt är det. Idag visade åtminstonde vår enda järnkamin i laget hur det ska vara att spela i DIF, Faltsetas chefade på riktigt bra. Kommer han fortsätta såhär så kommer det bli hans bästa säsong genom alla tider! Tyvärr var det med största sannolikhet ren tur och nu mot Falkenberg klappar vi ihop och åker på fittpisk eller nåt.
Citera
2016-04-03, 23:43
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Vart är alla göteborgare som gnäller över Rosenbergs straffsituation nu?
Citat:
Absolut kan man klaga på hårt spel, det har jag inget emot. Det är däremot en annan diskussion om huruvida Rosenberg spelar över gränsen eller inte.
Komedi dock att ett flertal gnällde över att Rosenbergs straff var kontroversiell, men nu när en folkkär Hysén slänger sig är det knäpptyst.

Du får gärna visa på inlägg från alla göteborgare som gnällde över Rosenbergs straffsituation. Jag hittar då inga inlägg i den här tråden och ett enda inlägg i matchprat där en blåvit (som jag kan identifiera) säger "tveksam straff".

Jag kan vara ärlig och säga att Hyséns straff är tveksam. Å andra sidan, precis som när Rosenberg fick sin straff då Johansson går in på ett sätt som gör att Rosenberg får hoppa undan eller ta en rejäl spark, så går Martler in på ett sätt, utan att träffa bollen, som gör att Hysén plötsligt har en arm precis framför foten. Se den här bilden t ex: https://twitter.com/sevenblackbirds/status/716667393108533248/photo/1.

Rättvist, gött och viktigt med vinst i vilket fall som helst.

/feldgrau
Citera
2016-04-03, 23:43
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Bra match av DIF men det kändes som att Örebro knäcktes lite mentalt när Broberg tvingades kliva av.

Kändes som ÖSK fick byta om helt och aldrig fick igång nått djup utan spelade bara i sidled efter Brobergs skada.

0-2 till Djurgården, Örebro hade inte det offensiva vilket de nästan aldrig har mot lag med 8 i backlinjen. Alltid svårt mot Pelle Olssons defensiva fotboll.
Citera
2016-04-04, 00:06
Medlem
Citat:
Vart är alla göteborgare som gnäller över Rosenbergs straffsituation nu?

Tror nog inte så många gnällde över den situationen, det är mer allmänt hat mot Rosenberg, som är en vidrig stinkande seriemisshandlare(bra fotbollsspelare dock, och smart då han är duktig på att använda sin kropp på ett regelvidrigt sätt utan att bli straffad).

Är han gift, har han sambo, flickvän, barn? I sådana fall har väl kvinnojouren och socialen händerna fulla.

Inte speciellt imponerad av spelet idag, men det kändes stabilt. Man blir livrädd varje gång Engvall får en smäll. Hoppas han får vara hel för en gångs skull.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-04-04 kl. 00:09.
Citera
2016-04-04, 00:16
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Du får gärna visa på inlägg från alla göteborgare som gnällde över Rosenbergs straffsituation. Jag hittar då inga inlägg i den här tråden och ett enda inlägg i matchprat där en blåvit (som jag kan identifiera) säger "tveksam straff".

Kanske inte så mycket här, men twitter blev fullständigt nerbajsat av bittra inlägg från folk med göteborgssympatier. Bl.a. den där korpulente typen som driver en podd i GT eller GP eller vad fan det är, som sin vana trogen började böla tämligen omgående. Även diverse kommentarsfält och andra forum fick sin del. Så ja, det var (föga förvånande) en ordentlig mängd gnäll som kom från ert håll.
Citera
2016-04-04, 00:17
Medlem
TimTebows avatar
Varför har folk så svårt att acceptera Kevin Walker? Det var ju inga problem att gilla Andreas Johansson (den riktiga) som kom direkt från AIK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in